LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Appelbloesem

Discussieer hier over kinderopvang.
Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Mijn mening: keurig terugbetalen wat teveel genoten is.
B+

Martijn v V
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2010 19:56

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Martijn v V »

Hoe kun je zoiets nou zeggen ben jij soms van de Appelbloesem ofzo? Je hebt het wel over 1500 hartwerkende mensen die tergoedertrouw gehandeld hebben en voorgelicht zijn door diverse instanties en zich helemaal volgens de regels hebben ingeschreven voor kinderopvangtoeslag en die nu door toedoen van een oplichters buro die hun eigen zakken hebben gevuld en met de noorderzon vertrokken zijn nu dus duizenden euro's moeten terug betalen van geld waar ze gewoon recht op hebben !!!
:evil:

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

Ach, je hebt altijd mensen die niet het hele verhaal kennen en denken dat de gedupeerden ten onrechte geld gekregen hebben of de boel opgelicht hebben. Die zouden zich er niet mee moeten bemoeien, of zich goed verdiepen in de materie...

Martijn v V
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2010 19:56

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Martijn v V »

Hoi Meertje!

Bedankt voor je reactie , ik heb dus vandaag twee brieven van de BD gehad en het komt erop neer dat ik voor 13 november een 7 duizend euro zou moeten terug betalen...ivm de VOG wat ik niet op tijd had volgens BD... Maarrr ; ik heb dus 4 getuigen die er bij zaten toen een hele vriendelijke vertegenwoordiger van het geregistreerde gastouderburo de Appel bloesem ene Rob Caree hier thuis aan ons vertelde dat het geen probleem was om het VOG later aan te vragen ! Als het maar gegeven zou worden zou het met terugwerkende kracht rechtsgeldig zijn! Nou als iemand van een wettelijk geregistreerd gastouderburo dit zegt moet het wel kloppen, dit heb ik voor de zekerheid ook nog gecheckt bij de Appelbloesem zelf en ook bij BD zelf en dit klopte zei men!

Nou zoals vele die op dit forum hun verhaal deden die ik ook bijna allemaal gelezen heb ben ik nu zelf ook aan de beurt!
Maarrr ik ga dit op juridisch vlak uitvechten al moet ik de onderste steen naar boven halen ! Mischien kunnen we dit samen aanvechten door samen een top advocaat in te huren en te betalen! Ofzoiets dan...?? Ik ben nieuw in deze zaak dus mischien is er al een plan opgezet...??

Het eerste wat ik dan zie op dit forum is zo'n ongefundeerde opmerking van belegger, hij weet zeker niet wat dat een domme onredelijke opmerking is of hij is zoals die Lotte die op pagina 1 of 2 reageerde mischien wel iemand van de Apelbloesem die hier een beetje tegengas probeert te geven!

Succes aan iedereen die ook in hetzelfde schuitje zit!

Martijn v V
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2010 19:56

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Martijn v V »

Geachte Jan Duister,
Werkte ik maar zwart !!!dan verdiende ik en mn vrouw meer dan genoeg en zouden wij geen beroep hoeven doen op subsidie van BD!!!! Aangezien iedereen moet werken om rond te kunnen komen waren wij blij deze oplossing .... Maar trouwens waarom zit een persoon zoals jij op dit forum???Moet jij dan niet werken omdat jij zoveel tijd over hebt om stomme opmerkingen te plaatsen op fora waar je niets te zoeken hebt!!!

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Ik hoor vaak genoeg die verhalen van opa en oma die met een knipoog een aardig bedrag verdienen aan de belastingpot. De regeling kost inmiddels 3 miljard per jaar.
Stoppen dat lek en inderdaad: terugbetalen. Kinderen krijgen is een prive aangelegenheid en moet je zelf regelen. 7.000 euro is nog niet veel overigens.
B+

Martijn v V
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2010 19:56

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Martijn v V »

lehar schreef:Gewoon betalen Martijn moet je maar niet stelen :wink:
stelen ? de enige die hier gestolen heeft ben jij en je andere kornuiten van de Appelbloesem !!! en ook verkeerde informatie hebt gegeven hebt aan hardwerkende en eerlijke mensen jij vuile bedrieger , oplichter!!!

Dandan
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2010 20:59

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Dandan »

Geld verdienen met beleggen-dat vind ik pas inmoreel.
Slapend rijk.

D. Hanekamp
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 aug 2010 20:31

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door D. Hanekamp »

@Martijn v V
Geachte Jan Duister,
Ik zie helemaal geen bericht van Jan Duister ???

nicootje
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2008 22:35

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door nicootje »

er is één ding wat ik niet snap.
Ik ben al jaren gastouder en voordat je kan werken moet je eerst een VOG verklaring aanvragen bij de gemeente. Ik dus , als gastouder.
Dan pas kan je aan de slag.
Ik werk voor meerder bureaus, en moest voor allen een verklaring hebben en opsturen.

Dus hoe de appelbloesem dit heeft gedaan....klopt totaal niet.

