LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OHRA Kredieten, gouden bergen?

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
boris1974
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jun 2011 21:38

OHRA Kredieten, gouden bergen?

Ongelezen bericht door boris1974 »

Beste forumleden

Heeft iemand ervaring met de kredieten van OHRA? Ik wil binnenkort een auto financieren en zat te denken om deze af te sluiten via OHRA. Ze zijn pas geleden gestart met het aanbieden van kredieten. Ik vroeg mij af of iemand al ervaring hiermee had?

Alvast bedankt Afbeelding

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: OHRA Kredieten, gouden bergen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ohra biedt al jaren kredieten aan. Hoe kom je erbij dat ze pas kort geleden zouden zijn begonnen?

Op dit forum kun je ook al het een en ander over lenen via Ohra vinden. Is in het algemeen een goede aanbieder; relatief lage rente en geen gekke eisen. Voor een autolening lijkt het me dus een van de betere opties.

Maar zorg er dan wel voor dat je de lening hebt afgelost voordat de auto op is...

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: OHRA Kredieten, gouden bergen?

Ongelezen bericht door SJZ »

Maar zorg er dan wel voor dat je de lening hebt afgelost voordat de auto op is.
Da's een heel goeie tip. Ik zou zelfs zeggen: da's de een na beste tip. De beste tip is gewoon om niet te lenen voor een auto (maar een kleinere en goedkopere aan te schaffen die binnen je middelen past).

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: OHRA Kredieten, gouden bergen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Klopt, maar TS heeft in andere topics al aangegeven niet echt goed te kunnen sparen, dus neem ik aan dat er geen spaargeld voorhanden is...

Eigenlijk zou de stelregel moeten zijn dat je lening nooit hoger is dan de verkoopwaarde van het product waarvoor je leent. Dus als je een auto koopt die je meteen na aankoop maar voor ¾ van de aanschafprijs weer zou kunnen verkopen, dan zou je ook niet meer dan ¾ van de aanschafprijs moeten lenen. En dit dus ook weer zo snel aflossen dat de lening altijd onder de verkoopprijs blijft...

(Dit gaat trouwens ook op voor bv. hypotheken. Als je hypotheek lager is/wordt/blijft dan de marktprijs, dan kom je nooit in de problemen als je je huis moet verkopen.)

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: OHRA Kredieten, gouden bergen?

Ongelezen bericht door ronald g »

Over het lenen voor een auto heb ik een andere visie maar die is persoonlijk. Besluit je toch te lenen is een PL de beste optie. Banken verschillen niet echt veel van elkaar, wat je nooit moet doen is de lening bij de autodealer afsluiten. De onderhandelings positie is nul komma nul want je neemt die lening toch wel.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: OHRA Kredieten, gouden bergen?

Ongelezen bericht door SJZ »

Klopt, maar TS heeft in andere topics al aangegeven niet echt goed te kunnen sparen
Nou, als hij nu al niet goed kan sparen, waar moet hij dan in de toekomst de rente en aflossing van betalen?

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: OHRA Kredieten, gouden bergen?

Ongelezen bericht door henk51 »

Keenie schreef:
Ohra biedt al jaren kredieten aan. Hoe kom je erbij dat ze pas kort geleden zouden zijn begonnen?

Op dit forum kun je ook al het een en ander over lenen via Ohra vinden. Is in het algemeen een goede aanbieder; relatief lage rente en geen gekke eisen. Voor een autolening lijkt het me dus een van de betere opties.
Ohra was een tijdje geleden gestopt met nieuwe leningen verstrekken,ze gaan nu verder met andere aanbieder Santander Consumer Finance Benelux B.V. .Oude leningen liepen nog wel door.

Deze kan je niet vergelijken met hun vorige produkten dus oude topics kloppen niet meer. Zo moet je nu apart een kredietbeschermer afsluiten om je in te dekken bij overlijden e.d. dit zat er vroeger bij OHRA standaard in dus de rente lijkt laag maar de lening is uitgekleed .


gr Henk

Gesloten