Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

@moneyman probleem is alleen dat SD en trust and law verwijzen naar deze uitspraak…. 🫠In juni 23 heeft de AFM mij laten weten in hoger beroep te zijn gegaan.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De rechtbanken zijn overbelast, dus dat hoger beroep kan nog wel even duren.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

lisa12345 schreef:
15 okt 2023 15:23
@moneyman probleem is alleen dat SD en trust and law verwijzen naar deze uitspraak…. 🫠In juni 23 heeft de AFM mij laten weten in hoger beroep te zijn gegaan.
Haha ja, dat zou ik ook doen als ik hen was ;-)

Ben benieuwd naar dat hoger beroep. Hopelijk doen ze bij de AFM nu wél fatsoenlijk hun huiswerk...

lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

Ja klopt we moeten waarschijnlijk nog lang wachten op het hoger beroep… @soeverein hou je ons op de hoogte? Ben heel benieuwd of je het geld gaat krijgen en hoe nu eventueel verder.. 🫠

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

lisa12345 schreef:
15 okt 2023 15:42
Ja klopt we moeten waarschijnlijk nog lang wachten op het hoger beroep… @soeverein hou je ons op de hoogte? Ben heel benieuwd of je het geld gaat krijgen en hoe nu eventueel verder.. 🫠
Yes, zo'n weekend waarin niks gebeurd omdat banken "uit" staan (wat een onzin, al het bankverkeer gaat digitaal en ongeveer instant, behalve in het weekend??) Gaat tergend langzaam voorbij. Ik laat weten wat de maandag brengt. Trouwens, een dingetje wat ik me pas recent realiseerde: mijn nickname heeft niks te maken met een bepaald deel van de bevolking wat zichzelf de
"Soevereinen" noemt. Mijn nickname is de naam van mijn zeilboot en deze naam heeft ie al sinds 2006 zo'n beetje. Ik heb ook helemaal niks met mensen die zichzelf buiten de maatschappij plaatsen en daarnaast allerlei complottheorieën er op nahouden. Is dat ook weer duidelijk (mocht iemand denken dat ik er zó een ben 😉)

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

lisa12345 schreef:
15 okt 2023 15:23
@moneyman probleem is alleen dat SD en trust and law verwijzen naar deze uitspraak…. 🫠In juni 23 heeft de AFM mij laten weten in hoger beroep te zijn gegaan.
Ja dit doen ze natuurlijk omdat dat voor hen nu wel goed uit lijkt te komen allemaal. Dat ze zo last minute toch met hun staart tussen de benen proberen aan de rechtzaal te ontkomen doet mij vermoeden dat ze zelf ook wel weten dat het geen stand zal houden tegenover een goed voorbereide tegenpartij.
Fingers crossed dat de rechtbank niet meegaat in het narratief van Saldodipje en we woensdag gewoon in de rechtbank staan (raar om te zeggen want ik heb nog nooit één rechtbank van binnen gezien).

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Haha als gerechtsdeurwaarder kom ik veel te vaak met dat soort soevereinen in aanraking. Dat jij daar niet-blowers behoort, was me al lang duidelijk :wink:

lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

Moneyman schreef:
15 okt 2023 22:12
Haha als gerechtsdeurwaarder kom ik veel te vaak met dat soort soevereinen in aanraking. Dat jij daar niet-blowers behoort, was me al lang duidelijk :wink:

@soeverein sluit me bij moneyman aan. ;) Ben heel erg benieuwd of je het bedrag heb ontvangen…? En staat de rechtszaak woensdag nog op de planning?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zie nu pas de "niet-blowers" :lol: wat natuurlijk "niet bij" had moeten zijn :oops:

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij zal ook wel niet blowen. 😁

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
16 okt 2023 16:24
Hij zal ook wel niet blowen. 😁
Een soeverein en dan niet blowen, dat geloof je toch zelf niet :lol: :mrgreen:

lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

Ik dacht laat ik is “anoniem” contact opnemen met de chat van SD. Ik vroeg: “De boetekosten zijn dan onderdeel van het totale krediet als ik het goed begrijp?” Waarop de medewerker antwoord met: ja dat klopt.

