LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door dhc »

Zonder een oordeel te vellen over hetgeen is gebeurd kan ik wel één ding voorspellen:
"Hoor ik daar doofpot?"

Voor dit gevalletje "uit de hand gelopen ruzie" gaat helemaal niemand vervolgd worden, let maar op.

Angelique100
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jul 2013 21:30

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door Angelique100 »

Ik denk zelf dat het daar ook op zal uitdraaien.De team chef heeft mij namelijk al laten weten dat de aanklacht zware mishandeling al dezelfde avond is ingetrokken tegen mijn zoon (of niet geaccepteerd is door de hulp officier.) Maar... er is geen ruzie geweest dat is juist het probleem. Ik vind niet dat deze man omdat hij toevallig agent is hier mee weg mag komen,.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door tenormin »

Het ligt er maar net aan tot hoever u bereid bent te gaan Opgeven of doorgaan "tot het gaatje". Want dit zal, zoals u begrijpt, een heel lange strijd worden en men leest vaak wie er toch, ondanks alles, aan het kortste eind trekt. De bal ligt bij u: schoppen of oppakken en naar huis gaan.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Dat denk ik ook. Want sowieso is er geen lichamelijke schade (als die striemen na een dag weg zijn dan heb je dus geen huid stukgemaakt) maar er is misschien wel schade aan de scooter, en de vraag is dan natuurlijk wie dat moet betalen.

Punt is natuurlijk, het wordt een "hij zegt - hij zegt" verhaal.

Isabel

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door kokka »

Isabel1 schreef:Dat denk ik ook. Want sowieso is er geen lichamelijke schade (als die striemen na een dag weg zijn dan heb je dus geen huid stukgemaakt) maar er is misschien wel schade aan de scooter, en de vraag is dan natuurlijk wie dat moet betalen.

Punt is natuurlijk, het wordt een "hij zegt - hij zegt" verhaal.

Isabel
nou eigenlijk wordt het een hij zegt - zij zeggen verhaal, dus dat veranderd best wel wat in de zaak.
als justitie niets wil doen, dan is de andere mogelijkheid om deze heethoofd publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. het probleem is dat een verhaal altijd twee kanten heeft, en de (kleine) kans bestaat dat er wel aanleiding is gegeven door de jongens. dat zou zo'n reactie nog niet rechtvaardigen, maar dat veranderd toch de kijk op het hele gebeuren.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ja precies, want het is maar net wie er geloofd wordt.

Probleem is natuurlijk dat zoon van ts eigenlijk geen letsel heeft, alleen wat striemen ter plekke maar die hebben geen verwonding veroorzaakt en die agent heeft wel een vuistslag gehad en een fiets naar zijn hoofd gekregen.
Hoe het wel of niet gegaan is weet ik natuurlijk niet, maar dit klinkt natuurlijk niet echt heel goed om iemand mee aan de schandpaal te nagelen. Dus ik wil nog wel betwijfelen of dat lukt.

Het publiek gaat denk ik niet makkelijk geloven dat iemand met volle kracht met een leren riem met gesp op iemand inslaat zonder ook maar enige schade te veroorzaken. Dus ik denk dat als je aan de schandpaal gaat nagelen je snel de publieke opinie tegen je hebt, die zullen snel denken: 3 vervelende jochies en een agent. (en ik zeg echt niet dat het zo gegaan is, maar ik denk wel dat het zo gaat gebeuren)

isabel

Angelique100
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jul 2013 21:30

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door Angelique100 »

