LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wurgkredieten ten einde of niet???

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
inkie21
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2012 23:17

Wurgkredieten ten einde of niet???

Ongelezen bericht door inkie21 »

In het AD heeft eind december onderstaand bericht gestaan.

Consumenten kunnen vanaf volgende week onder hun te dure leningen uit. Door versoepeling van leenregels kunnen zij makkelijker overstappen naar een concurrent, die een lagere rente of betere voorwaarden biedt. Nu zitten vele tienduizenden Nederlanders met hun huis-, tuin- en keukenlening vast bij hun oude kredietverstrekker.

De aanpassing is een van de maatregelen die de Vereniging van Financieringsondernemingen in Nederland (VFN) vandaag presenteert. Financieringsmaatschappijen kunnen vanaf 1 januari 2012 onder strikte voorwaarden meer geld lenen aan consumenten. Verder gaan aflossingsvrije consumptieve leningen, waarbij alleen de rente wordt afgelost maar niet de schuld, in de ban.

De wijzigingen van de leenregels zijn in overleg met de Autoriteit Financiële Markten (AFM) tot stand gekomen. Zij zijn onder andere ingegeven door een groeiend aantal klachten van onder meer DSB-klanten die woekerrentes voor de kiezen kregen, maar door aangescherpte leennormen in 2008 niet konden overstappen naar een andere bank. Volgens secretaris Bert Reitsma van de brancheorganisatie VFN kan een consument door over te stappen naar een andere kredietverstrekker veel geld besparen aan rente.

Lees het hele verhaal vandaag in het AD.
(Redactie)
29/12/11 08u36


Dit bericht dus: Nu blijkt dat ze bij de ABN bank nog van niets weten, wij zijn er direkt achter aan gegaan omdat mijn partner zelf een wurgkrediet heeft en dat wilde gaan oversluiten. Heel veel mensen zouden blij zijn :D als ze hun schulden konden afbetalen in plaats van alleen maar rente te betalen elke maand. Wie weet hier meer van????
Wij waren blij met een dode mus. Terwijl het dus wel in de krant heeft gestaan. :cry: :evil:

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Wurgkredieten ten einde of niet???

Ongelezen bericht door Jefdus »

Het is naturlijk nog altijd aan de bank zelf of ze iemand geld lenen of niet...

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Wurgkredieten ten einde of niet???

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Inkie,

Jammer dat je partner geen mogelijkheid heeft gehad tot oversluiten van haar krediet naar de ABN AMRO. Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn.

Als je het op prijs stelt, neem ik telefonisch contact met je op. Graag hoor ik via een Prive Bericht wanneer dit het beste uitkomt en op welk telefoonnummer je bereikbaar bent.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Suzanne Moussa

inkie21
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2012 23:17

Re: Wurgkredieten ten einde of niet???

Ongelezen bericht door inkie21 »

Beste Suzanne,

Bedankt voor je reaktie.
Ondertussen heeft mijn partner een gedeelte van zijn leningen kunnen
oversluiten bij de ABN!! Helaas niet alles.
Hij heeft van 3 kredieten 1 kunnen maken bij de ABN.
Helaas had hij nog een krediet die niet overgesloten kunnen worden.
Maar goed het is een klein stapje in de goede richting, nu heeft hij dus
2 kredieten staan, maar het allermooiste was geweest als alles in een keer was overgesloten. Want het blijft nog een steeds een wurgkrediet.
Kan jij mij iets vertellen over het artikel wat in het AD heeft gestaan bovenstaand.
Want ik vind het maar raar dat banken dit nog niet weten namelijk,
dan moeten ze toch ook niet zoiets in het AD zetten???
Hoe werkt zoiets?

Groetjes van Inkie21

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Wurgkredieten ten einde of niet???

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Goedemorgen,

Om je vraag te beantwoorden zouden we graag telefonisch contact met je opnemen. Je kunt via een privé bericht je telefoonnummer sturen.

Met vriendelijk groet,
ABN AMRO Webcare
Gabie Kamphuis

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Wurgkredieten ten einde of niet???

Ongelezen bericht door JtC »

up ^

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wurgkredieten ten einde of niet???

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Up ^

Woody1965
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2012 10:28

Re: Wurgkredieten ten einde of niet???

Ongelezen bericht door Woody1965 »

Topic gaat over wurgkredieten en niet over mensen die "zichzelf" per ongeluk hebben laten "wurgen".

away15
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2009 23:00

Re: Wurgkredieten ten einde of niet???

Ongelezen bericht door away15 »

waarm zit ik dan nog steeds aan een hoge lening met woekerrente, 9,7% en zeer hoge verzekering €8000 vast bij de HDVen weigeren zij ook dat ik mogelijkheden krijg om te gaan aflossen ik los nu dus niets af betaal alleen rente, waarvan ik begrijp dat dat al laang niet meer mag aflossingsvrije leningen?
Daarbij ben ik nu 62 jaar en over 3 jaar met pensioen na 42 werkzame jaren en als het dus zo doorgaat kan ik na mijn 65ste op een houtje bijten.

Overigens ben ik niet de enigste bij de HDV ik heb daar al talloze mailtjes over ontvangen en veelal doorlopende kriedieten aflossingsvrij omdat mensen ook niet kunnen betalen bij zeer hoge woeker rentes mijne is daarbij nog laag er zijn mensen die 16% betalen de hoogst toegestane rente op een lening
Wat valt mij nog te doen?
Met vriendelijke groet
A.Waijenberg
e-mail [email protected]

away15
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2009 23:00

Re: Wurgkredieten ten einde of niet???

Ongelezen bericht door away15 »

sorry mailadres is [email protected]

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Wurgkredieten ten einde of niet???

Ongelezen bericht door ruud_a »

away15 schreef:waarm zit ik dan nog steeds aan een hoge lening met woekerrente, 9,7% en zeer hoge verzekering €8000 vast bij de HDVen weigeren zij ook dat ik mogelijkheden krijg om te gaan aflossen ik los nu dus niets af betaal alleen rente, waarvan ik begrijp dat dat al laang niet meer mag aflossingsvrije leningen?
Daarbij ben ik nu 62 jaar en over 3 jaar met pensioen na 42 werkzame jaren en als het dus zo doorgaat kan ik na mijn 65ste op een houtje bijten.

Overigens ben ik niet de enigste bij de HDV ik heb daar al talloze mailtjes over ontvangen en veelal doorlopende kriedieten aflossingsvrij omdat mensen ook niet kunnen betalen bij zeer hoge woeker rentes mijne is daarbij nog laag er zijn mensen die 16% betalen de hoogst toegestane rente op een lening
Wat valt mij nog te doen?
Met vriendelijke groet
A.Waijenberg
e-mail [email protected]
mogelijk omdat ik deze constructie van lenen, niet aflossen en verzekeren niet begrijp, net zo min als u hem begreep toen u hem afsloot waarschijnlijk?
misschien kunt u HDV in gebreke stellen voor wat betreft de zorgplicht als u hem nooit hebt begrepen?

Gesloten