LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dhr. Balkenende en "Burgerplicht"

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Gast

Dhr. Balkenende en "Burgerplicht"

Ongelezen bericht door Gast »

Dhr. Balkenende is van mening dat het des burgers plicht is mistanden aan de kaak te stellen.
Die mening verkondigde hij in verband met de bouwfraude.

Ik heb er ook nog eentje. Een "mistoestand" dus.
Als geen ander is de politiek inmiddels afdoende op de hoogte gesteld van de mistoestanden bij letselschade.
Met name bij de zgn "moeilijk objectiveerbare aandoening" in casu Whiplash.
De richtlijn Post-Whiplashsyndroom van de Commissie Forensische Neurologie houdt geen enkele rekening met internationale medische onderzoeken waaruit moge blijken dat Whiplash helemaal niet zo moeilijk objectiveerbaar is als Verzekeraars en de Commissie en "ons" willen laten geloven.

Oa. de American association of Neurological Surgeons geeft onomwonden aan dat de kans op ernstige afwijkingen in de nek aan wervels en tussenwervelschijven zo'n 600% bedraagt.
Moeilijk objectiveerbaar? Doe me een lol.
Moeilijk objectiveerbaar gemaakt dus. Door Verzekeraars en de Commissie.

Piet Vroon,hoogleraar psychologie en helaas niet meer onder ons, schreef al eens dat om een "wetenschappelijke" stelling te bewijzen al die onderzoeken die de onjuistheid ervan aantonen in de prullebak verdwijnen.
En exact op die manier kwam de Richtlijn PWS tot stand.

Kennelijk is het dus zo dat ook de minister onjuist werd en wordt voorgelicht door "derden". En die mening vervolgens braaf en in zalige onwetenheid als "waarheid" verkondigt als hij om "Letselbewijs" verzoekt dat "onvindbaar" werd gemaakt.
Dat daar mensen/ "letselschadeslachtoffers" de dupe van worden is wel duidelijk.

Normen en waarden. Tja, prima hoor.
In ieder geval heb ik hiermee weer aan mijn "burgerplicht" voldaan.
Maar of het helpt?

Hans Bregonje.

Gesloten