Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“ Wat ik voor heb op jullie is dat ik jaren geleden (2015) een vriend heb geholpen die had geleend bij Ferratum en met hulp van AFM hebben we toen al de garantkosten ter sprake gebracht (zie ca. 100 bladzijden terug) en blijkbaar was dat afdoende want hij heeft daarna nooit meer wat gehoord. “

Behalve blijkbaar/schijnbaar Kees2850.

Moneyman
Berichten: 30104
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
27 jan 2020 16:57
@moneyman mijn vraag aan jou is van hele andere orde dan de vragen die Cro stelde.
Klopt. Jouw vraag was al beantwoord, die van Cro nog niet...
Kees2850 schreef:
27 jan 2020 17:04
@lady1234 het verschil tussen garantkosten en terugbetalen was € 400,-- in het voordeel van degene die had geleend zover ik me kan herinneren. Met hulp van AFM hebben we toen brief opgesteld, min of meer zoals in dit onderwerp meerdere brieven zijn geplaatst, en met C.c. naar AFM en Ferratum heeft nooit meer iets van zich laten horen.
Dat was een mooi resultaat, want de Loanrider uitspraak liet toen nog 3 jaar op zich wachten. Je was de tijd ver vooruit :wink:
Kees2850 schreef:
27 jan 2020 17:04
Misschien komt er ooit nog dagvaarding maar denk het niet gezien de loanrider uitspraak.
Dat zou geld weggooien zijn, dus nee, dat denk ik ook niet.

Moneyman
Berichten: 30104
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
27 jan 2020 17:10
@moneyman ik denk niet dat Ferratum veel te winnen heeft met procederen. Zoals eerder gesteld de garantkosten (25%) zijn na 4x lenen al gelijk aan het geleende bedrag. Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die slechts 1x of 2x een bedrag hebben geleend.
Ik denk ook dat de meeste mensen repeatplayers zijn. Maar er speelt in de afweging veel meer dan alleen de kale rekensom. Denk bijvoorbeeld aan de vraag hoeveel mensen verstek zullen laten gaan, hoeveel mensen onder druk van de dagvaarding alsnog betalen, hoeveel mensen er toch meer dan de garantkosten open hebben staan, hoeveel mensen het juiste verweer zullen voeren, noem maar op.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees2850 schreef:
27 jan 2020 16:19
Heb je nog meer feitelijke foutieve informatie van mijn hand in dit onderwerp?
Ik weet nog wel iets:
Je beschuldigde Moneyman van het niet veroordelen van bedrijven zoals Ferratum, die je zelfs 'criminele organisaties' noemde en je zei zelfs dat hij deze praktijken 'goedkeurde'.
Kees2850 schreef:
09 jan 2020 22:20
@moneyman [...] maar waarom (ver) oordeel je dit soort bedrijven niet? [...] In feite zijn dit soort organisaties criminele organisaties. Dat jij en een aantal anderen dit goedkeuren vind ik eigenlijk wel schokkend.
Dat was onjuist. Een 'valse beschuldiging' zou ik het willen noemen.
Moneyman had kort daarvoor immers het volgend verklaard:
Moneyman schreef:
18 dec 2019 13:12
[...]Een bedrijf als Ferratum vind ik daarom net zo slecht als wanbetalers. En eigenlijk slechter - omdat er bij hen een concreet verdienmodel achter hangt over de rug van de andere partij. Dat zal bij een deel van de wanbetalers ook zo zijn, maar toch in veel mindere mate.
Gewezen op deze 'foutieve informatie', zweeg je over je eigen misser.
Misschien alsnog in de herkansing?
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jan 2020 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: offtopic gedeelte verwijderd

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Kees2850 schreef:
26 jan 2020 21:31
Een reactie op @secret en @R23040. Als jullie een aanvraag hebben gedaan op de website van Ferratum en pas nadat het bedrag is betaald de voorwaarden krijgt van saldo dipje dan lijkt mij hier sprake van misleiding. Ik zou de AFM (Autoriteit Financiële Markten) advies vragen hoe hierin te handelen.

En ik zou zeker niet zomaar een boete gaan betalen.

En het verrekenen van reeds betaalde garantkosten zal Ferratum hiermee proberen te omzeilen maar vraag me echt af of dat zomaar kan.
Je zit op de ferratum site zoals alle andere aanvragen en daar gaat ook de aanvraag bij aanvaarding van de lening en uitbetaling krijg je ineens saldo dipje

Moneyman
Berichten: 30104
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

En je leest dus verder totaal niet wat je afsluit?

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Betaal uw openstaande minilening terug

U kunt uw openstaande lening eenvoudig terugbetalen via onderstaande knoppen. Wilt u uw leenbedrag aan Ferratum voldoen? Druk of klik dan op de ‘’Betaal leenbedrag Ferratum’’ knop. Wenst u uw garantsteller-bedrag te voldoen? Gelieve dan te klikken of drukken op de ‘’Betaal garantsteller-bedrag’’ knop. Vervolgens kunt u eenvoudig de betaling via iDeal voldoen. Zodra u uw betaling aan Ferratum en garantsteller heeft voldaan kunt u een nieuwe lening aanvragen.

