LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Discussieer hier over kinderopvang.
Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

JtC schreef:Teun, lijkt me logisch: des te meer jij er niet bent, des te minder verbonden raak je met je kind(eren). Ik denk dat dat geen bewijslast nodig heeft.Dat kan ook niet goed zijn, er moet mijns inziens zoveel mogelijk contact zijn met de ouders of in ieder geval een van de ouders.

Maar wat je noemt, verplicht naar school vanaf 5 jaar is juist, verplicht, maar naar de Kinderopvang is dat niet. Begrijp me goed, ik snap dat net als jij niet iedereen de mogelijkheid heeft of om minder te werken of wat dan ook. Maar het onlosmakelijke gevolg daarvan is wel wat ik hierboven al noemde.

Geheel niet mee eens, wij raken en zijn zeer verbonden met onze kinderen, of ze nu al op KDV zitten of over een tijdje op school of daarna. Dit hangt voor ons niet af van het aantal uren dat je fysiek met elkaar aanwezig bent. Das puur een belevenis en ind is dat voor zover ik weet niet te meten / bewijzen.

Het is jouw mening en opvoeding dat de ouders er zoveel mogelijk dienen te zijn, prima.....jouw mening jouw manier.
Wij doen het anders en worden door de overheid hierin financieel ondersteund....is onze manier en met mij zoveel duizenden anderen, zoals zoveel duizende anderen jouw manier volgen.

Jij en ik kunnen tallozen voorbeelden aandragen om onze zienswijze te onderbouwen maar zullen nooit of te nimmer hieruit komen vanwege het verschil in deze zienswijzen.

Zie de link naar andere topic, gaat over praktisch hetzelfde.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Oeff daar zijn we weer!

Gelukkig leven we in een vrij land waar iedereen binnen zijn eigen omstandigheden zijn eigen weg zoekt. Persoonlijk ken ik niet één ouder die niet het beste met zijn kind voor heeft. Ieder vult dat op zijn eigen manier in. Zullen we elkaar gewoon die keuze laten zonder oordelen?

Voor TS hoop ik dat het probleem snel is opgelost en zij met een gerust hart gebruik kan blijven maken van de kinderopvang terwijl ze werkt.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door JtC »

Ja, het kan natuurlijk altijd erger: wel een kind, geen werk, maar ook geen inkomsten. :wink:

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Gloeiende GVD !!

Net achter gekomen dat een partner van een collega gewoon paar dagen per week aan het shoppen / koffieleuten / zonnebanken etc etc etc is en de kids naar de KDV gaan.

Heb die kl....thommel ff gewezen op de diverse fora's waar dit ter discussie is en figuren zoals deze het dus verpesten voor diegene die wel een volledige werkweek hebben.......binnenkort moeten de kids van de KDV af omdat niet meer vergoedt wordt en niet meer kan betalen................en terecht vuile profiteur(s) !!!!!

GVD wat ben ik pi...s...d.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door sephora30 »

crazyme schreef:
sephora30 schreef:
Je krijgt die toeslag zodat je kan blijven werken en dus meehelpt de staatskas te vullen waaruit de uitkeringen worden betaald.
Lijkt mij niet dat die belasting die je betaald in verhouding staat met het bedrag aan subsidie dat je ontvangt.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Brainless »

sephora30 schreef:
crazyme schreef:
sephora30 schreef:
Je krijgt die toeslag zodat je kan blijven werken en dus meehelpt de staatskas te vullen waaruit de uitkeringen worden betaald.
Lijkt mij niet dat die belasting die je betaald in verhouding staat met het bedrag aan subsidie dat je ontvangt.
Maar ook het KDV betaald weer belasting over het geld wat zij verdienen...

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

sephora30 schreef:
crazyme schreef:
sephora30 schreef:
Je krijgt die toeslag zodat je kan blijven werken en dus meehelpt de staatskas te vullen waaruit de uitkeringen worden betaald.
Lijkt mij niet dat die belasting die je betaald in verhouding staat met het bedrag aan subsidie dat je ontvangt.

