LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] letselschade voorschotten

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
sander19
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 feb 2012 19:06

letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door sander19 »

ik wil graag wat info van mensen
ik heb letselschade waardoor ik nog steeds niet kan werken en nog operatie voor me heb.
partij heeft(tegenpartij erkent het niet voor de volle 100% maar meer een 50 50 deal.
Maar waar ik het meeste mee zit is dat ik per mnd 400 aan inkomsten mis loop en waardoor ik dus ook finacieel in de problemen kom met me gezin.
Dus lichaamlijk is jet een puinhoop en krijg ik ook dat er nog bij.
Ik had aan me advocaat gevraagd of ik de voorschotten niet structueel kon krijgen dus per 3 mnd etc.
Die zij dat dat niet kon in een letselschade advocaat en dat ik maar aan de bel moest hangen als het mis zou gaan.
Maar ik snap niet ze weten wat ik mis per mnd kwa in komsten al de zaak zal nog wel even duren omdat ik nog geen eind stand heb kwa medisch en dat het bij mij nog de vraag zal zijn of ik ooit nog kan lopen normaal dan dus met 2 benen.
Graag wil ik info of men het kan maken dat ik ook finacieel in de knoei kom

Gr Sander

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je moet gewoon een voorschot aanvragen en dat zelf
gaan verdelen over een aantal maanden zodat je niet in
de financiele problemen komt.

Je mist 400 euro per maand aan inkomsten, wat dus betekend voor
de tegenpartij 200 euro omdat er geen 100% aansprakelijkheid erkent is.
Ook is nog niet bekend of je in de toekomst weer je eigen geld kan verdienen, structuele voorschotten zal je waarschijnlijk niet gaan krijgen.

Bij een letselschade zaak word alle schade, inmateriele/materiele schade etc berekend nadat je medische eind diagnose bekend is en dat kan bij sommige jaren gaan duren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat is je overkomen dat er geen 100% aansprakelijkheid erkent is ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ohja vergeten te schrijven er komen helaas genoeg mensen die in een
letselschade zaak verwikkeld zitten in de financiele problemen.
Vandaar is een voorschot erg belangrijk en verdeel dat over een x aantal maanden.

sander19
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 feb 2012 19:06

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door sander19 »

@Chocomelk , ik ben gevallen in een pinhokje, dus het pin gedeelte viel in het pand,
omdat het gevroren had was het hokje spekglad en omdat er geen deur aanwezig was dus een open maar toch
inpandig hokje die door veel water bevroren vloer had, wat niet zichtbaar was dat het er zo glad zou zijn.
Er waren op die dag wel meldingen geweest over gladheid nabij het hokje maar volgens de partij ben ik ook nalatig
omdat ik had kunnen weten dat het er zo glad zou zijn.Er was simpel weg geen droogloop mat, waarschuwing etc. maar
kapote dozen hadden dit al kunnen voorkomen door ze erin te leggen,
maar mijn advocaat zei je kan het bod beter accepteren
anders wordt het een getouw trek immers zijn er 3 partijen. Het kan de winkelcentrum eigenaar aan spreken de eigenaar
van het hokje of de bank die het hokje heeft/had gehuurd laatste heb ik gedaan dus de bank ik kan niet te inhoudelijk
zijn begrijp je natuurlijk wel!
Ik ben er dus gevallen en heb 2 botbreuken opgelopen met wat complicatie`s,

