LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
MeningOverLening.nl
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2007 17:21

Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door MeningOverLening.nl »

Helaas zijn er maar al te veel aanbieders van financiele producten als een lening, hypotheek of krediet. Vaak lijken de leningen, hypotheken en kredieten die zij aanbieden interessant, maar in de praktijk blijkt al gauw dat het heel anders uitpakt.

Om die reden is MeningOverLening in het leven geroepen. U kunt hier uw mening geven over uw lening, hypotheek of krediet en natuurlijk de meningen lezen van andere mensen. Het is immers van groot belang dat indien u leent of wilt gaan lenen, u een goed gefundeerde beslissing kunt maken bij welke aanbieder u dat dan gaat doen.

U kunt MeningOverLening vinden op www.MeningOverLening.nl

De website bevind zich nog in de bouwfase maar u kunt al wel uw mening geven en de meningen van anderen lezen.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Gewoon niet lenen is slimmer.

MeningOverLening.nl
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2007 17:21

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door MeningOverLening.nl »

Helemaal mee eens: niet lenen is veel slimmer. Het kan echter zijn dat er geen andere mogelijkheid is dan te lenen...

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Mee eens, maar een hoop mensen lenen om een mooie jonge wagen te kopen, een nieuwe inrichting van het huis te financieren en ga zo maar door. Ik vind dat de geldverstrekkers het allemaal doen voorkomen dat lenen gemakkelijk is en dat het bij hun zo goed als gratis is om te lenen. En een hoop mensen tuinen erin. Ik zou eerder preventief werken in plaats van leningen te beoordelen, het zijn in wezen allemaal bedrijven die goud geld aan je verdienen en denken zeker niet aan de sociale gevolgen van lenen.

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

Inderdaad veel mensen zijn dom hier in Nederland, willen niet onderdoen voor hun buren die net een nieuwe auto hebben. En tja de kindertjes moeten natuurlijk dure merkkleding aan!! Showen en nog eens showen tot op een dag er een mooie advertentie in de regionale krant komt met de vermelding dat je huis in de exucutieverkoop komt omdat je geen rooie cent meer hebt!! En dat is dus hier in ons dorp onlangs echt gebeurt. Een gezin met ik meen 3 of 4 kinderen. En volgens de roddels had mevrouw nogal een groot gat in haar hand.
En de kinders zijn de dupe..........sneu voor die kinderen maar met de ouders heb ik totaal geen medelijden. Mensen bezint eer ge begint!!
Dus lenen doe je alleen in geval van acute nood, dus als bijvoorbeeld het dak van je woning lekt als een mandje en echt vervangen dient te worden is dat een rede om te lenen. Tevens is dat ook verantwoord omdat je beter geld in onderhoud van je huis kunt steken dan in een nieuwe auto. Die auto schrijft alleen maar elk jaar duizenden euro s af als je je huis netjes onderhoud wordt dat meestal meer waard. En dan nog als je bijvoorbeeld weet dat je ouders een leuke bankrekening bezitten kun je beter via hen lenen en hen gewoon meer rente betalen dan ze van de bank krijgen over hun spaargeld. Ben je allebei mee geholpen. Ik moet daarbij wel opmerken dat ik niet weet of de fiscus daar problemen over kan maken. Maar schaam je zeker niet en informeer eerst bij je ouders..........Ouders helpen hun kinderen nou eenmaal graag en zeker als zij het met gemak kunnen missen. Ik bedoel maar nee heb je en ja kun je krijgen. Overigens moet je natuurlijk wel zorgen dat je met je ouders overeenkomt hoeveel en hoevaak je aflost op het geleende bedrag. Ik persoonlijk zou het in ieder geval niet zien als voorschot op de erfenis! Dus goed rekenen en netjes aflossen met rente.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door queenfan »

Ben het me eens, maar in sommige gevallen moet je wel iets.
Ik bijvoorbeeld moet een nieuwe auto kopen mijn oude is niet meer te repareren en aangezien we een diesel moeten hebben moet je toch iets.

Dus inmijn geval was een lening de uitkomst.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Denk eens aan een simpele oude diesel, Golf/Corolla oid. Degelijk, betrouwbaar en bij normaal onderhoud onverwoestbaar. En een oude diesel kost geen drol meer.

marnix
Berichten: 815
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door marnix »

Ik ben gelukkig niet in de positie dat lenen nodig is, wel valt me op dat de leeninstanties steeds "erger' worden, ik geniet dagelijks van de tv-commercials die steeds verder gaan in hun praatjes. Het komt er op neer dat je eigenlijk niet normaal bent als je niet ergens een lening hebt lopen. Men praat de toekomstige klanten eerst een gevoel van ontevredenheid aan en oppert dan dure oplossingen teneinde deze gevoelens te verhelpen. "Heeft u al een chalet in de tuin?"

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Van geleend geld kopen we dingen die we niet nodig hebben om mensen te imponeren die we niet mogen!

Vr. Gr. Hans.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door Fiore »

als je naar de reclames kijkt zijn die toch echt gericht op mensen die lenen voor onnodige luxegoederen zoals bijv. een 'chalet'..helemaal niet op noodzakelijke goederen.. blijkt daaruit dat mensen die lenen dit totaal onnodig doen en vaak daardoor in de problemen komen.. ik heb gelukkig geleerd eerst te sparen en dan pas te kopen

lancista
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:09

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door lancista »

Wat mij heel erg stoort momenteel is, dat er aanbieders zijn, die ook leningen verstrekken aan mensen met een BKR registratie achter hun naam.Schrijnend vind ik dit.Deze mensen hebben dit niet voor niets.
Ik vind dat dit niet moet kunnen en mogen.