Belasting is meer ja, Netto netto betalen wij zo'n 900 euro uiteindelijk voor 2 kids.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door crazyme »

Teunbosseman schreef:Gloeiende GVD !!

Net achter gekomen dat een partner van een collega gewoon paar dagen per week aan het shoppen / koffieleuten / zonnebanken etc etc etc is en de kids naar de KDV gaan.

Heb die kl....thommel ff gewezen op de diverse fora's waar dit ter discussie is en figuren zoals deze het dus verpesten voor diegene die wel een volledige werkweek hebben.......binnenkort moeten de kids van de KDV af omdat niet meer vergoedt wordt en niet meer kan betalen................en terecht vuile profiteur(s) !!!!!

GVD wat ben ik pi...s...d.
Adem in, adem uit......

Heb je ook verteld dat dit 1-1 is afgelopen ? :mrgreen:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door SJZ »

een partner van een collega gewoon paar dagen per week aan het shoppen / koffieleuten / zonnebanken etc etc etc is en de kids naar de KDV gaan ........ binnenkort moeten de kids van de KDV af omdat niet meer vergoedt wordt en niet meer kan betalen................en terecht vuile profiteur(s) !!!
Ja, dat kon tot nu toe. Nou ken ik geen mensen die meerdere dagen shoppen, maar 1 dag per weer standaard nemen om te shoppen, zulken ken ik wel.

Zal eens een leuk, extreem (fictief) rekenvoorbeeld geven.
Gezin, 2 kinderen.
Man werkt alleen op maandag, verdient € 5.000.
Vrouw werkt alleen op dinsdag, verdient € 5.000.
(Daar kunnen ze prima van leven, ze hebben toch een vette erfenis gehad waarmee ze rondkomen).

De 2 kinderen zitten 5 dagen per week (228 uur per maand tegen € 6,36) op de kinderopvang, lekker shoppen 4 dagen per week voor zowel pa als ma.

Aan belasting betalen zij: € 0
Kinderopvang kost: € 34.802.
Aan kinderopvangtoeslag krijgen zij: € 32.724

Dus zij betalen zelf € 4 per kind per dag, voor dat geld wordt er 10,5 uur per werkdag voor de kids gezorgd.

En dáár wil dit kabinet wat aan veranderen. Wat een schandalig kabinet is dit toch ..... :wink:

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Brainless »

Met zo'n inkomen is de eigen bijdrage voor het KDV veel hoger.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door SJZ »

Met zo'n inkomen is de eigen bijdrage voor het KDV veel hoger.
Oh sorry, ik heb het via de proefberekening van de site http://www.toeslagen.nl

Kennelijk weet u beter dan de overheid zelf hoe het zit. Hoe zit het volgens u, hoe hoog is de eigen bijdrag bij een inkomen van € 10.000 per jaar?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door sephora30 »

Teunbosseman schreef:Belasting is meer ja

Terecht ook!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door SJZ »

Belasting is meer ja

Terecht ook!
Niet altijd dus, zie mijn rekenvoorbeeld (belasting is € 0, kinderopvangtoeslag is € 32.724).

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

crazyme schreef:
Teunbosseman schreef:Gloeiende GVD !!

Net achter gekomen dat een partner van een collega gewoon paar dagen per week aan het shoppen / koffieleuten / zonnebanken etc etc etc is en de kids naar de KDV gaan.

Heb die kl....thommel ff gewezen op de diverse fora's waar dit ter discussie is en figuren zoals deze het dus verpesten voor diegene die wel een volledige werkweek hebben.......binnenkort moeten de kids van de KDV af omdat niet meer vergoedt wordt en niet meer kan betalen................en terecht vuile profiteur(s) !!!!!

GVD wat ben ik pi...s...d.
Adem in, adem uit......

