LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Discussieer hier over kinderopvang.
gekbelske
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2012 21:20

KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door gekbelske »

Ik moet het toch even kwijt, mensen... Ligt het aan mij of is het écht van de zotte dat het kinderdagverblijf zoveel macht over je heeft? Tussen kerst en nieuwjaar was ons kdv gesloten, maar we kregen evengoed netjes de rekening gepresenteerd. In januari lag mijn zoontje van 10 maanden ernstig ziek gedurende 3 weken in het ziekenhuis, maar ook toen kregen we netjes de rekening. Vaak zijn kinderdagverblijven ook in de zomer nog een week dicht en ook dan moet je die week gewoon betalen. Wie o wie legt me hier even de logica van uit????

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door sephora30 »

Alle lasten voor het kdv gaan gewoon door of ze nou open zijn of niet. Vandaar dat je gewoon moet betalen. Is ook zo voor de peuterspeelzaal.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:Alle lasten voor het kdv gaan gewoon door of ze nou open zijn of niet. Vandaar dat je gewoon moet betalen. Is ook zo voor de peuterspeelzaal.
Dat is helaas wel zo.

gekbelske
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2012 21:20

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door gekbelske »

Jaja...dat merk ik wel. Maar logisch is het niet. En niet normaal. Want ze weten dat je niet zomaar even een ander kdv gaat vinden!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gekbelske schreef:Jaja...dat merk ik wel. Maar logisch is het niet. En niet normaal. Want ze weten dat je niet zomaar even een ander kdv gaat vinden!!
De logica dat je moet betalen voor als KDV gesloten is ......daar kan ik je
geen antwoord op geven want dat vind ik belachelijk dat je dan moet betalen.

De KDV heeft de plaatsen 'vergeven' en jou kindje is er daarvan 1.
Dus als jou kindje ziek is......dan moet je toch betalen omdat ze ook geen ander kindje kunnen aannemen voor de tijd dat jou kindje er niet is.

Maar ik vind het zowieso allemaal maar raar in elkaar zitten met die betalingen van de KDV dus ik kan je denkwijze hierover volledig begrijpen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wie moet het dan betalen?

Als ze het betalen tijdens sluiting of ziekte zouden afschaffen dan wordt de maandprijs een stuk hoger. Dus hoe dan ook, betalen zullen we.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door sephora30 »

Btw...........bij ons betaal je voor 1 ochtend peuterspeelzaal, van half 9 tot half 12,
33,50 per maand. Echt belachelijk duur :shock:

gekbelske
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2012 21:20

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door gekbelske »

Ik begrijp ook wel dat het voor het kdv ook gewoon inkomsten zijn. Net zoals wij gaan werken voor ons geld. Maar als ze dan een week dicht zijn, moeten ze de ouders er niet voor laten betalen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door sephora30 »

Nogmaals: wie moet het dan betalen?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:Nogmaals: wie moet het dan betalen?
Niemand, want het KDV is gesloten.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door Miepje1 »

sephora30 schreef:Btw...........bij ons betaal je voor 1 ochtend peuterspeelzaal, van half 9 tot half 12,
33,50 per maand. Echt belachelijk duur :shock:
Dat is dus € 3,20 per uur? Daarvoor zou ik niet op een kind gaan passen hoor...

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

gekbelske schreef:Ik moet het toch even kwijt, mensen... Ligt het aan mij of is het écht van de zotte dat het kinderdagverblijf zoveel macht over je heeft? Tussen kerst en nieuwjaar was ons kdv gesloten, maar we kregen evengoed netjes de rekening gepresenteerd. In januari lag mijn zoontje van 10 maanden ernstig ziek gedurende 3 weken in het ziekenhuis, maar ook toen kregen we netjes de rekening. Vaak zijn kinderdagverblijven ook in de zomer nog een week dicht en ook dan moet je die week gewoon betalen. Wie o wie legt me hier even de logica van uit????

Niet elk kdv handelt op deze manier. Kdv waar ik kom rekent 51 weken opdat tussen kerst en oud nieuw dichtzijn. Voor de rest open behoudens de dag na hemelvaart en dat nog zon soort dag ( geloof goede vrijdag )

Maar als jij ziek bent of vakantie hebt, dan betaalt jouw baas toch ook jouw salaris door ? Wat is bet verschil emt een kdv, moet ook gewoon doordraaien hoor. Als personeel ziek is in een kdv moet ook gewoon doorbetaald worden.

Let wel, ben er ook niet blij mee, maar kan wel begrijpen want anders gaat de uurprijs naar 8 a 10 euro.......en dat wil niemand toch ?

