Lening ( PL ) te hoog?

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sannietje schreef:
23 aug 2021 14:50
Dat niet capabel genoeg zijn om beslissingen te nemen had je kunnen voorkomen door nooit te beginnen met gokken.
Da's natuurlijk een open deur en niet nodig.
Sannietje schreef:
23 aug 2021 14:50
Maar mocht iedereen bij Kifid ook niet capabel zijn en een verkeerde beslissing maken dat de bank op moet draaien voor de kosten van jouw gokverslaving.....
Dat is niet wat er gebeurt. Als de bank al ergens voor op moet draaien, is het voor het niet nemen van hun eigen verantwoordelijkheid.

Verslaving
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 jul 2021 18:35

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door Verslaving »

Dat loopt nu Jonis

Ik heb eerst telefonisch contact gehad met de klachten lijn en heb ze nu officieel aangeschreven en hoop samen tot een oplossing te komen.
Zo niet is dat evt de vervolg stap.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Verslaving schreef:
23 aug 2021 14:38
Alleen als ik jaren van aflossen kan voorkomen nog liever,
De lening moet sowieso terug betaald worden. Ook al zou u in het gelijk gesteld worden moet u het geleende bedrag terug betalen. Het is niet zo dat de schuld kwijtgescholden zal worden.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door Cro »

Misschien wel iets voor TS om mee op te passen inderdaad, dat hij niet gaat proberen de overeenkomst nietig te verklaren en er dan pas achter komt dat de hoofdsom dan ook direct terug moet.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door Moneyman »

TS heeft al aangegeven dat hij uit op een schadevergoeding.

Ik wacht nog wel op zijn reactie op mijn vraag wat dan eigenlijk zijn schade is.

Verslaving
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 jul 2021 18:35

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door Verslaving »

Bedankt voor de tip

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Verslaving schreef:
23 aug 2021 13:17
1 verdien meer als de bruto grens voor een sociale huurwoning

2 Verdien 2100 netto en 1400 vaste lasten exc boodschappen en tanken inclusief lening aflos+ rente moet ik verhuizen ligt dit makkelijk 600 euro hoger. Waardoor ik financieel vast kom te zitten.

3 betekend dat het kifid er wel in mee gaat
1. Dan kunt u de duizenden euro's van uw belastingteruggave gebruiken om snel wat af te lossen. Als u met 2100 netto boven de 40.000 euro uitkomt, dan betaalt u dus meer dan 1200 euro per maand aan inkomstenbelasting.

2. Men ging uit van een huur van 275, hoe komt u dan aan 1400 euro vaste lasten? De aflossing bij 35000 euro lening zal bij een periode van 10 jaar onder de 500 euro blijven. Dan heeft u dus nog geen 775 als vaste lasten. Daar komen verzekeringen en gas water licht bij, dat zal hooguit tot 1000-1150 per maand komen. Dan kunt u makkelijk een sociale huurwoning betalen en houdt u nog geld over. Als je tot 1400 euro vaste lasten komt, dan zou ik even kijken hoe ik dit omlaag kan brengen, in plaats van de schuld bij de bank leggen.

3. Ik denk nog steeds dat de kans klein is dat je van het Kifid gelijk krijgt. Ten eerste hoort de bank naar de situatie van het afsluiten van de lening te kijken, daar was de huur 275. Uw inkomen kan makkelijk 35000 euro aan, mogelijk heeft u een vast contract, dus voldoet men ook daar aan de regels.

Verslaving
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 jul 2021 18:35

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door Verslaving »

De schade die ik lijdt ,heb geleden is het kredietbedrag + rente die voortvloeit uit het op niet juiste wijze verstrekken van een te hoge lening.
Die gezien richtlijnen nooit verstrekt had mogen worden met naleven van de zorgplicht
En gezien het te lenen maximale verantwoorde bedrag.

wat mij beperkt in het opbouwen van een gezonde financiële toekomst en woonsituatie
En invloed heeft op mijn gezondheid en welzijn.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toch altijd wel weer leuk om een sprookje te lezen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Verslaving schreef:
23 aug 2021 15:54
De schade die ik lijdt ,heb geleden is het kredietbedrag + rente die voortvloeit uit het op niet juiste wijze verstrekken van een te hoge lening.
Serieus...? Vergeet het maar.

Ik zou je dringend adviseren eens het uitsprakenregister van het Kifid te raadplegen op zaken als overkreditering en schending zorgplicht. Dan zal je zien dat vrijwel alle vorderingen van consumenten met een beroep op de schending van de zorgplicht worden afgewezen.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 23 aug 2021 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Verslaving
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 jul 2021 18:35

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door Verslaving »

Ik ga hierbij niet voor ontbinding maar schikking

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door kuklos »

Het wordt me nu toch echt even te gortig.
Verslaving schreef:
23 aug 2021 15:54
wat mij beperkt in het opbouwen van een gezonde financiële toekomst en woonsituatie
Dit alles wordt veroorzaakt omdat JIJ het geld vergokt hebt.

kraanjan
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2020 13:41

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door kraanjan »

Hallo ,
Zo te lezen bent U best bijdehand, hierdoor hoeft u niet te raden gaan bij anderen. U wilt denk ik een slaatje eruit te slaan.

