LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoschade niet vergoed

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
christiaanB
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2011 22:31

Autoschade niet vergoed

Ongelezen bericht door christiaanB »

Ik heb sinds 31 oktober een vervelende kwestie...

ik reed op 31 oktober 2010 samen met mijn vriendin en dochter (toen 7weken)
vanuit friesland terug naar huis(apeldoorn).
Halverwege was het tijd voor de voeding van onze dochter en zijn we op een parkeerplaats langs de A28 gestopt.

toen wij onze reis weer hervatte werden wij doormiddel van wegafzettingen (betonnen voeten met rood/wit gestreepte borden) weer op de snelweg geleid.
er was als het ware een soort invoegstrook na gemaakt met een reeks borden.

echter aan het eind van de invoegstrook ontbraken 2 borden, maar de voeten lagen er wel.
met een snelheid van ongeveer 80km/u was ik niet meer optijd om uit te wijken en reed ik vol met het rechtervoorwiel over de wegafzetting heen.

ik kon de auto onder controle houden (het had veel erger kunnen aflopen)
ik ben direct de vluchtstrook op gedraaid en heb de politie gebeld via 0900-8844.

ik heb verteld wat er gebeurd was en gevraagd wat verstandig was om te doen.

ik ben terug gelopen naar de plek waar het gebeurde en heb uitgebreid foto's gemaakt van de situatie en nogmaals telefonisch contact gehad met de politie.

De politie verzekerde mij dat dit alles genoteerd werd bij mijn kenteken (er werd niemand langs gestuurd om de situatie te bekijken) zodat het later terug gehaald kon worden.

direct de volgende dag heb ik contact opgenomen met rijkswaterstaat.
ik heb een brief opgesteld waarin ik hun aansprakelijk stel en daarbij alle gegevens verzonden die ik tot beschikking had.
Ik heb zelfs een schade raport laten opstellen van de auto (totale schade bijna 2500€ )
Rijkswaterstaat heeft daarop ook zelf nog een schade expert ingeschakeld en langs gestuurd en nam dezelfde conclusie.

(hier ging echter wel al 1,5 maanden overheen voordat er echt actie werd ondernomen)
een aantal weken later ontving ik een brief van rijkswaterstaat waarin ze mij vermelden dat hun per wet niet aansprakelijk te stellen zijn voor dit soort ongevallen en verwezen mij door naar de aannemer die de wegafzetting geplaatst heeft.

(ik vind het erg opmerkelijk dat wanneer dit per wet beschreven is er wel 3 maand overheen moet gaan voor ze die conclusie trekken)

de aannemer "Hoka verkeerstechnieken" vermeld mij ook schriftelijk niet aansprakelijk te zijn voor deze situatie.

mijn rechtsbijstand verzekering ("das") verteld mij dat ik weinig kans maak op vergoeding want er is geen officieel politie raport en beide wederpartijen geven niet thuis.

en als klap op de vuurpijl is er bij de politie niets meer terug te vinden over mijn telefonisch contact hoewel ik hier nadrukelijk om heb gevraagd.

de rechtsbijstand verzekering probeerd nog een laatste poging om wat los te krijgen bij het waarborg fons maar hebben bij voorbaat al weinig vertrouwen.

Het kan toch niet zo zijn dat vanwegen een extreem gevaarlijke situatie op de snelweg ik zelf de dupe ben van de kosten en nu zit met een auto die bijna totall loss is.

zijn er mensen die ook zulk soort ervaringen hebben of mij meer hierover kunnen vertellen?


Groeten Christiaan

pit50
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:57

Re: Autoschade niet vergoed

Ongelezen bericht door pit50 »

er is -gelukkig- geen letselschade en dus hoort de vraag hier eigenlijk niet thuis.

Aangezien verder niet duidelijk is op welke grond de aansprakelijkheid wordt afgewezen is er ook geen goed advies te geven.
Toch een paar opmerkingen:
Das meent kennelijk dat er onvoldoende bewijs is. Dat is inderdaad een probleem, maar je vriendin kan -als zij hetzelfde heeft waargenomen- wel als getuige optreden.
Waarom een waarborgfonds in beeld zou komen is me niet duidelijk. Er bestaat een waarborgfonds voor schadedoor auto's maar uit niets blijkt dat er schade door een auto is veroorzaakt, ten zij de afzettingen eerder door een andere auto zijn beschadigd...

christiaanB
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2011 22:31

Re: Autoschade niet vergoed

Ongelezen bericht door christiaanB »

mijn vriendin had inderdaad al een getuige verklaring opgesteld voor "DAS".


Beide partijen (rijkswaterstaat en Hoka verkeerstechniek)
zeggen dat ze wettelijk niet aansprakelijk te stellen zijn.

dit omdat het mogelijk een gevolg is van vandalisme of een eerdere aanrijding dat de palen ontbreken.


is er nog een andere manier om deze kwestie aan te pakken?

waar kun je terecht als je over een voorwerp bent gereden op de snelweg?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Autoschade niet vergoed

Ongelezen bericht door tennis »

Ik weet niet, of je hier een advies kunt krijgen, maar niet geschoten is altijd mis:
Het bericht van deze rich, welke blijkbaar bij de politie/moderator/hulpofficier is!
Daar staat zijn e-mail adres en ook misschien via PB te benaderen!
suc6

http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.p ... 57&start=0

Dit bericht:
Auteur: rich » 25 dec 2006 11:48
Angst voor pluimvee. Ik heb gehoord dat hij een traumatische ervaring heeft gehad met een kanarie. ;)

On topic:

Het is een kwestie van handelen naar inzicht. Ik vind dat men in sommige gevallen best zelf even kan handelen. Je krijgt soms een melding om een verkeersbord aan de kant te leggen en dan kom je ter plaatse en dan heb je echt zoiets van: "Hadden ze dat zelf niet even kunnen doen."

Op andere momenten kan ik me er wat bij voorstellen want rondjes rennen op de A4 is geen aanrader.
met een vriendelijke groet, Rich

Kijk ook eens op http://www.zakboekenpolitie.com en http://www.subingym.nl

[email protected]

Cedric3000
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2010 15:40

Re: Autoschade niet vergoed

Ongelezen bericht door Cedric3000 »

Het is toch raar dat ze bij de wet niet aansprakelijk zijn voor dit soort gevallen! dat is gewoon een schande!! ik heb een keer een fiets ongeluk gehad, wat niet mij schuld was ( gelukkig ) reed er een politie wagen net voorbij en ze belde een ambulance, ik had een behoorlijk snee! en ik leg mijn verhaal uit, toen ik de ambulance instapte zij ik nog tegen de agent en mijn fiets dan? hele voorwiel lag in een deuk, waarop de agent zij, geen probleem alles wordt geregeld! ik naar het ziekenhuis, eerste hulp heb 3 uur moeten wachten, derna kreeg ik 12 hechtingen bij mij wenkbrouwen en de volgende dag ging ik naar een politie bureau ( vlak bij de ongeluk ) zeggen ze tegen mij dat ze er niks van weten van de ongeluk!! niemand had wat gemeld, weten niks van een fiets af! Nou dan zakt echt mijn broek dervan af!!!...

pit50
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:57

Re: Autoschade niet vergoed

Ongelezen bericht door pit50 »

en waarom is dat nu precies een schande? Als er sprake is van vandalisme is duidelijk wie er aansprakelijk is: de vandaal!
onder omstandigheden is wellicht een wegbeheerder aan te spreken, maar als nu toch iemand anders de schade heeft aangebracht???
Stel iemand breekt de spiegel van je auto af en legt die zo op mijn weg dat ik er over struikel...mag ik dan jou aansprakelijk stellen?

Gesloten