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

Beste Martijn,
Verdoe je tijd en energie niet met het reageren op berichten van mensen die er niets van snappen. Bekijk het profiel van deze mensen en je ziet alleen maar zieke berichten. Je kunt je tijd en energie beter besteden aan belangrijkere dingen. Mijn tip is:negeren deze mensen en laat je niet verleiden tot vuilspuierij. Dit forum is bedoeld om informatie en ervaringen uit te wisselen.

Wij wachten op dit moment het antwoord op het bezwaarschrift af. Wat de volgende stap is, is afhankelijk van het antwoord. Ik hou ondertussen dit forum in de gaten of er nieuws is.

corinakl
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2010 14:13

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door corinakl »

ik heb dus hetzelfde nu als martijn
alleen dat van mij is rond de 5000 euro
maar is precies hetzelfde zoals hij heeft omschreven
ze willen gewoon dat je het gehele jaar terug betaald omdat het
bureau het niet optijd heeft doorgestuurd
is toch te gek voor woorden dat wij ervoor op moeten draaien

sandrat
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2010 15:29

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door sandrat »

Hallo,

Gisteren de beschikking over 2008 ontvangen en wij moeten EUR 2623,-- terugbetalen. Niet zo veel als sommigen van jullie moeten terugbetalen maar toch nog best een bedrag. Nou vraag ik me af wie er allemaal hun bezwaarschrift via het steunpunt kinderopvangtoeslag laat lopen. Ik zit zelf nog in dubio en twijfel of ik hem zelf zal schrijven of het zal laten doen. Ik wil natuurlijk wel dat hij op tijd aan komt. Dus ben benieuwd of iemand al ervaringen met het steunpunt heeft.

m-j
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 sep 2010 17:54

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door m-j »

Hallo,
Hebben meer van jullie de nieuwsbrief van het steunpunt gekregen?
En zo ja, wat denken jullie ervan?
Ben wel even heel benieuwd......
Ik vond het nl niet heel positief, of heb ik het verkeerd begrepen?

Steunpunt kot
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:51

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Steunpunt kot »

Nieuws alsmede het standpunt van het steunpunt is hier te vinden:

http://www.steunpuntkinderopvangtoeslag ... hp?page=15

sandrat
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2010 15:29

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door sandrat »

In de nieuwsbrief van het steunpunt lees ik niets over de bureaukosten die al reeds aan de Appelbloesem zijn betaald en de belasting die de gastouders hebben betaald over het bedrag dat zij hebben ontvangen. Of lees ik daar over heen?

Martijn v V
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2010 19:56

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Martijn v V »

Laten julie het via het steunpunt lopen ?

bennetje
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2010 13:42

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door bennetje »

Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar de ingehouden bemiddelingskosten van het GOB de appelbloesem en de inkomstenbelasting die de gastouders al betaald hebben. Hoe wil de BD dit in het vat gieten.
Ik vraag me af of het steunpunt hier ook rekening mee gaat houden. De situatie blijft oneerlijk.
De berichten waren in mijn ogen ook niet erg positief.

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

Ik denk dat we de bemiddelingskosten niet meer terug zien. Die kun je niet meer verhalen op de Appelbloesem omdat zij failliet zijn. De belastingdienst zal het niet gaan betalen omdat dit onder eigen verantwoordelijkheid valt...
Van steunpunt kinderopvangtoeslag heb ik begrepen dat de inkomsten voor de vraagouder gewijzigd zal moeten worden (dus de belastingaangiften in de jaren dat er KOT ontvangen is). De kinderopvangtoeslag moet naar de vraagouder gestort worden. En dan volgt een herziene berekening over het inkomen van de gastouder (de inkomsten van de KOT zijn er dan vanaf dus moet er minder belasting worden betaald). Maar hoe en wanneer dit precies moet gaan plaatsvinden weet ik ook nog niet precies.
Er is een stukje over te lezen op de site steunpunt kinderopvangtoeslag.
Wie gaat zich aanmelden bij steunpuntkinderopvangtoeslag om als collectief bezwaar te maken?
Ik heb trouwens wel antwoord gekregen op de vraag of 100 euro een all-in bedrag is, dat blijkt wel zo te zijn.

bennetje
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2010 13:42

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door bennetje »

Wij gaan ons ook aanmelden voor de gezamenlijke procedure via het steunpunt. Dit omdat wij anders helemaal geen hoop meer zien.
Ik snap ook het stukje niet van de terugbetaling door de gastouders. Van hun kan toch ook niet verwacht worden dat ze zoveel geld kunnen ophoesten?
Ik heb een beetje het gevoel dat de situatie vrij hopeloos is. Het bezwaar zou al bij voorbaat van tafel worden geveegd. Ik weet niet zo goed meer wat nu de juiste weg is om te bewandelen. Het lijkt een beetje een uitzichtloze situatie te worden.
Ook kan ik nog geen antwoord vinden op de vraag wat er met het geld van de maand november gebeurd. Staat het inderdaad nog op een bevroren rekening? Heeft Jan Venekamp het al uitgegeven? Wij worden er wel verantwoordelijk voor gehouden en geacht ook dit nooit verkregen bedrag terug te betalen. Weet iemand hier al wat meer vanaf?

Gesloten