zoals een bijkomende necrose en een infectie van fixateur plaat erin en een plastische ingreep nu nog onzeker
dat het goed komt laatste kans is het sint maarten voor mij die geven me nog 60 a 70% kans dat ik me onderbeen
kan blijven behouden.Ik wil dus iedereen die dit allemaal mee heeft gemaakt de sleur van schade en dat jezelf je
schadestaat etc moet bijhouden en dat je finacieel even er doorheen bent(Ik moet zeggen dat dit een keiharde periode is
en dat de maatschapij keihard is.Het ontwricht heel je gezin en alles in je doen en laten....kijk ik had mischien
voor de 100% kunnen gaan maar wie weet had ik het wel getrokken al die procedure tijd en de risico dat ik niks krijg dat was
voor mij moelijk en ja als je advocaat Zegt pak die 50% wie ben ik dan...Alleen is het wel erg dat je achter je eigen geld
aan moet zitten ik ben niet zo iemand die snel snel de advocaat mailt etc van heey ik moet geld hebben.
het is allemaal moeilijk
voor me mischien zijn er mensen die me wat kunne helpen die het traject al hebben gehad of ook bezig zijn.

Gr sander

medischemissers
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 feb 2010 14:52

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door medischemissers »

omdat het gevroren had was het hokje spekglad en omdat er geen deur aanwezig was dus een open maar toch
inpandig hokje die door veel water bevroren vloer had, wat niet zichtbaar was dat het er zo glad zou zijn.
Er waren op die dag wel meldingen geweest over gladheid nabij het hokje maar volgens de partij ben ik ook nalatig
omdat ik had kunnen weten dat het er zo glad zou zijn.Er was simpel weg geen droogloop mat, waarschuwing etc. maar
kapote dozen hadden dit al kunnen voorkomen door ze erin te leggen,
maar mijn advocaat zei je kan het bod beter accepteren
anders wordt het een getouw trek immers zijn er 3 partijen. Het kan de winkelcentrum eigenaar aan spreken de eigenaar
Ik zou dat verhaal maar eens bij de gemeente neerleggen over wie er verantwoordelijk is voor die plek waar het ongeval heeft plaatsgevonden.
Een 50 50 deal lijkt mij erg kort door de bocht, zeker als de ruimte inpandig is, en er al meldingen gedaan waren over gladheid nabij het hokje, zonder borden te plaatsen.
Dat uitbetalen per maand kan, maar zal alleen een onderdeel van de afspraak moeten zijn.
Ga er nou maar gewoon vanuit, dat ze aan het rekken zijn tot het water je aan de lippen staat, en dan pak je alles om net niet te verzuipen.
Dus wacht niet, de weg gaat te lang worden om een afwachtende houding aan te nemen helaas.
Heel veel sterkte!

sander19
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 feb 2012 19:06

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door sander19 »

@medischemissers klopt dat heb ik gedaan maar omdat de grond,
a van een grote vastgoed bedrijf is de dela,en men heeft tegen mij gezegd dan moet je het gaan verhalen op de huurder van het pinhok tevens is er ook nog een eigenaar van dat gedeelte en weer een schoonmaakbedrijf die het alleen op zaterdag schoonmaakte maar toen was het weer heel anders, ik denk zelf ook dat er meer partijen steken hebben laten vallen.
En ja als me advocaat zegt de 50 deal moet je pakken ja wie ben ik in die situatie is immers gezegd acepteer ik het niet dan kan ik er geen rechten aan ontlenen en men erkend in feite wettelijk dan he ook niks maar ja hoe zeg ik dit het is een soort onder tafel regeling maar wat ik hoor is dat verzekerraars vaak schikken met zo`n soort regeling.
Ik heb wel zitten denken aan een Second opinion voor advocaat dan om die nog is te laten kijken (ik weet wel iedereen die dit overkomt veel sterkte want soms ga je er lichaamlijk helemaal doorheen ik bedoel geestelijk dan.
Het geld dat je krijgt okay fijn daar kan ik wat finacieele problemen mee oplossen die ik anders gewoon kon betalen, maar op deze manier komt zelfs je levensonderhoud dus de belangrijke dinge per mnd die je moet betalen in gevaar omdat ik het geld gewoon mis,en die dingen kun je er niet bij hebben met een beetje pech ga ik dit jaar nog zeker 2 keer het ziekenhuis in...Ik moet wel zeggen soms heb je zoiets van het zal wel goed zijn ik geef het op!
en alles aan de grote bomen hangen dus echt alles opelijk gooien hoe men het regelt kan ik niet want dan ben ik bang dat me zaak verder toch in gevaar loopt anders hadt ik dat allang gedaan want een letselschade slachttoffer wordt echt niet goed behandeld bij lange niet....


