LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Discussieer hier over kinderopvang.
fatimael
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 sep 2013 13:16

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door fatimael »

ik ben bij de advocaat geweest en die heeft me verteld dat het belangerijkste wat je nodig hebt is overeenkomsten en bewijzen dat je bureaukosten hebt betaald. is ook de schuld van de belastingdienst er staat nergens in hun beschikking of brief hoe je dit destijds moest aanpakken, dus ik stap toch naar advocaat, wie sluit zich bij mij aan? de oppas volledig betalen kan je nu ook op papier laten zetten en laten ondertekenen dat de oppas destijds zoveel heeft gehad. dus laat jullie niet gek maken kom op we maken er zaak van! kijk naar die bulager die met toeslagen ervandoor gaan? wij maar keihard werken en uiteindelijk terugbetalen mooi niet!

fatimael
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 sep 2013 13:16

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door fatimael »

;;;!
Laatst gewijzigd door fatimael op 20 mar 2014 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Stephdad
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2014 13:35

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Stephdad »

Ook hier exact dezelfde problemen met de BD inzake Darkom/Wijkids. Al meerdere malen alle gegevens gestuurd (Contract Darkom, urenstaatjes, bankafschriften).

Het enige wat we niet hebben kunnen leveren is een contract met WijKids omdat dat er domweg nooit is geweest. Volgens de belastingdienst reden om de definitieve berekening nu op 0 te zetten en wij dus ALLES terug moeten betalen.

Wie heeft er advies? Als er een gezamelijke rechtzaak wordt begonnen, doen we graag mee!

Met vriendelijke groet,

Ron

Dordt
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2014 17:58

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Dordt »

Hallo, hier nog een gedupeerde (2008 en 2009) met Darkom en Wij Kids. Ik heb ook nooit een contract gehad. Ik heb allemaal bewijzen naar de BD opgestuurd : facturen, betalingsoverzichten etc. Maar ik heb geen bewijs van wat ik aan de oppas (opa) betaald heb. Ik heb doe wel mee met een advocaat!! (woon in Dordrecht.

Ruffrijder
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2014 09:26

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Ruffrijder »

Wij dit weekend ook een brief van de belasting. Gekregen al onze papieren opgestuurd bericht gekregen onjuiste gegevens recht in 2008 pre 0 euro alles terug betalen ongelofelijk missen contract darkom van 6 maanden de rest hebben we alles weten nu ook niet wat we moeten doen dus wij willen zeker actie ondernemen met jullie..

Gr. Jeremy

Dagmar1974
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mar 2014 15:08

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Dagmar1974 »

hier ook een gedupeerde... ik heb van Wijkids wel een overeenkomst gevonden maar van Darkom dus niet.. alle bankafschriften gelukkig via internetbankieren terug gevonden. maar het gaat dus over 2007 en 2008!! meer dan 5 jaar geleden. Belachelijk dat wij het moeten ontgelden en de zaakjes op mogen lossen van dit louge bedrijfje(s)

fatimael
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 sep 2013 13:16

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door fatimael »

1
Laatst gewijzigd door fatimael op 20 mar 2014 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

ssharif
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2014 04:20

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door ssharif »

Helaas zit in het zelfde boot, ik hoop dat er iets aan gedaan wordt

fatimael
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 sep 2013 13:16

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door fatimael »

ikheb gisteren de belastingdienst gebeled,(34 minutenin de wacht)gezet, oke helaas komt er een definitieve aanslag dat kunne ze niet meer tegen houden. de medewerker adviseerde mij wel om binne 6 weken bezwaar te maken want anders moet je het bedrag echt definitief terugbetalen, au.b alle forum lezers meld de zaak aan bij DAS.nl. ik heb de zaak aangemeld bij hun omdat ik zelf een rechtsbijtansverzekering heb, dus dan betaal je maar eigenbijdrage van 100 euro. dit wilde ik even met jullie delen.
Laatst gewijzigd door fatimael op 21 mei 2014 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

fatimael
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 sep 2013 13:16

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door fatimael »

jullie kunnen de zaak bij Das aanmelden alles gaat via de mail, je hoeft niet op gesprek met pak papieren, stuur alles door en je krijgt binnen 2 dagen bericht over hoe en wat. zie Das.nl

Marco_R
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2014 10:03

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Marco_R »

