Mag kinderdagverblijf eisen dat gecontroleerd wordt op luizen?

Discussieer hier over kinderopvang.
Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mag kinderdagverblijf eisen dat gecontroleerd wordt op luizen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kaalscheren? Dat lijkt mij meer een methode voor een slechte film met gevangenen of weeskinderen. In het normale leven doe je het met inspecteren en kammen, en behandelen met dimeticon.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mag kinderdagverblijf eisen dat gecontroleerd wordt op luizen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En er is geen BRON van luizen. Die beestjes zijn er en gaan van kind tot kind en kunnen weer terugkomen. Heeft niets met schoonmaken te maken.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mag kinderdagverblijf eisen dat gecontroleerd wordt op luizen?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ruud.A schreef:
19 nov 2023 13:37
Dat neemt mijn verbazing niet weg.
Tsja, daar kan ik niets aan veranderen :mrgreen:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Mag kinderdagverblijf eisen dat gecontroleerd wordt op luizen?

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
20 nov 2023 10:52
Maar, aangezien dat jochie een paar keer per dag binnen komt schuiven, hadden jullie zelf dan geen last van luizen? Er komt nogal wat volk bij jullie over de vloer als ik je reacties af en toe zo lees.
Afstand houden en zelf dagelijks de luizenkam hanteren. Nooit iets gevonden. :D

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Mag kinderdagverblijf eisen dat gecontroleerd wordt op luizen?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Erthanax schreef:
20 nov 2023 12:07
Kaalscheren? Dat lijkt mij meer een methode voor een slechte film met gevangenen of weeskinderen. In het normale leven doe je het met inspecteren en kammen, en behandelen met dimeticon.
Ja, en het kammen wordt veel minder traumatisch met een kort koppie. Geloof me, ik heb drie kinderen.

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Mag kinderdagverblijf eisen dat gecontroleerd wordt op luizen?

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Ik denk dat op iedere basisschool en kinderopvang gecontroleerd wordt op luizen. En dat wordt al ontzettend veel jaren gedaan.

MIjn 3 kinderen hebben ze ook gehad en bij de jongste bleven ze komen. Haren wassen met luizenspul, alles wassen: beddengoed wassen, kleding wassen, jassen wassen en na 2 keer waste ik alles van ons allemaal.
Wat bleek: oorzaak was een tentje bij 1 vd ouders en die had door de week geen tijd voor luizenaanpak, dat gebeurde in het weekend. Maar dan hadden andere kinderen die daar gingen spelen en behandeld waren, alweer de luizen te pakken.
Dus hebben we met ouders besproken: bv op woensdagmiddag gaan we allemaal behandelen en wassen. Tentje weg.
En toen bleven de luizen ook weg.
Natuurlijk kunnen ze het ook ergens anders oplopen, maar alle kindjes tegelijk behandelen is de beste manier.

En blijven controleren, ook thuis.

Plaats reactie