Gr Sander

keizerin
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 feb 2011 09:39

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door keizerin »

Oh ,oh ,oh sander19. Ik wens je heel veel sterkte en weet dat je een moeilijke tijd doormaakt. Staar je niet blind op letselschadevergoeding. Zoals eerder gezegd, men maakt pas balans op als er een eindtoestand is. En weet je...die komt er haast niet, altijd vinden ze wel iets wat toch weer door een onafhankelijk medisch adviseur vast gesteld moet worden.
Zelf ben ik vanaf 2008 bezig. Mijn tegenpartij is wel 100 % aansprakelijk en ik was heel goed verzekerd, tegen het ongeluk wat me is overkomen. Nu jaren verder, ben ik niets opgeschoten, geestelijk heb ik het moeilijk, heb 3 operaties achter de rug en inmiddels ben ik met de 4e advokaat bezig (nee...niet mijn keus...een slecht functionerend rechtsbijstandverzekering)
Ook zijn er mensen die helemaal niets kunnen verhalen. Ik weet niet wat wijsheid is, maar als je het maar enigszins kunt veroorloven, zou ik de helft van wat je aangeboden is aannemen. Maar ik heb makkelijk praten voor een ander, zelf ga ik ook voor de 100%. Oh ja, je kunt een voorschot aanvragen...!

sander19
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 feb 2012 19:06

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door sander19 »

@keizerin het ergste is dat heel je leven in 1 klap zo veranderd dat ik zowiezo nooit meer de baan kan uitoefenen die ik voor het ongeval wel gewoon kon doen wandelen is er niet bij ja met de rolstoel afhankelijk zijn van andere is ook een ramp het is puur onmacht waar je mee te maken krijgt.
ik ben al aan de 5 de operatie en er komt nog meer heb in totaal al paar mnd in het ziekenhuis gelegen dus heel je leven /gezin wordt ontvricht erdoor,
het is even een zure appel waar we doorheen moeten.
En hopen dat aan het einde van de rit alles zodanig goed komt dat ik redelijk weer zelfstandig kan fuctieneren.
Ik wens jou ook nog veel sterkte toe, soms denk ik dat bij letselschade niet zo snel is brand je inboedel af dat gaat sneller is een raar voorbeeld maar toch ik merk wel dat men naar elke stuiver kijkt die je indient.

Gr Sander

medischemissers
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 feb 2010 14:52

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door medischemissers »

100% is al 50%, je maakt alleen kans op wat je Keihard aan kan tonen!
De 50 50 deal is dus eigenlijk 25%
Vervolgens stellen ze mediation voor, het woord zegt het al, in de praktijk weer de 50 50 deal
Dus als je echt heeeeeel veel mazzel heb, hou je 12,5% over.
En dat is vaak nadat iemand al diep in de schulden zit, het huis op de veiling verkocht voor 60% van de waarde, kinderen die niet hebben kunnen studeren, huwlijken die kapot zijn gegaan, mensen zelfmoord hebben gepleegd.
Groter schorem als in dit wereldje is er niet!!
Ze gaan letterlijk en figuurlijk over lijken.

sander19
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 feb 2012 19:06

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door sander19 »

@medischemissers idd das ook weer zo,
het is geen amerika en dat je de vetpot krijgt is gewoon diep armoe lijden en heel afhankelijk zijn van andere... en dat is niet altijd alles.
als me zaak beetje aan het eind stadium komt dan zet ik me verhaal wel hier neer dan kan ik beetje alles vertellen wordt me nu zelfs afgeraden omdat tedoen.
Laatst gewijzigd door sander19 op 07 feb 2012 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sander19 schreef: Het is geen reclame site maar puur voor lotgenote etc en er is nog wel wat werk aan voor degene die eens willen kijken mijnletsel.net foto`s komen er nog op
Sorry ben afgehaakt naar een paar regels, alinea's en zo in je verhaal maken het lezen wat makkelijker en aantrekkelijker.
Is maar een tip hoor.

