LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar doorlopend krediet afsluiten?

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
SnoepDropje
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2015 14:39

Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door SnoepDropje »

Wij willen graag een doorlopend krediet afsluiten van €10,000,-.
Waar zouden wij dit het beste kunnen doen? Ik heb al op de website van de consumentenbond gekeken en daar staan onder andere Mone-You en Freo op.
Mone-You ken ik al Freo niet.

Iemand tips?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Waar heb je het voor nodig ?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ergens waar ze een normaal rente-percentage hebben. De ING heeft 11,4% om eens wat te noemen. Rentepercentages kunnen fluctueren, maar bij de ING fluctueert het alleen omhoog. Nooit naar beneden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door sjohie »

Het voordeel van een doorlopend krediet, een max leningbedrag maar daar binnen zelf te bepalen hoeveel je écht opneemt, wordt door de banken geboden met het nadeel van een hogere rente. En gevolg van het product is, hoe meer van je van die max 10k opneemt, hoe meer rentekosten je in de toekomst zal moeten gaan betalen. Als je X bedrag nodig hebt voor product Y, zou ik als het kan dat bedrag gewoon in 1x lenen met een persoonlijke lening, dus zonder doorlopend krediet functionaliteit. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Helemaal nergens. Gewoon eerst sparen voordat je iets koopt. In geval van schulden, spreek een betaling af die je ook echt na kan komen. Kom je er echt niet onderuit, neem dan een Persoonlijke Lening waarbij tussentijds opnemen niet mogelijk is. Op die manier kan je niet in de verleiding komen om geld op te nemen en zo vele tientallen jaren aan een peperdure schuld vast te zitten.

Een doorlopend krediet kost je handenvol geld wat je wel beter kan besteden. Daarbij krijg je een BKR-codering waar je ook voorlopig niet vanaf bent. En ik spreek (helaas!!) uit ervaring.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ja, maar een BKR belemmert je wel bij een huis kopen bijvoorbeeld. ;) Toch iets om over na te denken. Ik riep een 6 jaar geleden nog "Niet erg, die BKR. Ik wil toch geen huis meer kopen!!", maar nu zit ik de maanden af te tellen totdat ik met mijn nieuwe partner eindelijk rond kan gaan kijken voor een ander huisje.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door CB »

witte angora schreef:Ergens waar ze een normaal rente-percentage hebben. De ING heeft 11,4% om eens wat te noemen. Rentepercentages kunnen fluctueren, maar bij de ING fluctueert het alleen omhoog. Nooit naar beneden.
Bij mijn DK van de ING gaat de rente regelmatig naar beneden.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jul 2015 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante toevoeging verwijderd

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door witte angora »

CB schreef:
witte angora schreef:Ergens waar ze een normaal rente-percentage hebben. De ING heeft 11,4% om eens wat te noemen. Rentepercentages kunnen fluctueren, maar bij de ING fluctueert het alleen omhoog. Nooit naar beneden.
Bij mijn DK van de ING gaat de rente regelmatig naar beneden.
Vast wel. Als je hier even kijkt, zie je dat het al jarenlang hetzelfde is.

http://www.actuelerentestanden.nl/lenen ... te/ing.asp

SnoepDropje
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2015 14:39

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door SnoepDropje »

Auti-Mama schreef:Helemaal nergens. Gewoon eerst sparen voordat je iets koopt.

Een doorlopend krediet kost je handenvol geld wat je wel beter kan besteden. Daarbij krijg je een BKR-codering waar je ook voorlopig niet vanaf bent. En ik spreek (helaas!!) uit ervaring.
Helaas zijn dit onvoorziene omstandigheden (geen aankoop). Normaal kunnen wij dat bedrag makkelijk bij elkaar sparen alleen nu dus niet ivm de termijn van deze omstandigheden.
Wij kunnen ook een ruime maandelijkse betaling doen.

Ik dacht dat het voordeel van een doorlopend krediet is dat je ook snel bij kunt storten en er dan dus eerder vanaf kunt? En bij beide krijg je toch die bkr registratie?

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

SnoepDropje schreef:
Auti-Mama schreef:Helemaal nergens. Gewoon eerst sparen voordat je iets koopt.

Een doorlopend krediet kost je handenvol geld wat je wel beter kan besteden. Daarbij krijg je een BKR-codering waar je ook voorlopig niet vanaf bent. En ik spreek (helaas!!) uit ervaring.
Helaas zijn dit onvoorziene omstandigheden (geen aankoop). Normaal kunnen wij dat bedrag makkelijk bij elkaar sparen alleen nu dus niet ivm de termijn van deze omstandigheden.
Wij kunnen ook een ruime maandelijkse betaling doen.

Ik dacht dat het voordeel van een doorlopend krediet is dat je ook snel bij kunt storten en er dan dus eerder vanaf kunt? En bij beide krijg je toch die bkr registratie?
Bij beide krijg je BKR inderdaad. Een lening kan je ook rondkijken naar 1tje die versneld afgelost kan worden, is in ieder geval de verleiding van tussentijds opnemen niet. Vaak is de rente ook lager (dacht ik). Maar als je echt niet onder een lening uitkomt, zou ik je adviseren bij de bank waar je al bankiert binnen te lopen en eens te informeren naar de mogelijkheden. Blijf vooral zelf logisch denken en luister niet naar mooie praatjes. Als je een trouwe, nette klant bent en hun zien dat je een goed en stabiel inkomen hebt, is er soms verbazend veel te regelen.

SnoepDropje
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2015 14:39

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door SnoepDropje »

Bedankt voor de tips!

