LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Tarieven Persoonlijke leningKredietsom Te betalen
per maand Effectieve rente*
op jaarbasis vanaf Looptijd (mnd) Totale kosten,
inclusief aflossing
€ 50.000,- € 832,- 6,3% 72 € 59.875,-
€ 25.000,- € 416,- 6,3% 72 € 29.937,-
€ 15.000,- € 253,- 6,8% 72 € 18.204,-
€ 10.000,- € 172,- 7,5% 72 € 12.363,-
€ 7.500,- € 129,- 7,5% 72 € 9.272,-
€ 5.000,- € 87,- 7,8% 72 € 6.230,-
€ 2.500,- € 45,- 9,1% 72 € 3.222,-

* het betreft hier een niet doorlopend krediet.Andere looptijden en maandtermijen zijn mogelijk.
* De effectieve rente op jaarbasis is een prijsaanduiding voor de lening. Hierin komen alle kosten tot uitdrukking.

Tarieven Woz kredietKredietlimiet Te betalen
per maand Effectieve rente*
op jaarbasis vanaf Theoretische
looptijd (mnd) Totale kosten,
inclusief aflossing
€ 70.000,- € 700,- 5,9% 136 € 95.498,-
€ 30.000,- € 300,- 5,9% 136 € 40.928,-
€ 25.000,- € 250,- 5,9% 136 € 34.107,-
€ 15.000,- € 150,- 6,4% 141 € 21.194,-
€ 10.000,- € 100,- 7,5% 154 € 15.391,-

* maandlast is op basis 1 % van de limiet
* Tot meerdere zekerheid kan worden verlangd op eerste verzoek van de financieringsmaatschappij dat er een krediethypotheek op het woonhuis wordt verstrekt
* het Woz krediet is een variant van het Doorlopend krediet
* De effectieve rente op jaarbasis is een prijsaanduiding voor de lening. Hierin komen alle kosten tot uitdrukking.

Bovenstaande komt van geldlenen. PL zonder onder pand is dus mogelijk voro dezelfde of lagere maandlast. Bij WOZ kredieten of 2e hypotheken is vaak wel sprake van variabele rente. Zie ook bovenstaand voorbeeld. Lees de offerte ZEER GOED door om te kijken of je met een PL te maken hebt of een vorm van DK

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door Rense »

@Ron1

Ik sluit me volledig aan bij GezondVerstand10.

Even rondneuzen kan je een hoop geld besparen!

Er zijn meerdere aanbieders die lage rente's hebben.

Let wel goed op:

Aanvullende voorwaarden.
Blanco of onderpand.
Verplichte bijkomende verzekeringen.
PL of DK.
Rente vast of variabel.

Succes....

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door ron1 »

Bedankt ik ben er uit het wordt een PL....ik ga wel vervroegd aflossen, bij ING kosteloo :!: s, goh wat klantvriendelijk......

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door ron1 »

Hm....tijdens het gesprek over een P.L. werd er met nadruk vermeld dat het doorlopend krediet NU OPEENS WEL een blokkade heeft voor opname en dat het misschien toch beter voor mij is om die VARIABELE RENTE van het D.K. zo te laten....ze hebben natuurlijk liever niet dat je het overzet naar een vaste rente in een P.L....ja maar meneer, u moet goed beseffen dat uw maandlasten wel aardig omhoog gaan als u besluit over te stappen naar een P.L. etc etc....hele tactieken zijn hiervoor en handleidingen liggen klaar....maar helaas voor dit euromonster........het wordt een P.L.,ik ben er binnen 3 jaar vanaf, mogelijk sneller, want ik heb uiteraard een stevig salaris......bedankt allemaal.... :roll: :? :mrgreen:

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Ron,
Een dk mag je altijd kosteloos aflossen, immers de rente is variabel, das geen gunst. Goed om te horen dat je een keuze hebt gemaakt. Van de Pl ben je na 3 jaar af van die DK misschien nooit. Wat een bankdieten bij die ing subsidiesponzen :twisted:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap Ron1 heel goed. Heb een aantal jaren geleden ook een DK afgesloten bij de toenmalige Postbank, was toen om een opleiding te bekostigen. Echter, ik kwam in de WAO, en het inkomen is sindsdien ongeveer gehalveerd.

De limiet is nu veel te hoog.

