LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leningen oversluiten,bij de ene niet en de ander wel??

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Knubbe
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2010 20:22

Leningen oversluiten,bij de ene niet en de ander wel??

Ongelezen bericht door Knubbe »

Helaas hebben mijn partner en ik door de jaren heen bij een aantal krediet instanties en online warenhuizen 'schulden' opgebouwd. Nu kunnen wij deze maandelijkse kosten wel betalen,maar wij vonden dat het misschien makkelijker zou zijn om alles onder een dak onder te brengen. Wij wouden onze leningen laten oversluiten door een bedrijf. Nu heeft mijn partner een vast contract voor onbepaalde tijd (werkt er al 11 jaar) en ik heb helaas momenteel een WW uitkering. Wij hebben online verschillende sites bezocht en verschillende offertes aangevraagd voor het oversluiten van onze kredieten. Wij hebben bij ongeveer 10 krediet verstrekkers een offerte aangevraagd,7 van de 10 hebben niets van zich laten horen,of we wachten nog steeds op een antwoord. 2 van de 10 hebben onze aanvraag afgewezen,omdat wij gezien onze inkomsten,en het bedrag wat we al open hebben staan aan leningen niet in aanmerking zouden komen. 1 van de 10 reageerde positief,en kreeg een sms met daarin de mededeling: Uw aanvraag voor de financiering is akkoord bevonden. Neem voor meer informatie direct contact met ons op. NettoDirect/DFS.nl . Dit hebben we dus gedaan en hebben het een en ander door besproken. Ook heb ik ter sprake gebracht dat ik momenteel een WW uitkering heb,hiervan waren zij op de hoogte,dat had ik immers bij de aanvraag van de offerte al aangegeven. We hebben nu de officiële aanvraag ingediend alle papieren en benodigdheden die ze nodig hebben opgestuurd. Nu is het wachten of ze niet alsnog afzien van hun voorstel,gezien mijn WW uitkering. Maar wat ik zo vreemd vind is dat er van de 10 'banken' er 2 niets zien in een krediet en ons niet kunnen helpen,en dit bedrijf (voor alsnog) wel. Hoe kan dit? Waar zit het verschil in? Waaruit kunnen zij zien dat wij wel krediet waardig zijn,waar de anderen dat niet vonden? Hebben wij nog wel kans op dit krediet gezien mijn WW uitkering,ondanks dat ze dit van te voren wisten?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Leningen oversluiten,bij de ene niet en de ander wel??

Ongelezen bericht door Frantic2 »

hangt er van af. Wilt u echt alleen uw schulden samenvoegen of wil u er ook nog wat meer geld bijlenen?

In het tweede geval zullen betrouwbare bankpartners die afwijzen.

En in het eerste geval moet u dus heel erg op uw hoede zijn dat u niet voor giga kosten komt te staan...... aantrekkelijk is het namelijk niet om een krediet te gaan verstrekken aan mensen die zich al in de schulden hebben gewerkt. Dus vraag u vooral af: waarom wil dat ene bedrijf wel "helpen"?

MI: los zoveel mogelijk kleinere schulden versnelt af, zeker die met hoge rentes... lukt dat? Kijk dan pas of u dat ook bij de rest kan doen.

Gesloten