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door ++antonh »

En wat wil je nu Sander19?
Is dat ook je leeftijd?
Geld lost niet veel op hoor.
Ik ben bijna 15 jaar bezig geweest met de verzekering.
En die hadden volledig schuld erkent.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

++antonh schreef:En wat wil je nu Sander19?
Is dat ook je leeftijd?
Geld lost niet veel op hoor.
Ik ben bijna 15 jaar bezig geweest met de verzekering.
En die hadden volledig schuld erkent.

Geld lost je gezondheid helaas niet op, maar als letselschade slachtoffer mis je inkomsten en heb je vaak diverse extra uitgaves.
Sommige missen inkomsten voor hun hele leven doordat hun letsel blijvend is en niet meer over gaat.

Je schrijft dat jij bezig bent geweest met de verzekering, neem aan de verzekering van tegenpartij, waarom gingen ze niet over tot uitkeren dan ?

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door ++antonh »

Er moet steeds een externe deskundige bij komen
alles is nu in orde

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

++antonh schreef:Er moet steeds een externe deskundige bij komen
alles is nu in orde

Sommige letselschade zaken kunnen inderdaad heel lang duren.
Die van mij is net voor het 4de jaar afgerond.

sander19
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 feb 2012 19:06

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door sander19 »

@Chocomelk ik snap je wel een beetje maar het is maar dat ik het weg kan schrijven /type,
en wat is aantrekkelijk denk als ik het heel spannend maak dat het meer leed vermaak wordt en het moet niet vermaak worden maar dat de mensen kunne zien wat er gebeuren kan,
Ik heb me bericht al aangepast en de verkorte link weg gehaalt hier van me site,
en ik kijk wel even hoe ik het anders kan fomulieren ik weet dat het een lap tekst is maar ja... moet ook even denken hoe of wat

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sander19 schreef:@Chocomelk ik snap je wel een beetje maar het is maar dat ik het weg kan schrijven /type,
en wat is aantrekkelijk denk als ik het heel spannend maak dat het meer leed vermaak wordt en het moet niet vermaak worden maar dat de mensen kunne zien wat er gebeuren kan,
Ik heb me bericht al aangepast en de verkorte link weg gehaalt hier van me site,
en ik kijk wel even hoe ik het anders kan fomulieren ik weet dat het een lap tekst is maar ja... moet ook even denken hoe of wat

Het woord aantrekkelijker maken is ook niet het juiste woord van me, het moet makkelijker leesbaar worden, maar je begreep in ieder geval wat ik er mee bedoelde.

En letselschade's zijn meestal ellendig lange verhalen (helaas) die je niet korter kan maken als dat ze zijn.

sander19
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 feb 2012 19:06

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door sander19 »

@Chocomelk dat klopt maar ik heb je advies opgevolgd.
Maar idd het verhaal zal alleen maar langer worden.
Maar ja zo laat je wel aan mensen zien dat ze ook niet alleen zijn dus bedoeling is van kijk dit kan er gebeuren en hoe het kan lopen met complicatie`s etc dus hoe loopt het voor een goede verkeerd.
ik hou jullie nog wel op de hoogte ik heb in iedergeval een voorschot aangevraagd ivm met de finacieele gedeelte dat heeft men verstuurd naar de tegenpartij dus dan wat jij zegt even uitsmeren over een periode.
Nu is het even afwachten allemaal maar we comuniceren zeker nog wel

groetjess

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: letselschade voorschotten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ga er vanuit dat je binnenkort over je voorschot kan beschikken zodat
je gewoon de dingen kan betalen die je voor het ongeval ook moest betalen.
Sterkte !

Gesloten