Kinderopvang wijzigt contract, bedrijfseconomische omstandigheden?

Discussieer hier over kinderopvang.
NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kinderopvang wijzigt contract, bedrijfseconomische omstandigheden?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er zijn met tijdsblokken evenveel personeelsleden nodig als voorheen. Echter komt er in de nieuwe situatie meer geld binnen. Als je 16 kinderen hebt in de leeftijd van 2 tot 4 jaar moet je dus zorgen dat je een groep hebt die tot 17:00 betaald en die tot 18:00 betaald. Dus 8 kinderen betalen tot 17:00u waarna er dan een personeelslid weg kan. Nu betaald het ene kind wel tot 17:00u, een ander tot 16:00u. Je mist dus van dat kind 1 uur inkomen terwijl de vaste kosten gewoon doorgaan.
Je mag je kind nog gewoon ophalen op je gewenste tijd, echter betaald je tot het einde van het blok. Aan de hectiek van ophalen zal niet veel veranderen.

Rbjm13
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2023 11:00

Re: Kinderopvang wijzigt contract, bedrijfseconomische omstandigheden?

Ongelezen bericht door Rbjm13 »

Iedereen bedankt voor het meedenken. Gezien de vele reacties doe ik het even algemeen.

Nee, ik heb het nog niet gevraagd aan de leidsters. Wel heb ik het erover gehad met ze en vinden zij het nieuwe beleid belachelijk. Momenteel zit ik wel in discussie met de backoffice kant van de opvang. Als we het terugkrijgen van de belastingdienst dan maakt dit het al minder erg, maar ik kan dit volgens mij niet helemaal goed berekenen of dit inderdaad zo is. Het gaat om €1476 in het jaar extra, ik betwijfel of ik ook zoveel meer toeslag ga krijgen.. ze werken inderdaad in tijdsblokken, het dagdeel is betalen tot 17:00 of 18:00 en ophalen tussen 16:30 en 18:00. Dus wij mogen haar niet om 16:00 ophalen terwijl de leidsters dit nu juist prettig vinden. Ik weet nog dat er soms eentje weggaat nadat wij onze dochter hebben opgehaald, dus in die zin zou het hun extra loonkosten opleveren door dit in te voeren. Ik ga dit nog navragen bij de leidsters, de backoffice heeft me namelijk al doorgestuurd na 2 mails naar de directie.

Naar mijn inziens is het juist goed voor het kind om zo min mogelijk tijd door te brengen op de opvang, dus vandaar dat mijn man in vroege diensten werkt en haar dus eerder kan ophalen dan andere werkenden. Ik ga het woensdag navragen bij de leidsters en ga in op het aanbod om met de directie in gesprek te gaan, al is het alleen om ervoor te zorgen dat we onze dochter gewoon om 16:00 op kunnen halen, als we dan een uur extra moeten betalen dan zal het zo zijn..

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kinderopvang wijzigt contract, bedrijfseconomische omstandigheden?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
11 dec 2023 17:24
16again schreef:
11 dec 2023 16:57
Moneyman schreef:
11 dec 2023 16:53
Dat kan uiteraard inderdaad prima het gevolg zijn. En tevens zijn er minder mensen op de groep nodig als je de tijdsblokken waarbinnen de hectiek van het halen en brengen plaats laat vinden, verkleint.
Die "hectiek" wordt juist groter, als ieder tegelijk zijn kind komt halen.
Beter lezen. Ik schrijf niet dat de hectiek kleiner wordt.
Ik lees prima.
Hogere hectiek , hogere piek in werkbelasting, dan is er juist tijdelijk iemand extra nodig.
Door piek uit te smeren niet, en kan men met de normale bezetting uit

TS heeft inmiddels berekend wat het extra kost, wat me sterkt in de gedachte dat ik op juiste spoor zit.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kinderopvang wijzigt contract, bedrijfseconomische omstandigheden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
11 dec 2023 17:47
Moneyman schreef:
11 dec 2023 17:24
16again schreef:
11 dec 2023 16:57

Die "hectiek" wordt juist groter, als ieder tegelijk zijn kind komt halen.
Beter lezen. Ik schrijf niet dat de hectiek kleiner wordt.
Maar wat je wel schrijft kan natuurlijk ook niet. Als de tijden langer worden en de ophaalperiode kleiner, kan er juist niemand eerder weg aangezien de minimale bezetting wettelijk bepaald is. Ala iedereen of meer kinderen langer blijven, is er juist meer of op zijn minst evenveel personeel nodig.
Dat hoeft niet. Als er overgeschakeld wordt op tijdsblokken, zalen vaak aan de voorkant en aan de achterkant geschoven worden. En juist in dat laatste zit dan de winst, want het personeel kan dan eerder naar huis. Allleen voor klanten in de situatie van TS is het natuurlijk nadelig.

Als er alleen aan de voorkant geschoven is, meniet aan de achterkant, is het verhaal natuurlijk anders.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang wijzigt contract, bedrijfseconomische omstandigheden?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Rbjm13 schreef:
11 dec 2023 18:48
Iedereen bedankt voor het meedenken. Gezien de vele reacties doe ik het even algemeen.

Nee, ik heb het nog niet gevraagd aan de leidsters. Wel heb ik het erover gehad met ze en vinden zij het nieuwe beleid belachelijk. Momenteel zit ik wel in discussie met de backoffice kant van de opvang. Als we het terugkrijgen van de belastingdienst dan maakt dit het al minder erg, maar ik kan dit volgens mij niet helemaal goed berekenen of dit inderdaad zo is. Het gaat om €1476 in het jaar extra, ik betwijfel of ik ook zoveel meer toeslag ga krijgen.. ze werken inderdaad in tijdsblokken, het dagdeel is betalen tot 17:00 of 18:00 en ophalen tussen 16:30 en 18:00. Dus wij mogen haar niet om 16:00 ophalen terwijl de leidsters dit nu juist prettig vinden. Ik weet nog dat er soms eentje weggaat nadat wij onze dochter hebben opgehaald, dus in die zin zou het hun extra loonkosten opleveren door dit in te voeren. Ik ga dit nog navragen bij de leidsters, de backoffice heeft me namelijk al doorgestuurd na 2 mails naar de directie.

Naar mijn inziens is het juist goed voor het kind om zo min mogelijk tijd door te brengen op de opvang, dus vandaar dat mijn man in vroege diensten werkt en haar dus eerder kan ophalen dan andere werkenden. Ik ga het woensdag navragen bij de leidsters en ga in op het aanbod om met de directie in gesprek te gaan, al is het alleen om ervoor te zorgen dat we onze dochter gewoon om 16:00 op kunnen halen, als we dan een uur extra moeten betalen dan zal het zo zijn..

Nogmaals. Vraag de OC, ervanuitgaande dat dit KDV een OC heeft. Dit soort aanpassingen in contracten heeft een OC zeker adviesrecht in.
Backoffice zal voor eigen parochie spreken.

Als je met directie ingespek gaat vraag of er iemand van de OC bij aanwezig kan zijn.

Plaats reactie