SnoepDropje
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2015 14:39

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door SnoepDropje »

vogels schreef:
Ik dacht dat het voordeel van een doorlopend krediet is dat je ook snel bij kunt storten en er dan dus eerder vanaf kunt? En bij beide krijg je toch die bkr registratie?
Beide conclusies kloppen. Nadeel van DK is dat mensen in de verleiding komen dit 10-tallen jaren te gebruiken.
Dat snap ik.

Een slechte BKR krijg je alleen als je niet betaald toch?
Een normale registratie is niet erg lijkt mij?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door witte angora »

CB schreef:
Daarmee spreek je jezelf wel tegen dus.
Ik denk dat jij niet goed leest. De percentages links betreft leningen van verschillende grootte. Als je aan de rechterkant kijkt zie je de historische rente staan. In mijn geval is er dus al 4 jaar niets veranderd.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

SnoepDropje schreef: Een slechte BKR krijg je alleen als je niet betaald toch?
Een normale registratie is niet erg lijkt mij?
Maar op het moment dat je een hypotheek wilt, kan je door die lening/doorlopend krediet wel opeens een heel klap minder lenen. Ik neem dat per 10.000 euro die je leent, je al 25.000 euro minder hypotheek krijgt.

Maar schiet me niet af als ik de getallen niet goed heb. ;) Ik weet wel dat het om fikse bedragen gaat wat je dan minder kan lenen.

SnoepDropje
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2015 14:39

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door SnoepDropje »

vogels schreef:
Een slechte BKR krijg je alleen als je niet betaald toch? Een normale registratie is niet erg lijkt mij?
Vraag 1) Klopt. Vraag 2: zolang je geen hypotheek nodig hebt.
Die hebben wij al :).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Auti-Mama schreef:Helemaal nergens. Gewoon eerst sparen voordat je iets koopt.
Dat is te kort door de bocht als je niet weet waar het voor nodig is.

hidr
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2015 19:01

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door hidr »

GJvdZ schreef:
Auti-Mama schreef:Helemaal nergens. Gewoon eerst sparen voordat je iets koopt.
Dat is te kort door de bocht als je niet weet waar het voor nodig is.
Eens. Ook ik ben in de omstandigheden geweest dat een DK noodzakelijk was en er geen gelegenheid was om eerst te sparen. Grappig is nu dat het DK grotendeels afgeboekt gaat worden. Dat is nou nog eens voordelig lenen.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

GJvdZ schreef:
Auti-Mama schreef:Helemaal nergens. Gewoon eerst sparen voordat je iets koopt.
Dat is te kort door de bocht als je niet weet waar het voor nodig is.
Quote me helemaal of quote me helemaal niet. Verder in de post zet ik ook nog
Auti-Mama schreef: Kom je er echt niet onderuit,
Maar dat kwam zeker niet uit in iemand anders zwart maken??

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Auti-Mama schreef:
SnoepDropje schreef:
Auti-Mama schreef:Helemaal nergens. Gewoon eerst sparen voordat je iets koopt.

Een doorlopend krediet kost je handenvol geld wat je wel beter kan besteden. Daarbij krijg je een BKR-codering waar je ook voorlopig niet vanaf bent. En ik spreek (helaas!!) uit ervaring.
Helaas zijn dit onvoorziene omstandigheden (geen aankoop). Normaal kunnen wij dat bedrag makkelijk bij elkaar sparen alleen nu dus niet ivm de termijn van deze omstandigheden.
Wij kunnen ook een ruime maandelijkse betaling doen.

Ik dacht dat het voordeel van een doorlopend krediet is dat je ook snel bij kunt storten en er dan dus eerder vanaf kunt? En bij beide krijg je toch die bkr registratie?
Bij beide krijg je BKR inderdaad. Een lening kan je ook rondkijken naar 1tje die versneld afgelost kan worden, is in ieder geval de verleiding van tussentijds opnemen niet. Vaak is de rente ook lager (dacht ik). Maar als je echt niet onder een lening uitkomt, zou ik je adviseren bij de bank waar je al bankiert binnen te lopen en eens te informeren naar de mogelijkheden. Blijf vooral zelf logisch denken en luister niet naar mooie praatjes. Als je een trouwe, nette klant bent en hun zien dat je een goed en stabiel inkomen hebt, is er soms verbazend veel te regelen.
+1.
Eerst maar eens informeren bij de bank wat er mogelijk is. Hoe korter je een schuld hebt en hoe lager de rente, hoe beter natuurlijk. Geld lenen kost geld, dus zoals Vogels ook al aangaf, wees bewust van de verleiding. :)

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Waar doorlopend krediet afsluiten?

Ongelezen bericht door megatron29 »

Ik heb ergens gelezen, corrigeer me als ik het fout heb het volgende betreft hypotheek krijgen met BKR.
Als men een lening heeft genomen van bijvoorbeeld 25.000 euro en daarvan is bijvoorbeeld 24.000 euro afgelost ziet de hypotheekverstrekker alleen maar bij het BKR de 25.000 Euro nog open staan. Pas als je alles hebt afgelost en de rekening laat sluiten verdwijnt deze bij het BKR.
Had ik onlangs nog bij een creditcard die ik al jaren geleden heb afgelost. Die staat nog steeds bij het BKR geregistreerd. :(
Schijnt dat banken zich niet veel aan trekken hoeveel je hebt afgelost ze kijken alleen wat er bij het BKR nog open staat en die ziet niet hoeveel je hebt afgelost.

Gesloten