Mart

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door particulier »

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Iedereen kan een BKR codering krijgen door plotselinge tegenslagen, scheiding, werkeloosheid, ziekte, arbeidsongeschiktheid... Als iemand met betalingsproblemen dit goed heeft aangepakt, is dit juist een enorm pluspunt: Je hebt bewezen dat je ondanks je betalingsproblemen de zaak goed hebt aangepakt. Deze zou bijna een hoger krediet verdienen :lol:

Mijn persoonlijke mening is echter dat iemand die goed omgaat met betalingsproblemen helemaal geen codering mag krijgen; de praktijk is vaak anders. Met name de Postbank is berucht om het feit dat ze weinig hulp willen bieden als iemand in betalingsproblemen komt.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dat hele BKR systeem werkt voor geen meter. Zelf heb ik er ook een hoewel ik nooit betalings achterstanden of leningen heb gehad.
Als er iemand goed met geld om kan gaan, dan ben ik dat wel een ook mijn vrouw denkt 10X na voordat zij een cent uitgeeft.
Wij hebben een bedrijf gehad wat door de criminaliteit in de probemen is gekomen. Alle details zal ik hier niet weer naar voren brengen, want dat heb ik in het verleden al meerdere keren gedaan.
Dat heb ik mede afgeleerd vanwege de vele stomme reacties die er zonder na te denken op zijn gekomen.
Feit is dat door deze zakelijke problemen, die inmiddels zijn opgelost, er nog steeds een BKR registratie bestaat.
Daar ben ik voor de Kerst achter gekomen omdat ik een TFT scherm wilde bestellen bij een postorder bedrijf.
Men wilde het wel leveren onder rembours tegen meerkosten.
Nu is het zo, dat dit scherm in de aanbieding was en omdat ik het al lang van plan was had ik hier 3 jaar voor gespaard, dus het geld had ik er voor liggen.
Het kostte 249 Euro en als daar extra kosten op kwamen was mijn voordeel weer weg.
Dus heb ik het maar in de winkel gehaald en kreeg het uiteindelijk mee voor 199 Euro, dus nog 50 Euro voordeel! Toch een voordeel als je nog een paar zaken relaties achter de hand hebt, nadeel, ik moest het zelf gaan halen!

En zoals hier boven vermeld banken? De Rabo kan er ook wat van, als de zon schijnt krijg je een paraplu, maar gaat het regenen, dan nemen ze die gelijk weer af!

Vr. Gr. Hans.

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door particulier »

Ik wilde alleen maar zeggen dat iemand die door overmacht een lening moeilijk kan afbetalen niet meteen aan een BKR codering vastzit. Met overmacht bedoel ik werkeloosheid, scheiding, ongeval, e.d. Iemand die dit vroeg aanpakt, d.w.z. de geldverstrekker al vroeg van te voren aangeeft dat er betaalproblemen aan zitten te komen, mag niet gestraft worden door een BKR codering te krijgen waardoor men 5 jaar erg veel moeite heeft met het verkrijgen van bijvoorbeeld een hypotheek.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Kijk, en daar komt het probleem. 2 Maanden geleden had ik een woning op het oog precies geschikt voor mij en mijn vrouw. Het was een 3 kamer benedenwoning met ruime woonkamer, grote slaapkamer en een kabinetje precies goed voor mij als hobbykamer.
Mijn vrouw is hartpatient en de flat waar wij nu wonen staat op de nominatie om te worden gesloopt, waarom is mij nog steeds niet duidelijk.
Bovendien is de huur zodanig dat wij dat net kunnen betalen, meer is voor ons niet mogelijk.
Met de hypotheek van die andere woning waren de kosten ongeveer gelijk, dus dat was geen probleem.
Echter door een ONTERECHTE! negative BKR registratie is ons die hypotheek geweigerd. Kwam o.a. door een achterstallige premie van een verzekering van ca. 1000 Euro.
Ik heb de factuur er bij gepakt en ook de afschriften. Die premie was WEL betaald en nog op tijd ook.
Later vond ik nog een brief waarin mij aangezegd werd dat de verzekering was opgeschort en de achterstand bij de BKR aangemeld was. Dus GEEN achterstand en WEL een negative BKR. Ik ben daar behoorlijk ziek van, want deze woning is inmiddels weg.
Je hebt dat sneller dan een prijs in de loterij. Wat mij steekt, is dat er niets wordt gevraagd, maar dat men maar doet.
Ik bepaal nog steeds wat ik KAN en wil betalen voor een woning en als het er op aan komt dat wij er toch uit moeten, dan zal dat toch iets moeten worden waar mijn vrouw en ik het naar ons zin hebben en wat ook nog betaalbaar is, anders kan ik ook behoorlijk dwars liggen.
Ik vind dat ik nu genoeg ben gestraft en de criminelen die dat op hun geweten hebben lopen nog vrij rond en dat doet pijn.

Vr. Gr. Hans.

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door SJZ »

.... en de achterstand bij de BKR aangemeld was. Dus GEEN achterstand en WEL een negative BKR.
Je schrijft zelf dat er een achterstand gemeld was. Dus hoeze GEEN achterstand?

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: Geef uw mening over een lening en lees meningen van anderen

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten