LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lening voor Chalet

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Bad-karma
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2010 18:09

Lening voor Chalet

Ongelezen bericht door Bad-karma »

Ik heb een chalet op het oog waar ik permanent wil gaan wonen en wil graag weten wat de meest voordelige vorm van lenen is.

Een hypothecaire lening had in eerste instantie mijn voorkeur , dit was ook mogelijk omdat het chalet waar ik eerder ben gaan kijken op ''eigen grond'' lag.
De Rabobank wilde een hypotheek verstrekken, maar een aflossingsvrij gedeelte was niet mogelijk aangezien het chalet niet van steen is , maar van kunstof.
De netto maandlasten waren hierdoor vrij fors , waardoor het voor mij financieel niet haalbaar is.

Toen kwam ik uit bij een ander Chalet , gelegen op huurgrond en dan is een hypotheek niet mogelijk, maar wel een gewone lening via de bank.
Het Chalet kost 65.000 en heb 40.000 euro eigen vermogen, ik wil dus een lening van 25.000 euro, en hoop er via dit forum achter te komen waar ik het beste een lening hiervoor kan afsluiten, en ook wat voor soort lening het voordeligst is.

Alle tips welkom!
Groetjes Barnabe!


overzicht:

Chalet op huurgrond
65.000 euro
Eigen Vermogen
40.000 euro
Parkosten/huurprijs grond jaarlijks
2700 euro
Verzekering opstal inboedel jaarlijks
300 euro (schatting)
Laatst gewijzigd door Bad-karma op 24 aug 2010 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

emerald
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 jul 2010 19:01

Re: Lening voor Chalet

Ongelezen bericht door emerald »

zhzmu :lol:
Laatst gewijzigd door emerald op 24 aug 2010 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lening voor Chalet

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk niet dat iemand jou hier een 'beste' advies kan geven. De beslissing waar en met wie je in zee gaat, ligt nog altijd bij jouzelf. Niet bij mensen op het forum.

Wellicht zullen enkelen bruikbare tips geven, maar houdt er s.v.p. rekening mee dat niemand hier jouw specifieke omstandigheden kent.

Je kunt het beste bij een paar banken informeren, denk ik. Zij kunnen je het beste vertellen of ze een product hebben dat in jouw straatje past, en dan wordt het een kwestie van vergelijken.

Bad-karma
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2010 18:09

Re: Lening voor Chalet

Ongelezen bericht door Bad-karma »

Geen permanente bewoning, maar 365 dagen per jaar recreeren. Ik schrijf me bij Familie in als hoofdadres, en recreeer er dus officieel alleen.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Lening voor Chalet

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Als je geen hypotheek kunt krijgen zal een persoonlijke lening een verstandige keus kunnen zijn. Afhankelijk van je inkomen kan de rente tussen de 7% en 16% liggen. Trap niet in een doorlopend kreidet met lage lokrente :twisted: De WNSP zit vol met slachtoffers daarvan.

Informeer op leensites en vraag vrijblijvend offerte aan. Laat je geen onnodige verzekering aansmeren. alleen een overlijdensrisicoverzekering is een gerechtvaardige eis. Sluit die zelf af en niet via de geldleenboer. Als je alleen een lening neemt behoef je ook geen adviesfee te betalen.
Denk er oged over na en zet je inkomsten en uitgaven op een rij. Bekijk ook scenario's van wat er gebeurd als je werkeloos of arbiedsongeschikt wordt.

Doorsparen is natuurlijk ook een optie :wink:

Je opmerking over permanent recreeeren is riskant. Je inschrijven elders en feitelijk verblijven in het chalet is fraude. Ambtenaren zijn niet dom en gemeenten waar veel recreactie is hebben vaak een aparte afdeling om het woonverbod te handhaven.

Als je opstal en inboedelverzekering sluit en je vermeldt niet dat je er permanent wilt wonen dan kan dit ook tot problemen leiden als je een claim hebt door brand etc.

Gesloten