LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Discussieer hier over kinderopvang.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door bprosman »

"soms is het beter niet alles te delen met een ander "
Zo dacht je niet toen de KOT aangevraagd werd :roll:

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door thecure »

Gelukkig delen ze straks hun geld met ons, nu ze de KOT terug moeten storten in de schatkist :lol: :lol: :lol: :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Ik weet dat sommige mensen van dit forum voor de belastingdienst werken
Lol, deze kende ik nog niet, ben toch benieuwd wie dat zijn :lol:
:lol: Jij toch?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door bprosman »

Nee, ik werk (wel).

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door ciske »

:lol: :lol:

Abby
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 feb 2008 20:57

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Abby »

De afgelopen maanden ben ik wegens drukte niet actief geweest op deze pagina. Na een negatieve beslissing te hebben gekregen op mijn bezwaarschrift bij de Belastingdienst, zit ik nu in de beroepfase bij de Rechtbank. Mijn verwachting is dat ik deze ook ga verliezen, hier heb ik mij al op voorbereid.
Gezien mijn beroep heb ik beide stukken zelf opgesteld, waardoor deze procedures mij niets hebben gekost (behalve mijn waardevolle tijd).
Mijn enige troost is het relatief lage bedrag dat ik dien terug te betalen, in vergelijking tot vele andere gedupeerden. Ik laat mij dus niet gekmaken.. Tijdens mijn afwezigheid zijn er bijna tien pagina's aan extra berichten bijgekomen, die ik zojuist vluchtig heb doorgenomen. Er zijn zeker nuttige bijdragen van onder andere Zorro en Misterrecht. Ook de tip om aangifte te doen bij de politie vind ik een interessante.
Ik wil de personen die middels privéberichten advies hebben gevraagd aan mij, succes wensen en adviseren om de berichten op deze pagina te blijven volgen.

muro3d
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2013 23:14

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door muro3d »

Hey Abby,

we hebben dezelfde probleem. We hebben via DAS bezwaar ingediend en na 4 maanden hebben uitslag binnen dat de bezwaar is afgewezen. We gaan nu ook naar de rechtbank.

Bij ons is de probleem dat we niet te veel of te weinig hebben gehad maar dat de overeenkomst niet rechtsgeldig zou zijn.

Echt raar dat een bedrijf regels niet zou volgen en wij de dupe van moeten worden. We gingen in vertrouwen met ze zaken doen en wij gingen vanuit dat zij de experts zijn. Ook raar dat een instantie als belastingdienst een overeenkomst pas gaat controleren op het moment van inval. Dit is toch niet logisch. Als ik een overeenkomst teken, is deze rechtsgeldig en daarna word ik pas betaald. Na ja om maar kort te houden, we wachten in spanning af hoe dit gaat verlopen.

#gedupeerde#
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2013 23:08

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door #gedupeerde# »

Allen,

Ik kreeg in 2012 ook een brief van de BD dat ik 2009 ontvangen toeslag terug moest betalen. Vlak daarna volgde ook 2008. In beide jaren verliep de opvang via Bebegim. Ik heb in november 2012 een advokaat ingeschakeld. En we zijn nu nog steeds bezig.

gr

etocan
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2013 19:34

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door etocan »

Beste Abby,

Wij zijn ook een van de duizenden slachtoffer van Bebegimgastouderburo,wijn hebben inmiddels al bezwaarschrift ingediend via onze advocaat en zijn nu bezig met het voorbereiden van een rechtzaak.

celik68
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2012 19:28

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door celik68 »

hi met celik ik heb ook hetzelfde probleem ik ben al aan het terug betalen in termijnen dat wel elke maand 500.- tegen belasting kunnen we niks doen ik heb ook geprobeert via bezwaar enz maar niet gelukt maar misschien tegen bebegim kunnen we rechtbank opennen maar het is niet 100% dat je gaat winnen is ze al falliet?? misschien win je wel maar je krijgt niks van bebegim om dat ze niks over hebben die mensen hebben ook advocaat misschien zijn het winkels van haar al op andere namen al geschreven??