Hoe moet ik mijn openstaande lening betalen?

U kunt snel en eenvoudig uw openstaande bedrag via iDeal voldoen via de onderstaande knop(pen). Zodra uw lening volledig is voldaan zal het weer mogelijk zijn nogmaals een aanvraag in te dienen.

Ik zit gewoon op ferratum krijg de pincode van ferratum nergens saldodipje dit is gewoon de site van ferratum zoals ie altijd was !
En zo vraag je ook aan omdat je niet anders wist dan n website onderhoudt er werd nergens vermeld we gaan samen of worden overgenomen nee pas bij uitbetaald zag ik mail van saldo dipje met de voorwaarden toen pas dacht ik wat is dit ...
Laatst gewijzigd door Secret op 27 jan 2020 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar misschien komt dat omdat u al een oude klant was van Ferratum, dan zijn alle procedures vereenvoudigd.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 jan 2020 17:18
Ik denk ook dat de meeste mensen repeatplayers zijn. Maar er speelt in de afweging veel meer dan alleen de kale rekensom. Denk bijvoorbeeld aan de vraag hoeveel mensen verstek zullen laten gaan, hoeveel mensen onder druk van de dagvaarding alsnog betalen, hoeveel mensen er toch meer dan de garantkosten open hebben staan, hoeveel mensen het juiste verweer zullen voeren, noem maar op.
Hoe lonend is zo'n veroordeling, al dan niet bij verstek? Bij deze mensen valt weinig te halen.

Moneyman
Berichten: 30104
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ach. Daar kan in 20 jaar heel wat aan veranderen.

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Lady1234 schreef:
27 jan 2020 21:43
Maar misschien komt dat omdat u al een oude klant was van Ferratum, dan zijn alle procedures vereenvoudigd.
Ik
Denk dat wel ja omdat ik al account had bij ferratum zat ik gewoon op de zelfde vertrouwde site en ik ben heel eerlijk omdat ik gewoon niet anders wist dan onderhoudt want dat hadden ze gemeld dan denk je toch niet ik ga voorwaarden lezen als je al paar keer op dezelfde site geld heb geleend ?? Ik niet in elk geval en ik denk velen niet zoals ik wel las op andere website ...meesten waren verbaasd over saldo dipje

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Beste allen,

Wauw wat een hoop pagina's over ferrantum.
Ik heb het een en ander terug gelezen. Maar mijn vraag krijg ik met de zoekfunctie niet beantwoord dus stel hem maar even kort hier alsnog.

De kosten voor de garantsteller zijn die terug te vorderen?
Zo ja ik heb nog 2 facturen kunnen vinden uit 2013 van global kan ik hier aanspraak op maken?
Ik heb toendertijd veel gebruik gemaakt van ferrantum. Maar kan daar verder geen facturen meer van vinden helaas.

Lampie01
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2020 05:00

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lampie01 »

Melviinbl schreef:
28 jan 2020 04:25
Beste allen,

Wauw wat een hoop pagina's over ferrantum.
Ik heb het een en ander terug gelezen. Maar mijn vraag krijg ik met de zoekfunctie niet beantwoord dus stel hem maar even kort hier alsnog.

De kosten voor de garantsteller zijn die terug te vorderen?
Zo ja ik heb nog 2 facturen kunnen vinden uit 2013 van global kan ik hier aanspraak op maken?
Ik heb toendertijd veel gebruik gemaakt van ferrantum. Maar kan daar verder geen facturen meer van vinden helaas.
Dan zal je ze voor de rechter moeten slepen wat een moeilijk verhaal gaat worden aangezien ze statutair niet gevestigd in NL zijn.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Melviinbl schreef:
28 jan 2020 04:25
Beste allen,

Wauw wat een hoop pagina's over ferrantum.
Ik heb het een en ander terug gelezen. Maar mijn vraag krijg ik met de zoekfunctie niet beantwoord dus stel hem maar even kort hier alsnog.

De kosten voor de garantsteller zijn die terug te vorderen?
Zo ja ik heb nog 2 facturen kunnen vinden uit 2013 van global kan ik hier aanspraak op maken?
Ik heb toendertijd veel gebruik gemaakt van ferrantum. Maar kan daar verder geen facturen meer van vinden helaas.
Je kan het proberen, echter zou ik eerst eens kijken of mogelijke vorderingen uit 2013 inmiddels niet verjaard zijn.
Ik verwacht namelijk dat ze zonder een vonnis je dat geld niet gaan geven, dus voer een goede kosten / baten analyse uit mocht je een poging willen doen.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
28 jan 2020 07:39
Je kan het proberen, echter zou ik eerst eens kijken of mogelijke vorderingen uit 2013 inmiddels niet verjaard zijn.
Verjaring begint pas te lopen, op het moment dat je door had kunnen hebben, dat er geld terug is te vorderen. Dat was niet in 2013, maar misschien wel vanaf de Loanrider uitspraak

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Voor alle duidelijkheid, alle Ferratum gedupeerden die bij de stichting zijn aangesloten kunnen rekenen op hulp bij een eventuele rechtszaak. Niet dat ik verwacht dat Ferratum dit gaat doen. Om te beginnen is het niet meer Ferratum die de schuldeiser is, maar de garant en deze garant is de laatste maanden ongelofelijk stil. De persoon die hier achter zit wil waarschijnlijk niks met deze zaak te maken hebben. Vooral niet als hij hier in rechte mee betrokken gaat worden.