Je hoort wel eens van dit soort dingen en ik moet bekennen dat ikzelf dan ook altijd zoiets heb van..er zal wel iets voorgevallen zijn.
Ik heb over het waarom ook nog een tijdje gesproken met de agente die de verklaring afnam bij mijn zoon, zij dacht dat hij misschien (zij gaf zelf als voorbeeld dat zij in haar vrije tijd ook wel eens haar pasje liet zien om mensen terecht te wijzen) zich ergerde aan het feit dat mijn zoon met de snor over de dijk reedt. Het is een onverplicht fietspad. Of misschien was de man een rondje aan het maken langs de dijk omdat hij even moest afkoelen of had hij een slechte dag, ik weet het niet. Wij zullen het waarschijnlijk nooit weten, tenzij de man dit toegeeft en daarmee zijn baan op het spel zet maar die kans lijkt mij erg klein. Ik kan alleen maar hopen dat deze man eerder betrokken is geweest (en daar ga ik wel vanuit) van "opstootjes" en dat de politieleiding of officier nu zoiets heeft we gaan dit uitzoeken. En geloof me ik zit hier echt niet op te wachten, ook mijn zoon niet hij zou een uurtje gaan sporten en daarna gaan varen. Mijn zoon is er eigenlijk al klaar mee, kinderen zijn af en toe zo lekker simpel hij heeft zoiets..hij komt vanzelf een keer de verkeerde persoon tegen en zijn collegas weten precies hoe het zit dus hij heeft een probleem niet ik. Hij zit nu in de stress en ik heb vakantie en ga lekker varen met mijn vrienden. Ik daarin tegen wil dat deze man net zoals ieder ander wordt behandeld. Dus uitzoeken tot op de bodem.

Even voor de duidelijkheid mijn zoon had na de verklaring rond twaalf uur geen zichtbare striemen meervoor de foto. Na de aanval zijn de striemen door meerdere mensen gezien. Waaronder de eerste agent ter plaatse en de vader van het vriendje.

melomaan
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:19

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door melomaan »

Bent u al terug geweest om aangifte te doen?
Ze zijn verplicht om uw aangifte op te nemen.
Wijs de dienstdoende agent erop dat u anders een klacht wegens plichtsverzuim in zult dienen.
Aangifte zorgt ervoor dat de feiten worden vastgelegd en dit niet 'met de mantel der liefde' bedekt kan woren. (dit hadden ze ook niet gedaan wanneer uw zoon wel was begonnen.)

Als de aangifte niet opgenomen wordt kunt u op de site http://www.politie.nl een klacht indienen.
(https://www.politie.nl/melden/klachtformulier.html)
U wordt dan door de politiechef voor een gesprek uitgenodigd.
Wanneer de klacht naar uw mening niet goed wordt afgehandelt kunt u dit bij de ombudsman aangeven.

Voor politieklachten geldt net als voor aangiften een wettelijke bewaarplicht, waardoor het niet onder de pet gehouden kan worden.
Laatst gewijzigd door melomaan op 08 jul 2013 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door wiseger »

Ik zou eerst maar eens aangifte doen. Pas dan kan er actie ondernomen worden tegen de agent. Nu seponeert justitie de aanklacht van de agent en is daarmee de kous af.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Angelique100 schreef:Ik denk zelf dat het daar ook op zal uitdraaien.De team chef heeft mij namelijk al laten weten dat de aanklacht zware mishandeling al dezelfde avond is ingetrokken tegen mijn zoon (of niet geaccepteerd is door de hulp officier.) Maar... er is geen ruzie geweest dat is juist het probleem. Ik vind niet dat deze man omdat hij toevallig agent is hier mee weg mag komen,.
Uw zoon duwde toch ook? Kijk, vanuit emotie gezien niet meer dan logisch. Maar het is niet goed of legaal! En: het verhaal van de man die de jongen van de scooter duwt, uit het niets, dat kan toch haast niet? Was 't niet dat de jongens nogal breeduit fietsten/scooterden en die man niet aan de kant wilden gaan ofzo?

Ik bedoel het niet zo vervelend, maar is het nodig om dit helemaal uit te diepen? Uw zoon heeft fouten gemaakt, zo ook die man. Kan dat niet tegen elkaar weggestreept worden na een wederzijds excuus en goed gesprek?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wiseger schreef:Ik zou eerst maar eens aangifte doen. Pas dan kan er actie ondernomen worden tegen de agent. Nu seponeert justitie de aanklacht van de agent en is daarmee de kous af.
Juist !

Angelique100
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jul 2013 21:30

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door Angelique100 »

Ben inmiddels op het bureau Leiden geweest omdat ik nog met heel veel vragen zit en waarom bepaalde zaken niet zijn gebeurt. Zoals bijvoorbeeld een foto maken van de rug van mijn zoon. Ook vraag ik mij af waarom er geen enkele melding terug te vinden is en waar de getuigen oproep in de plaatselijke krant blijft. Bureau Leiden kan mij niet verder helpen omdat het is overgedragen aan Gouda ik verwacht van Gouda op korte termijn een belletje zodat ik daar even langs kan gaan. Hoorde vandaag bij de balie dat de team leider van bureau Leiden tevens de hulp officier is/was. Op dit moment wacht ik het nog even rustig af.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Angelique100 schreef:Ben inmiddels op het bureau Leiden geweest omdat ik nog met heel veel vragen zit en waarom bepaalde zaken niet zijn gebeurt. Zoals bijvoorbeeld een foto maken van de rug van mijn zoon. Ook vraag ik mij af waarom er geen enkele melding terug te vinden is en waar de getuigen oproep in de plaatselijke krant blijft. Bureau Leiden kan mij niet verder helpen omdat het is overgedragen aan Gouda ik verwacht van Gouda op korte termijn een belletje zodat ik daar even langs kan gaan. Hoorde vandaag bij de balie dat de team leider van bureau Leiden tevens de hulp officier is/was. Op dit moment wacht ik het nog even rustig af.
En je zoon heeft nog steeds geen aangifte gedaan !?

Angelique100
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jul 2013 21:30

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door Angelique100 »

Ik wacht even het gesprek af en aan de hand daarvan kan hij wel of niet aangifte doen. Er is mij verteld dat aangifte doen een middel is om een zaak bij de officier te krijgen. Maar dit is inmiddels al het geval. Wel wil ik dit van bureau Gouda bevestigd krijgen aangezien dit alleen mondeling is bevestigd. Ik wil dit wel even zwart op wit zien.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Angelique100 schreef:Ik wacht even het gesprek af en aan de hand daarvan kan hij wel of niet aangifte doen. Er is mij verteld dat aangifte doen een middel is om een zaak bij de officier te krijgen. Maar dit is inmiddels al het geval. Wel wil ik dit van bureau Gouda bevestigd krijgen aangezien dit alleen mondeling is bevestigd. Ik wil dit wel even zwart op wit zien.
Houdt u er ook rekening meer dat uw zoon de boel misschien ook wel een beetje uit heeft gelokt? Dat hij daarom misschien niet zo happig is op een aangifte? Dat die striemen wel meevielen en er daarom geen foto is gemaakt?

Misschien heeft u dit allang met uw zoon besproken hoor, zo bedoel ik het niet, maar het komt me bijna een beetje voorbarig over allemaal.

Angelique100
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jul 2013 21:30

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door Angelique100 »

Ik kan me je reactie voorstellen. Ik zou bijna zeggen was het maar zo dat hij het heeft uitgelokt...ik heb al 1001 vragen gesteld aan mijn zoon, ik kan er niet bij dat iemand dit zomaar doet los ervan welk soort werk iemand doet. Mochten mijn zoon en zijn 2 vrienden kwaad in de zin hebben gehad had het echt niet bij 1 klap gebleven, eenmaal op gelijke hoogte was het met 1 vuistslag klaar voor mijn zoon. Dit was voor mijn zoon (en de vrienden) de kans geweest om de man een "lesje" te leren., ik ga mijzelf of mijn zoon niet verdedigen dit is ook mijn opzet van deze topic niet. Ik heb aan veel reacties daadwerkelijk iets gehad en hier over kunnen nadenken. Op dit moment wacht ik even de zaak af. Ook in mijn omgeving heb ik de nodige informatie opgevraagd om de politie aan te klagen mag je wel van heel goede huize komen, en een flink budget beschikbaar stellen aan advocaat kosten. En wat is uiteindelijk je winst, ... een berisping een psychologisch onderzoek een paar honderd euro voor de scooter en een nieuw shirt. Ik denk dat wat mijn zoon al aangaf de bekendheid bij collegas en zijn leidinggevende zijn straf moet zijn. Maar hier kan ik alleen genoegen mee nemen als dit dit op de bodem wordt uitgezocht. Je bent als burger tegen politie ontzettend in het nadeel op internet zijn voorbeelden te vinden dan is dit nog niets. En dat kan je helaas alleen maar accepteren (of niet).Nog even een kleine aanvulling, mijn zoon heeft er absoluut geen problemen mee om een aangifte te doen. Ik gaf aan dat hij het eigenlijk alweer vergeten is en ik ben dat niet, maar daar ben je dan denk ik weer moeder voor. Dank jullie wel voor de adviezen!

Angelique100
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jul 2013 21:30

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door Angelique100 »

Even een bedankje en een laatste update.

De zaak is inmiddels geseponeerd. Daarnet een heel goed gesprek gehad met een teamchef uit een andere regio. De keuze is nu aan ons om door te gaan en dit voor de rechter te laten komen of het hierbij laten. Ons is verzekerd door de teamchef dat dit zeer zeker intern wordt en is besproken. Ook gaf de team chef aan dat de man hier zelf ook veel last van heeft (ook privé) woont op enkel minuten afstand van ons! Mede door het goede gesprek vandaag (maar ook afgelopen zondag) zullen wij het toch hierbij laten zitten, ik merk nu al dat dit vreselijk veel energie vreet! Ik wil jullie bedanken voor de adviezen die ik heb gekregen. Overigens heeft mijn zoon vorige week nog wel tegenaangifte ingediend.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door dhc »

Overigens heeft mijn zoon vorige week nog wel tegenaangifte ingediend.
Nu kun je wel melden dat mijn posting je niet aanstaat maar als de zaak is geseponeerd dan heeft aangifte van zoontjelief niet zoveel zin....

Laat je 'm nu wel staan?

Angelique100
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jul 2013 21:30

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door Angelique100 »

Kun je je reactie toelichten?

Waar meld ik dat je posting mij niet aanstaat? Nergens,..hoe kom je hierbij ik denk dat je even terug moet lezen.
Mijn zoon heeft tegenaangifte gedaan en daarna is de zaak geseponeerd door de officier.

Wat laat ik nu wel staan?

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Opgelost ,met dank aan het radar forum.

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Angelique100 schreef:Even een bedankje en een laatste update.

De zaak is inmiddels geseponeerd. Daarnet een heel goed gesprek gehad met een teamchef uit een andere regio. De keuze is nu aan ons om door te gaan en dit voor de rechter te laten komen of het hierbij laten. Ons is verzekerd door de teamchef dat dit zeer zeker intern wordt en is besproken. Ook gaf de team chef aan dat de man hier zelf ook veel last van heeft (ook privé) woont op enkel minuten afstand van ons! Mede door het goede gesprek vandaag (maar ook afgelopen zondag) zullen wij het toch hierbij laten zitten, ik merk nu al dat dit vreselijk veel energie vreet! Ik wil jullie bedanken voor de adviezen die ik heb gekregen. Overigens heeft mijn zoon vorige week nog wel tegenaangifte ingediend.
Fijn dat het zo is afgelopen! Het is denk ik ook wel 'goed' om te horen dat die man er dus zelf ook veel last van heeft. Dat hij niet over is gegaan tot de orde van de dag, alsof er niets is gebeurt, maar 't toch ook wel heel heftig en naar vond.

Gesloten