(Ook vroeg ik aan de medewerker of ik een lening af zou kunnen sluiten zonder persoonlijke garantsteller, en natuurlijk kon dat… ;) )

Hiermee geven ze dan toch letterlijk aan dat de boete onder het krediet valt en de kosten zwaar overschreden worden conform wetgeving?

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heb u de chat bewaard? Dan zou het als bewijs kunnen dienen. Zo nee, dan heb je hier vrij weinig aan alleen een bevestiging wat we eigenlijk al wisten.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom wacht u niet gewoon op de uitspraak van dat hoger beroep?

lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

juliomariner schreef:
17 okt 2023 16:26
Heb u de chat bewaard? Dan zou het als bewijs kunnen dienen. Zo nee, dan heb je hier vrij weinig aan alleen een bevestiging wat we eigenlijk al wisten.

Ja screenshots

lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

Lady1234 schreef:
17 okt 2023 16:28
Waarom wacht u niet gewoon op de uitspraak van dat hoger beroep?
Nou zoals al eerder hier werd gezegd kan dat nog enige tijd duren...

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

lisa12345 schreef:
16 okt 2023 16:14
Moneyman schreef:
15 okt 2023 22:12
Haha als gerechtsdeurwaarder kom ik veel te vaak met dat soort soevereinen in aanraking. Dat jij daar niet-blowers behoort, was me al lang duidelijk :wink:

@soeverein sluit me bij moneyman aan. ;) Ben heel erg benieuwd of je het bedrag heb ontvangen…? En staat de rechtszaak woensdag nog op de planning?
Ja, het bedrag stond maandag rond 11:00 bijgeschreven op mijn rekening en ja, woensdag 18 okt om 11:30 komt de zaak voor de rechter. Kans is dat er alleen een uitspraak komt mbt het "verklaring van recht" maar dat weten we dan pas. die eerder genoemde chat is trouwens ook onderdeel van de bewijsvoering in deze zaak (andere chat, zelfde berichtgeving).

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

lisa12345 schreef:
17 okt 2023 16:23
Ik dacht laat ik is “anoniem” contact opnemen met de chat van SD. Ik vroeg: “De boetekosten zijn dan onderdeel van het totale krediet als ik het goed begrijp?” Waarop de medewerker antwoord met: ja dat klopt.

(Ook vroeg ik aan de medewerker of ik een lening af zou kunnen sluiten zonder persoonlijke garantsteller, en natuurlijk kon dat… ;) )

Hiermee geven ze dan toch letterlijk aan dat de boete onder het krediet valt en de kosten zwaar overschreden worden conform wetgeving?
Slim gedaan en essentieel voor elke zaak die er in de toekomst nog zal komen tegen saldodipje. Goed bewaren die screenshots!

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

Het was een interessante zitting vandaag. Het kwam er op neer dat de rechter vond dat de "verklaring voor recht" niet goed onderbouwd was. Dat was de enige basis die er overbleef nadat mijn aanspraak op de teveel betaalde boetes al was uitbetaald en daarmee dus verviel. De rechter gaf ons de gelegenheid even te overleggen tijdens een korte pauze of we de zaak alleen daarop voort wilden zetten. Daar hebben we vanaf gezien omdat de kans vrij groot was dat de rechter ons verzoek dan zou afwijzen en ik nog bepaalde proceskosten zou moeten gaan vergoeden aan Saldodipje. Gerhard had een whatsapp gesprek waarin saldodipje toegeeft leningen te verstrekken aan klanten zonder garantsteller (dus voordat er een lening uitbetaald is) aan het bewijsmateriaal toe willen voegen maar dat was niet goed aangekomen bij de rechtbank en dat was ook iets waar de advocaat van saldodipje vrij fel op was dat dat niet als bewijsmateriaal meer kon worden toegevoegd. De advocaat werd door de rechter de volgende vraag gesteld: is het mogelijk voor klanten om een lening af te sluiten zónder garantsteller. De advocaat antwoordde daarop: "Nee". Dat is dus een leugen aangezien we bewijs hebben dat dit wél kan. Dit stukje bewijs is dus essentieel voor een eventuele volgende zaak. Daarnaast dient nog het hoger beroep van de AFM. Zij zouden volgens mij enorm geholpen zijn met hun zaak als ze de screenshots van die WhatsApp gesprekken hebben.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus uw zaak is afgedaan?

Plaats reactie