Heb je ook verteld dat dit 1-1 is afgelopen ? :mrgreen:

Yep, en nog wel wat erachter aan.......en mooie is....die partner werkt als tijdverdrijf, hebben de centen helemaal nodig. Dat ik meer betaald dan een stel wat minder verdient heb ik geen problemen mee, naar rato zeg maar.

Vergis ik me ff in die collega zeg.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

SJZ schreef:Zal eens een leuk, extreem (fictief) rekenvoorbeeld geven.
Gezin, 2 kinderen.
Man werkt alleen op maandag, verdient € 5.000.
Vrouw werkt alleen op dinsdag, verdient € 5.000.
(Daar kunnen ze prima van leven, ze hebben toch een vette erfenis gehad waarmee ze rondkomen).

De 2 kinderen zitten 5 dagen per week (228 uur per maand tegen € 6,36) op de kinderopvang, lekker shoppen 4 dagen per week voor zowel pa als ma.

Aan belasting betalen zij: € 0
Kinderopvang kost: € 34.802.
Aan kinderopvangtoeslag krijgen zij: € 32.724

Dus zij betalen zelf € 4 per kind per dag, voor dat geld wordt er 10,5 uur per werkdag voor de kids gezorgd.

En dáár wil dit kabinet wat aan veranderen. Wat een schandalig kabinet is dit toch ..... :wink:

Zal nog ff verder gaan......als jouw voorbeeld een huurhuis hebben met 550 e huur en 50 e service kosten dan ziet het plaatje er zo uit.

Samenvatting
U krijgt de volgende toeslagen:
huurtoeslag € 294 per maand
kindertoeslag € 0 per maand
kindgebonden budget € 122 per maand
kinderopvangtoeslag € 2.347 per maand
zorgtoeslag € 146 per maand
Totaal € 2.909 per maand

Naar mijn mening dienen zij wel belasting te betalen over de ontvangen erfenis ( eigen vermogen ?? ) dan ziet het plaatje er wel anders uit.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

SJZ schreef:
Belasting is meer ja

Terecht ook!
Niet altijd dus, zie mijn rekenvoorbeeld (belasting is € 0, kinderopvangtoeslag is € 32.724).

Ik ben in mijn post van mijn situatie uitgegaan, niet die van een ander of fictief. maar je hebt gelijk hierin.

frenchy
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2011 13:10

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door frenchy »

Yep, en nog wel wat erachter aan.......en mooie is....die partner werkt als tijdverdrijf, hebben de centen helemaal nodig. Dat ik meer betaald dan een stel wat minder verdient heb ik geen problemen mee, naar rato zeg maar.

Vergis ik me ff in die collega zeg.
Ik snap dat het niet de bedoeling is dat je de kids naar de opvang brengt om dingetjes te doen. Daar wil ik ook niet voor opdraaien.
Maar dat die partner werkt terwijl ze het niet nodig heeft, wat is daar in godsnaam mis mee? Mijn partner verdiend 3200 eu netto, dus ik hoef ook niet te werken. Maar ik doe het toch, ik hoef toch niet mijn opleiding weg te gooien? Wat een flauwekul zeg, moet toch iedereen zelf weten of die werkt of niet? Klinkt heel erg jaloers hoor.

Nog wat anders. De belastingdienst heeft zelf de mogelijkheid gecreëerd om meer uren te declareren dan wat je nodig hebt.
Voorbeeld: Toen mijn dochter nog onder de 4 was en enkele dagen naar de opvang moest (omdat ik toen MOEST werken omdat ik alleenstaand was, voordat ik daar weer commentaar over krijg) gaf de opvang mij door dat het goedkoper was om 5 hele dagen af te nemen dan bv 2,5 dag of 5 halve. Omdat hoe meer uren je afneemt, hoe goedkoper de uurprijs is, hoe minder je zelf hoeft bij te betalen. Dus bij 1 dag opvang hield je minder over dan als je 5 dagen opvang nam. Zij zeiden op de opvang: "zolang de belastingdienst zo stom is om dit te vergoeden, moet je er ook van profiteren".