Hier hetzelfde. Eind 2013 bericht van de belasting voor ontbrekende gegevens. Dik pak papier ingestuurd, maar na lang wachten bericht terug dat na herhaald verzoek nog steeds de benodigde bewijzen ontbreken voor recht op gastouderopvangtoeslag. Heb wel een contract, maar met stempel van Darkom, geen handtekening. Dit riekt naar ontzettende naaierij door de belastingdienst.

fatimael
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 sep 2013 13:16

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door fatimael »

echt een drama dit
Laatst gewijzigd door fatimael op 20 mar 2014 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Mina86
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2014 22:04

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Mina86 »

Hallo allemaal,

Ik heb al contact met Fatimael, wij nemen samen een advocaat iedereen die zich aan wil sluiten,
Stuur je telefoonnummer via een privé bericht.
Groetjes Mina

espoir
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:17

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door espoir »

hallo,
graag wil ik weten of jullie een advocaat hebben gevonden om dit op te lossen want ik kan geen duizenden terug betalen aan de belasting dienst.
doltje 2008-2009
of advies graag ik ben kwijt

espoir
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:17

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door espoir »

zijn jullie uit Amsterdam dames?
voor mij het gaat over Doltje het is het zelfde verhaal...

dielan
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2014 11:27

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door dielan »

Hallo allemaal,

Ook ik heb 2 brieven gehad van 2008 en 2009 Darkom en Wijkids.
Net te horen gekregen dat ik alles van 2008 terug moet betalen 7000
2009 is nog in behandeling......
Ik had contracten van beide bureau's, betalingen aan Darkom en Wijkids m,etv afschrift, jaaropgaves, maandfacturen en kwitanties van de uitbetalingen van de gastouder met datum beschrijving en hantekeningen (dit is contant gebeurd)
Lijk dus alles op orde te hebben, NIET DUS VOLGENS BD
Het aantal uur kinderopvang staat niet op de contacten!!!
Ik moet alles terug betalen omdat Darkom en Wijkids hun contracten niet goed opgesteld hebben en de uren er niet in vermeld hebben???
Is dit zoeken?????? Dit is toch een fout van het gastouderbureau, en daar ben ik de gedupeerde van.
Lijkt wel of ze net zo lang zoeken tot ze iets gevonden hebben.
Ben benieuwd naar 2009 zal ook wel terug betaald moeten worden!!!
ga nu een bezwaarschrift indienen, hopelijk komt het goed.
Maar na al deze verhalen gelezen te hebben, geloof ik daar niet meer in.

Ik sluit me bij jullie aan, hoe meer mensen hoe sterker we staan!!!

fatimael
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 sep 2013 13:16

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door fatimael »

beste gedupeerde,

ik heb net mijn advocaat gesproken, voor de gene die zich bij mij willen aansluiten! die moeten dan wel mijn dossiernummer vermelden,zodat de gene die dit gaat behandelen weet dat er veel gedupeerde zijn met zelfde probleem. oke? wie zich bij mij wil aansluiten stuur maar privebericht dan geef ik het nummer door??????????

Scipiora
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2014 13:23

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Scipiora »

Beste mensen,
Omdat de BD in december 2013 aktie heeft ondernomen over aanslagen 2008, hebben zij binnen de 5-jaarstermijn gehandeld en zijn zodoende tijdig om 2008 eventueel na te vorderen! Helaas maar het is niet anders. Daarom mijn tip aan iedereen: bewaar alle stukken die betrekking hebben op de aangifte altijd 5 jaren na afloop van een kalenderjaar, dit kan veel ellende besparen zoals nu het geval is m.b.t. de kinderopvangtoeslag. Bezwaar kun je alleen indienen tegen een definitieve aanslag, maar houd altijd rekening met de zeswekentermijn! Als jouw bezwaar één dag te laat bij de BD binnen komt (dagtekening binnenkomst bij de BD is bepalend!), word je niet ontvankelijk verklaard. De BD kan jouw bezwaar echter wél ambtshalve afhandelen, maar verder procederen bij een rechtbank (of hoger orgaan) is dan niet meer mogelijk. Ik herken de problemen van Wij Kids waarmee mijn neefje ook nu te maken heeft en ben bezig een bezwaarschrift in te dienen. Een volgende tip: doe dit zo uitgebreid mogelijk en voeg zoveel mogelijk bewijsstukken mee!

jansas
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2014 13:47

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door jansas »