Er was indertijd nog nét geen verzekering op dat product voor het geval iemand in de WAO kwam, dus daar kon ik geen aanspraak op maken.

Heb ook al geprobeerd om de boel om te zetten in een PL omdat de rente dan lager is, en je dan wel af moét lossen. Maar nee, zegt Postbank/ING, uw inkomen is daarvoor te laag. Dus laten ze me lekker voortsappelen met een onnodig hoge rente. (Rabobank (waar ik nu zit) kan op het ogenblik ook niks doen.)

Tot je 70 bent of zoiets. Dan kan de limiet ineens wél afgebouwd worden met 20% per jaar. Tenminste, dat kan niet, dat gebeurt gewoon.

Aflossen zit er tot aan het voorjaar niet in. De gemeente Nijmegen vond het na mijn scheiding nodig om bijstand te geven voor noodzakelijke inrichtingskosten, á 1632 euro, maar vond het 4 maanden later ineens nodig dat ik dat terug moest betalen, iedere maand 44 euro, 3 jaar lang. Ondanks die schuld ja. De gemeente is nog een preferente schuldeiser ook. Fijn, zo'n afdeling sociale zaken.

Nog een paar maanden, dan ben ik daarvan af, en kan ik eindelijk beginnen met aflossen van dat DL...

De wanhoop van Ron snap ik wel, Postbank/ING zit teveel in de regeltjes gebakken om mee te denken en een oplossing te bieden.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door ron1 »

Die laatste zin is essentieel angora....dat is het hem gewoon.De regeltjes......

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Deze post heb je beter gelezen dan die in het topic over Laura...

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door ron1 »

Whaha...er mankeert niets aan uw ogen...whaha..... :oops:

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

witte angora schreef:Ik snap Ron1 heel goed. Heb een aantal jaren geleden ook een DK afgesloten bij de toenmalige Postbank, was toen om een opleiding te bekostigen. Echter, ik kwam in de WAO, en het inkomen is sindsdien ongeveer gehalveerd.

De limiet is nu veel te hoog.

Er was indertijd nog nét geen verzekering op dat product voor het geval iemand in de WAO kwam, dus daar kon ik geen aanspraak op maken.

Heb ook al geprobeerd om de boel om te zetten in een PL omdat de rente dan lager is, en je dan wel af moét lossen. Maar nee, zegt Postbank/ING, uw inkomen is daarvoor te laag. Dus laten ze me lekker voortsappelen met een onnodig hoge rente. (Rabobank (waar ik nu zit) kan op het ogenblik ook niks doen.)

Tot je 70 bent of zoiets. Dan kan de limiet ineens wél afgebouwd worden met 20% per jaar. Tenminste, dat kan niet, dat gebeurt gewoon.

Aflossen zit er tot aan het voorjaar niet in. De gemeente Nijmegen vond het na mijn scheiding nodig om bijstand te geven voor noodzakelijke inrichtingskosten, á 1632 euro, maar vond het 4 maanden later ineens nodig dat ik dat terug moest betalen, iedere maand 44 euro, 3 jaar lang. Ondanks die schuld ja. De gemeente is nog een preferente schuldeiser ook. Fijn, zo'n afdeling sociale zaken.

Nog een paar maanden, dan ben ik daarvan af, en kan ik eindelijk beginnen met aflossen van dat DL...

De wanhoop van Ron snap ik wel, Postbank/ING zit teveel in de regeltjes gebakken om mee te denken en een oplossing te bieden.
Erg lullig zeg. Breek me de beek niet open over de bijstand. Een vriend is als zzp'er begonnen. Heeft nu al drie maanden geen opdrachten. Kan bij uitzendbureau geen enkel baantje krijgen. Bijstand krijgt hij niet. Ten arremoede vertelt hij mij dit. Wat moet ik dan? Juist nu spel ik "bijstand". Wel miljarden voor graaispaarders en oorlogje spelen en geen geld voor mensen die echt niks meer hebben :twisted:

nicod
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2010 15:20

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door nicod »

Als je een eigen huis hebt waar overwaarde op zit, kun je ook overwegen een krediethypotheek af te sluiten. Je haalt dan als het ware het geld uit je stenen. Vanwege de afsluitkosten is dat alleen interessant bij grotere bedragen. Lees meer in dit artikel http://www.hypotheekgids.net/hypotheekv ... theek.html

Gesloten