Verslaving
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 jul 2021 18:35

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door Verslaving »

Ik was nooit zo ver gevallen als de bank me niet had verschaft wat het heeft verschaft en de richtlijnen had gevolgd, richtlijnen die er niks voor niks zijn om mensen te beschermen.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Moneyman schreef:
23 aug 2021 14:26
Morganlefay schreef:
23 aug 2021 14:22
Zo ken ik er nog steeds een paar. Niet naar anderen wijzen. Gezien het feit dat je zelf toegeeft gokverslaafd te zijn weet je ook alle truuks om met omwegen iets voor elkaar te krijgen. Dus wingerwijzen naar een financiële instelling mbt zorgplicht is een beetje...
TS weet heel goed dat hij fout heeft gezeten, dat blijkt duidelijk uit zijn posts in dit en het vorige topic. Bij het sluiten van de leningsovereenkomst waren twee partijen betrokken. TS heeft daarbij duidelijk fouten gemaakt. Dat maakt natuurlijk niet dat er niet óók naar de eventuele fouten van de andere partij, de bank, mag worden gekeken. Niet voor niets schreef ik in het andere topic ook al:
Moneyman schreef:
01 aug 2021 15:00
Ik zie vooral een TS met duidelijk zicht op zijn eigen rol, en een minder duidelijk zicht op de rol van de bank. Daarover vragen stellen lijkt me een prima start voor een topic hier.
Ziet u dat nogsteeds zo?
In dit topic krijg ik een heel ander beeld, van een TS die vooral anderen de schuld geeft, en zijn eigen rol compleet bagatelliseert...

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Verslaving schreef:
23 aug 2021 16:11
Ik was nooit zo ver gevallen als de bank me niet had verschaft wat het heeft verschaft en de richtlijnen had gevolgd, richtlijnen die er niks voor niks zijn om mensen te beschermen.
Pardon?
Volgens mij was jij dit en niet de bank?
Het begon allemaal vorig jaar medio Februari, na mijn PL te hebben afbetaald 2,5 jaar (26.000) euro ontstaan uit het opnemen van krediet in de vorm van persoonlijke leningen bij de ING had ik me voor genomen het anders te doen.
Ik had een 5000 euro spaargeld en een goed inkomen, ik dacht dat ik mijn behoefte om te gokken de baas was
(onder controle had)
en ging aan de slag om mijn buffer op te bouwen, om zo de middelen te hebben voor de kosten bij de aanschaf van een eigen woning.

Helaas ging dat gruwelijk mis
Het begon met 50 euro en al snel was mijn (buffer) spaargeld binnen enkele dagen weg.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Techneut71 schreef:
23 aug 2021 16:19
Ziet u dat nogsteeds zo?
Ja - en nee. Ja, omdat iedere medaille twee kanten heeft (en die heb ik in mijn reactie benoemd). Nee, omdat de kant die TS nu op begint te gaan teveel de slachtofferrol is.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
23 aug 2021 16:05
Verslaving schreef:
23 aug 2021 15:54
De schade die ik lijdt ,heb geleden is het kredietbedrag + rente die voortvloeit uit het op niet juiste wijze verstrekken van een te hoge lening.
Serieus...? Vergeet het maar.

Ik zou je dringend adviseren eens het uitsprakenregister van het Kifid te raadplegen op zaken als overkreditering en schending zorgplicht. Dan zal je zien dat vrijwel alle vorderingen van consumenten met een beroep op de schending van de zorgplicht worden afgewezen.
Ik heb jouw huiswerk maar even gedaan. Resultaat: in het uitsprakenregister zijn er over de afgelopen 10 jaar 10 uitspraken over te vinden. Geen van die 10 uitspraken was toewijzend...

En áls er al sprake van is, dat de bank zijn zorgplicht heeft geschonden, én er daardoor overkreditering plaats heeft gevonden, dan nog komt op z'n hoogst de teveel betaalde rente (uitsluitend over het overgekrediteerde stukje krediet) voor vergoeding (lees: kwijtschelding) in aanmerking.

1) https://www.kifid.nl/wp-content/uploads ... indend.pdf
2) https://www.kifid.nl/wp-content/uploads ... 18-745.pdf
3) https://www.kifid.nl/wp-content/uploads ... indend.pdf
4) https://www.kifid.nl/wp-content/uploads ... 19-035.pdf
5) https://www.kifid.nl/wp-content/uploads ... indend.pdf
6) https://www.kifid.nl/wp-content/uploads ... dend-1.pdf
7) https://www.kifid.nl/wp-content/uploads ... 1-0044.pdf
8) https://www.kifid.nl/wp-content/uploads ... indend.pdf
9) https://www.kifid.nl/wp-content/uploads ... 1-0436.pdf
10) https://www.kifid.nl/wp-content/uploads ... indend.pdf

Veel leesplezier.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door kuklos »

Verslaving schreef:
23 aug 2021 16:11
Ik was nooit zo ver gevallen als IK niet al dat geld had vergokt.
Daar, het bericht even gecorrigeerd.
Cursief is de correcte weergave van de feiten, zoals jij het had moeten schrijven.

JIJ vergokt het geld, een ander houdt je niet tegen, en nu is het de schuld van de ander omdat die je niet heeft tegengehouden?

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Lening ( PL ) te hoog?

Ongelezen bericht door Sannietje »

Moneyman schreef:
23 aug 2021 15:05
Sannietje schreef:
23 aug 2021 14:50
Dat niet capabel genoeg zijn om beslissingen te nemen had je kunnen voorkomen door nooit te beginnen met gokken.
Da's natuurlijk een open deur en niet nodig.
Sannietje schreef:
23 aug 2021 14:50
Maar mocht iedereen bij Kifid ook niet capabel zijn en een verkeerde beslissing maken dat de bank op moet draaien voor de kosten van jouw gokverslaving.....
Dat is niet wat er gebeurt. Als de bank al ergens voor op moet draaien, is het voor het niet nemen van hun eigen verantwoordelijkheid.
Uiteraard niet. Maar TS zoekt bij de bank en niet bij zichzelf. Het was meer sarcasme 😉

Ik zoek waar het echt mis ging en hoop tegen beter weten in dat er toch een keer lampje gaat branden.

Gesloten