Ook hier 2 aanslagen gehad (2008, 2009) van de BD. Alles wat ik had opgestuurd en na een paar weken kreeg ook ik een brief terug dat ze onvoldoende gegevens hebben gekregen na herhaaldelijk verzoek.
Je bent als burger mooi genaaid. :evil:

Mireille1973
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2014 12:42

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Mireille1973 »

Ook wij zijn de dupe van gastouderbureau Darkom/Wij kids.
Sinds september 2013 ontvingen wij zo eens in de twee maanden een brief van de belastingdienst waarin gesommeerd werd informatie op te sturen aangaande kinderopvang .
Het begon met een brief waarin gesteld werd dat onze zoon geen recht kon hebben gehad op dagopvang in 2009. Reden was dat hij in 2009 4 jaar oud was en dus op school moest zitten waardoor er alleen sprake kon zijn van naschoolse opvang. Onze zoon is echter geboren op 31-12-2005, waardoor hij gedurende 2009 maar één dag 4 was. Dit was al moeilijk tot niet uit te leggen aan een medewerker bij de belasting telefoon.
Voorts volgden er brieven waarin gesommeerd werd alle financiële transacties te sturen met betrekking tot de kinderopvang bij gastouderbureau Wij Kids in Zwijndrecht.
Hier zijn wij direct op in gegaan en hebben alles (contracten, uren , ed) gekopieerd en opgestuurd.
Hier over (2009) hebben wij verder niets meer te horen gekregen. Vlak daarop kwam hetzelfde aan brief bij ons binnen maar dan over het jaar 2008.
Het betreft steeds een “algemene” brief, waar verder totaal geen informatie in staat over wat er opgestuurd moet worden of wat men nog te kort komt aan informatie. Elke brief is ook steeds ondertekend met “ namens de directeur”, zodat je ook geen contactpersoon hebt die je verder kan helpen.
Dus herhaaldelijk de telefoon gepakt en met de belastingdienst gebeld. Dit resulteerde in het krijgen van een” grote mond”, “ik kan er ook niets aan doen” en “stuurt u alles nog maar eens een keer op”.
Er werd steeds op gehamerd dat het ging om financiële transacties met het gastouderbureau die zelf schijnbaar zijn zaken niet op orde had want wij hebben recent vernomen dat het een frauduleus bureau was.
Zelf hebben wij de belastingdienst er ook nog op geattendeerd dat het gastouderbureau werkte onder de naam “Darkom” voor het Wij Kids werd.
Ook hier van hebben wij herhaaldelijk alles qua betrekkingen op gestuurd.
Uiteindelijk resulteerde alle brieven van de belastingdienst en het feit dat niemand ons wat kon zeggen in een officiële klacht onzerzijds richting belastingdienst. Dat was eind december 2013.
24 Januari ben ik uiteindelijk gebeld door iemand van de klachtencommissie die de klacht in behandeling heeft genomen.
Vreemd is al dat hij destijds al waarschuwde dat dit zou gaan gebeuren.
Ook hij is zeer verbaasd over deze gang van zaken, gezien het feit dat wij constant onze medewerking hebben verleend en steeds van het kastje naar de muur worden gestuurd.
Mede op zijn aanraden dienen wij dit bezwaarschrift dan ook in.
Wij moeten nu volgens de belasting 6000 euro terug betalen! Op dit moment is mijn bezwaar in behandeling en wacht ik het af maar mijn volgende actie is toch wel in beroep gaan! Ik kan aantonen wat ik heb gekregen en wat ik aan het gastouderbureau en gastouders heb betaald. Wat ik het alle ergste vind is dat je steeds van het kastje naar de muur word gestuurd en de belasting telefoon je niet kan helpen het enige wat ze zeggen stuur alles maar op maar wat willen jullie dan nog meer??? Ik had afgesproken dat als ik de brief binnen kreeg ik contact op moest nemen met die meneer van de klachtencommissie hij zei bel maar via de belasting telefoon nou dat werd een drama ze konden mij niet door verbinden en heb wel 5 verschillende mensen gesproken door weer een klacht in te dienen kreeg ik die meneer weer te pakken. Ik ben blij dat er gelukkig ook mensen zij die bij de belasting werken je wel willen helpen en heb dus met hem een heel plan opgezet!! Maar ik denk dat het goed is als we misschien met ze allen er tegenin kunnen gaan. Het klopt gewoon niet doordat een bureau zijn zaakjes niet op orde heeft en dat de belastingdienst dat op gezinnen gaat verhalen die wel netjes alles hebben ingevuld en gedaan!!

Gesloten