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door thecure »

celik68 schreef:hi met celik ik heb ook hetzelfde probleem ik ben al aan het terug betalen in termijnen dat wel elke maand 500.- tegen belasting kunnen we niks doen ik heb ook geprobeert via bezwaar enz maar niet gelukt maar misschien tegen bebegim kunnen we rechtbank opennen maar het is niet 100% dat je gaat winnen is ze al falliet?? misschien win je wel maar je krijgt niks van bebegim om dat ze niks over hebben die mensen hebben ook advocaat misschien zijn het winkels van haar al op andere namen al geschreven??
zo, dat is een lange zin! :wink:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door kokka »

thecure schreef:
celik68 schreef:hi met celik ik heb ook hetzelfde probleem ik ben al aan het terug betalen in termijnen dat wel elke maand 500.- tegen belasting kunnen we niks doen ik heb ook geprobeert via bezwaar enz maar niet gelukt maar misschien tegen bebegim kunnen we rechtbank opennen maar het is niet 100% dat je gaat winnen is ze al falliet?? misschien win je wel maar je krijgt niks van bebegim om dat ze niks over hebben die mensen hebben ook advocaat misschien zijn het winkels van haar al op andere namen al geschreven??
zo, dat is een lange zin! :wink:
een vraagteken is toch ook een einde van een zin?

M.B.37
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2013 21:36

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door M.B.37 »

Ik ben opzoek naar de dappere advocaat tegen de belastingdienst :?: :?: :?:

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar de dappere advocaat die iets tegen Bebegim wil beginnen. Van wat ik hier op het forum aan berichten lees (ook van andere ouders over andere gastouderbureaus) hoef je van een procedure tegen de belastingdienst niet veel te verwachten (alleen dat een slimme advocaat je geld uit je zak klopt voor een procedure)

M.B.37
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2013 21:36

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door M.B.37 »

Beste Mensen,

Hebben we goede nieuws over deze gedoe?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door thecure »

M.B.37 schreef:Beste Mensen,

Hebben we goede nieuws over deze gedoe?

ja hoor.. betalen betalen!

Ayfer57190
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2012 21:52

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Ayfer57190 »

Heeft inmiddels iemand een rechtzaak
Gehad tegen de belastingdienst?
Ik heb namelijk binnenkort de zitting

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ayfer57190 schreef:Heeft inmiddels iemand een rechtzaak
Gehad tegen de belastingdienst?
Ik heb namelijk binnenkort de zitting
Ik ben benieuwd maar denk dat je aan het korte end trekt,
iedereen heeft voor zichzelf ook de verplichting om alles goed na
te kijken en in de gaten te houden.

Yasmijn
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:22

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Yasmijn »

Nou zit dus met hetzelfde probleem. Ben bang dat het gewoon dokken wordt. Het gob heeft voor ons maximale uren opgegeven en een (tweede) vals contract opgezet met een gastouder die wij helemaal niet kennen. Wij weten van niks, maar de belasting heeft wel uitbetaald. Op hun rekening nummer.Zij hebben het geld gewoon gehouden en wij moeten dat betalen. Wij zijn er uiteindelijk verantwoordelijk voor. Nu bestaan ze niet meer. Al 5 jaar zit ik hiermee en na vele periodes van slapeloosheid, depressie en overspannen heb ik besloten om me er bij neer te leggen. Kan niet anders.
Sterkte allemaal.

Yasmijn
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:22

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Yasmijn »

Dat zou er mee te maken kunnen hebben dat ze misschien ook gelijk hebben.

Zeg je dat nou omdat je zelf geen kot hebt of omdat je bij de belasting werkt of zo. Ze hebben niet altijd gelijk. Ze hadden beter moeten regelen voordat ze deze regeling in lieten gaan. Ze hebben het verprutst en de VO moeten boeten.

Gesloten