Iemand007
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2012 11:43

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door Iemand007 »

Dit is niet bij alle KDV's zo hoor. Mijn zoontje gaat midden maart naar een KDV die een minimum van 10 uur per week rekent. Mijn zoon gaat 20 uur in de week hier heen. Als hij ziek is of hij komt niet omdat wij vrij zijn hoeven wij geen 20 uur te betalen maar gewoon 10 uur. Dit is nog wel veel, maar beter dan 20 uur terwijl hij niets afneemt.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Iemand007 schreef:Dit is niet bij alle KDV's zo hoor. Mijn zoontje gaat midden maart naar een KDV die een minimum van 10 uur per week rekent. Mijn zoon gaat 20 uur in de week hier heen. Als hij ziek is of hij komt niet omdat wij vrij zijn hoeven wij geen 20 uur te betalen maar gewoon 10 uur. Dit is nog wel veel, maar beter dan 20 uur terwijl hij niets afneemt.
Benieuwd hoe dit kdv dan omgaat als veel ouders van deze mogelijkheid gebruik maken.
Voornamelijk met de berekening van de factuur. Daarbij krijg je dan ook teveel KOT van de BL opdat je "slechts" een factuur krijgt voor 10 uur bij ziekte.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Iemand007 schreef:Dit is niet bij alle KDV's zo hoor. Mijn zoontje gaat midden maart naar een KDV die een minimum van 10 uur per week rekent. Mijn zoon gaat 20 uur in de week hier heen. Als hij ziek is of hij komt niet omdat wij vrij zijn hoeven wij geen 20 uur te betalen maar gewoon 10 uur. Dit is nog wel veel, maar beter dan 20 uur terwijl hij niets afneemt.
Netjes !
Het kan dus wel.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef:
sephora30 schreef:Nogmaals: wie moet het dan betalen?
Niemand, want het KDV is gesloten.
Dus als ze niet open zijn lopen de kosten niet door? (huur van het pand, salarissen, etc, etc.).

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef:
Iemand007 schreef:Dit is niet bij alle KDV's zo hoor. Mijn zoontje gaat midden maart naar een KDV die een minimum van 10 uur per week rekent. Mijn zoon gaat 20 uur in de week hier heen. Als hij ziek is of hij komt niet omdat wij vrij zijn hoeven wij geen 20 uur te betalen maar gewoon 10 uur. Dit is nog wel veel, maar beter dan 20 uur terwijl hij niets afneemt.
Netjes !
Het kan dus wel.

Ben bang dat Iemand007 hier nog wel eens voor een verrassing mee komt te staan tegen de tijd dat de BL om de jaaopgave vraagt.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door langste adem »

Bij ons staat in de kleine lettertjes ook dat er doorbetaald moet worden, in geval zij ziekte , en zelfs ook als de oppassers een "studiedag hebben", of als de dag op een feestdag valt en de KDV gesloten is.
Wij betalen ongeveer €300,- per maand voor 4 dagen opvang per maand, wat vrij duur is. Vooral omdat we geen recht hebben op kinderopvangtoeslag.

Maar toen ons zoontje pas geleden ziek was, werden we er
op attent gemaakt dat hij binnen 2 weken wel een keer een "inhaaldag" kon hebben. Ik weet niet of dat standaard is bij alle verblijven. (en als je kind 5 dagen in de week naar de opvang gaat is het ook lastig)

Marsius
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2012 20:29

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door Marsius »

Vind ik ook best vervelend betalen als de kdv dicht is, mijn voorbeeld is de volgende !!
Ik werk bijna iedere feest dagen en de kdv dicht is altijd op feest dagen, op deze dagen moet ik altijd iemand anders betalen voor op mijn kind zorgen omdat ik moet werken...dat klopt gewoon niet !!! Betalen voor nieks is tock onterecht ???

Ik ben alleijn thuis en heb ik geen familie of vrienden dat kan mij helpen en op mijn kind zorgen, dus wat moet ik doen ??? ziek melden ?? natuurlijk ik doen ook gewoon niet, die dag, betaal ik 30 euro de kinderopvang + 50 euro dat ik ontavang van de belasting dus hele bedraag van 80 euro worden gewoon betaald aan de kinderopvang, sterk nog betal ik 70 euro en andere meisje voor de hele dag wanneer moet ik werk, ik gaa naar mijn werk voor 100 euro maar die geld gaat 70 euro naar de meisje en 30 euro naar de kinderopvang.

Als ik betalen dan moet ook gewoon open de kinderopvang blijven !!! anders wie verplicht mee te betalen iets dat heb ik niet ???

tot nu 2012 alleijn sinds January denk ik dat heb ik betaal 10 dagen circa aan de kinderopvang voor nieks, voor en bedraag van 600/700 euro vind ik best veel, gewoon geld in de prullenbak !!!

graag reactie over omdat ik denk dat wil ik deze punt duidelijk maken met mijn kinderopvang, en jullie tips od advies zijn belangrijk,

Alvast bedankt !!!

kanjer 1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2012 14:46

Re: KDV gesloten of kind ziek: maar tóch betalen!!??

Ongelezen bericht door kanjer 1967 »

Ook een reden om te kiezen voor gastouderopvang. Altijd dezelfde persoon voor Uw kind. Geen wisselingen. Veel meer naar buiten dan de creche. Kleinschalig. En gewoon lekker huiselijk. Betaal alleen wat je afneemt.

Gesloten