Dat hier een eind aan komt, vind ik geheel terecht.
Laatst gewijzigd door frenchy op 14 okt 2011 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

sephora30 schreef:
Teunbosseman schreef:Belasting is meer ja

Terecht ook!

Zeg ik want anders dan ???? Wel mn hele zijn quoten he, niet een ieniemienietje.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

frenchy schreef:
Yep, en nog wel wat erachter aan.......en mooie is....die partner werkt als tijdverdrijf, hebben de centen helemaal nodig. Dat ik meer betaald dan een stel wat minder verdient heb ik geen problemen mee, naar rato zeg maar.

Vergis ik me ff in die collega zeg.
Ik snap dat het niet de bedoeling is dat je de kids naar de opvang brengt om dingetjes te doen. Daar wil ik ook niet voor opdraaien.
Maar dat die partner werkt terwijl ze het niet nodig heeft, wat is daar in godsnaam mis mee? Mijn partner verdiend 3200 eu netto, dus ik hoef ook niet te werken. Maar ik doe het toch, ik hoef toch niet mijn opleiding weg te gooien? Wat een flauwekul zeg, moet toch iedereen zelf weten of die werkt of niet? Klinkt heel erg jaloers hoor.

Nog wat anders. De belastingdienst heeft zelf de mogelijkheid gecreëerd om meer uren te declareren dan wat je nodig hebt.
Voorbeeld: Toen mijn dochter nog onder de 4 was en enkele dagen naar de opvang moest (omdat ik toen MOEST werken omdat ik alleenstaand was, voordat ik daar weer commentaar over krijg) gaf de opvang mij door dat het goedkoper was om 5 hele dag af te nemen dan bv 2,5 dag of 5 halve. Omdat hoe meer uren je afneemt, hoe goedkoper de uurprijs is, hoe minder je zelf hoeft bij te betalen. Dus bij 1 dag opvang hield je minder over dan als je 5 dagen opvang nam. Zij zeiden op de opvang: "zolang de belastingdienst zo stom is om dit te vergoeden, moet je er ook van profiteren".

Dat hier een eind aan komt, vind ik geheel terecht.

Hohohoho, ik zeg alleen dat ze het niet nodig hebben, ik geef geen details maar die denk jij al te weten blijkbaar.

Hierbij wat meer info:
Persoon werkt 1 dag in de week in een luxe kledingzaak.......maar brengt wel de kids volledig naar de KDV. Als zo iemand zo graag wat wilt doen, ga dan lekker vrijwilligers werk doen ofzo, maak je je tenminste nuttig voor de maatschappij ipv profiteren van een niet goed uitgewerkte aktie van de overheid.

Ik doe het volgens de regels en door dit soort figuren zijn de lagere inkomens steeds weer de sjaak.

Ik zeg geheel niks over jouw opleiding hoe en wat en jalours ben ik al helemaal niet, hoe kom je erbij ???

Meer uren declareren dan je nodig hebt kan helemaal niet. Tijdens aangifte dien je de jaaropgave te overleggen waar het aantal afgenomen uren op staan.
Dat jouw KDV een hiaat heeft gevonden zegt mij genoeg over de mentaliteit.....zoek ff op kdv appelbloesem.......hier zijn dus ouders heel erg in de problemen gekomen.
Daarbij rekenen de KDV in mijn stad met een vaste uurprijs en niet hoe meer uren hoe minder het uurtarief.
Wel rekenen zij met dagdelen, dus of een halve dag of een hele dag.

En ja, ben ook blij dat er een einde aan komt om zo misbruik te maken......maar ben bang dat de misbruikers wel weer huilie huilie gaan doen omdat ze moeten terug betalen en geen eten / drinken / kleding voor de kids meer hebben....die zijn uiteindelijk de klos.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door sephora30 »

Sowieso, een kind fulltime in de opvang :shock: :?

Maar goed, ik hou mn mond verder, ben off-topic :lol:

Gesloten