Moneyman
Berichten: 30104
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
28 jan 2020 07:48
Cro schreef:
28 jan 2020 07:39
Je kan het proberen, echter zou ik eerst eens kijken of mogelijke vorderingen uit 2013 inmiddels niet verjaard zijn.
Verjaring begint pas te lopen, op het moment dat je door had kunnen hebben, dat er geld terug is te vorderen. Dat was niet in 2013, maar misschien wel vanaf de Loanrider uitspraak
Klopt. Ik denk dat je met succes kunt verdedigen dat de teveel betaalde garantkosten nog niet zijn verjaard. Overigens mag je een verjaarde vordering nog steeds wél verrekenen. Maar dat kan natuurlijk alleen als zij ook nog iets op jou te vorderen hebben.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
28 jan 2020 07:48
Cro schreef:
28 jan 2020 07:39
Je kan het proberen, echter zou ik eerst eens kijken of mogelijke vorderingen uit 2013 inmiddels niet verjaard zijn.
Verjaring begint pas te lopen, op het moment dat je door had kunnen hebben, dat er geld terug is te vorderen. Dat was niet in 2013, maar misschien wel vanaf de Loanrider uitspraak

Ik vraag me eigenlijk af of dat ook al niet uit https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... T:2014:379 af te leiden is (o.a. punt 8.5), volgens mij heeft dit vonnis ook als jurisprudentie meegespeeld in de Loan Rider zaak.

Moneyman
Berichten: 30104
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cro schreef:
28 jan 2020 08:55
Ik vraag me eigenlijk af of dat ook al niet uit https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... T:2014:379 af te leiden is (o.a. punt 8.5), volgens mij heeft dit vonnis ook als jurisprudentie meegespeeld in de Loan Rider zaak.
Ik zou, als ik Ferratum was, dat standpunt inderdaad wel innemen. Maar ik denk niet dat ze dat zou baten, want het hoewel er in het vonnis wel overwegingen aan worden geweid, is de nietigheid van de overeenkomst geen onderdeel van de beslissing. Dit vonnis betreft immers een voorlopige voorziening tegen de publicatie van een persbericht, en dus geen inhoudelijke beoordeling/ beslissing over de kosten van het flitskrediet. Dat was pas bij de Loanrider-uitspraak het geval.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Melviinbl schreef:
28 jan 2020 04:25
Beste allen,
De kosten voor de garantsteller zijn die terug te vorderen?
Zo ja ik heb nog 2 facturen kunnen vinden uit 2013 van global kan ik hier aanspraak op maken?
Ik heb toendertijd veel gebruik gemaakt van ferrantum. Maar kan daar verder geen facturen meer van vinden helaas.
Ik twijfelde.... in theorie is een rechtszaak tegen buitenlandse aanbieder twijfelachtig.
Maar de Garantsteller is dochter onderneming van Ferratum.

Ik zal niet het advies geven via nu Saldo Dipje een gelijkwaardig bedrag te lenen en dan verrekenen!
Dit lijkt een oplossing maar je komt dan in Incasso procedure terecht, en met de boete voor geen eigen Garantsteller en de 13,99% zal dit een flinke klus worden.
Dat dit een makkelijker manier is om hun een rechtszaak te laten starten, of de rechter Ferratum, Garantsteller en Saldo Dipje als 3 losse bedrijven of 1 groep beoordeelde is nog maar de vraag.

Zijn ze Juridisch losgemaakt verlies je namelijk, als 1 eigenaar de uitspraak word win je.
Ik durf zonder uitspraken tot nu toe hier niets over te adviseren!

Als je bijvoorbeeld €635,- aan Garantkosten betaalde en nu €700,- gaat lenen en maar € 65,- terug betaalde,
geen idee of de rechter dit accepteerde en de kosten rechtbank + wat daar bij komt is namelijk vele malen hogere !
Ook mag je geen fouten maken en moet je een goede Advocaat hebben,
of Sacred four voldoende deskundig is kun je pas achteraf oordelen en ik heb sterke twijfels over dit zeer onduidelijke product.


Vooral omdat je schreef dat je geen bewijs meer hebt hoeveel je leende en wat je aan rente en garantkosten betaalde lijkt me dit een zeer linke zaak!
Alleen als je alle bewijzen zou hebben heb je enige kans!
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 28 jan 2020 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie