LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat valt onder letselschade??

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
wijffie44

wat valt onder letselschade??

Ongelezen bericht door wijffie44 »

Hallo allemaal,
Ik wil even mijn verhaal kwijt.
Ik ben in juli2003 geopereerd aan spataderen aan mijn linkerbeen.
Je zou zeggen een routineklus.
Was het maar waar,heb hierbij open wonden aan been overgehouden.
In november 2004 geopereerd aan lekkend bloedvat,hetzelfde probleem.
Loop nu dus al geruime tijd met pijn,open wonden(nog niet dicht geweest in die ongeveer anderhalf jaar tijd)Al diverse malen wijkverpleging gehad,thuiszorg e.d.
Er zijn al diverse onderzoeken gedaan maar voor de rest is er lichamelijk niets aan de hand,zoals bijvoorbeeld suikerziekte.
Mijn been is ook aanzienlijk dikker gebleven na operatie.
Loop dus dag en nacht met pijn rond en dat met mijn 43 jaar.
Weet wel dat er ergere dingen zijn maar val voor mij niet mee en ook niet voor de kids.

Groetjes

Gast

Re: wat valt onder letselschade??

Ongelezen bericht door Gast »

waarom laat je dan ook spataders weghalen, wie mooi wil zijn moet pijn lijden he

wijffie44

Re: wat valt onder letselschade??

Ongelezen bericht door wijffie44 »

Ja had ook niet graag gewild maar moest helaas wel.........van huisarts.
Had steeds ontstoken aderen...............bijdehandje

Jaliks
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 feb 2004 11:03

Re: wat valt onder letselschade??

Ongelezen bericht door Jaliks »

Mocht de arts een beroepsfout hebben gemaakt, dan zal uw claim worden beoordeeld op de situatie als hoe zou uw verwachte lichamelijke gesteldheid zijn na een geslaagde operatie (houdt men altijd restverschijnselen na een geslaagde operatie) en wat is nu, na een mislukte operatie, de lichamelijke situatie. Het heeft geen zin om hierop nu inhoudelijk in te gaan omdat ik de omstandigheden van het voorval niet ken.

Maar wat er valt te claimen zijn eigenlijk verschillende posten, z.a. smartengeld, evt extra kosten ivm huishouden, toekomstschade (oftewel economische kwetsbaardheid) verlies aan verdienvermogen (geen goede aanduiding, maar komt neer op inkomstenverlies), wettelijke rente, ja en ga zo maar door. Ik heb weleens in een zaak een tweedehandse auto voor iemand geclaimd, dat nog toegekend werd. Het ligt een beetje aan de creativiteit en de omstandigheden van een voorval waardoor er automatisch nieuwe schadeposten kunnen ontstaan.

In ieder geval veel beterschap toegewenst.

Gesloten