Gegijzeld door mijn eigen letselschadeadvocaat

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
SaskiaSciacca
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2023 11:44

Gegijzeld door mijn eigen letselschadeadvocaat

Ongelezen bericht door SaskiaSciacca »

Mijn letselschadezaak loppt al 7 jaar. Ik ben inmiddels afgekeurd. Mijn eigen advocaat heeft meer dan een half jaar volgehouden dat hij de laatste rapportage niet had, maar dat bleek niet waar. Mede hierdoor heb ik besloten me door iemand anders te laten volgen.
Maar nu: oude advocaat zegt dat mijn dossier 10 ordners groot is en hij dus zelf wil houden en een mondelinge overdracht doen... (Ik heb mijn eigen dossier bijgehouden en dat is 1 ordner)... En hij zegt dat er €30.000 aan buitengerechtelijke kosten open staan en dus als ik overstap en de tegenpartij hem niet betaalt, dan moet ik die €30.000 betalen, wat ik niet heb.
Ik zit klem, als ik overstap moet ik al dat geld ophoesten en hij wil mijn dossier houden.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gegijzeld door mijn eigen letselschadeadvocaat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uw nieuwe advocaat zal u beslist kunnen informeren wat de juiste te nemen stappen zijn.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gegijzeld door mijn eigen letselschadeadvocaat

Ongelezen bericht door kuklos »

Dit is iets waarvoor je het beste een advocaat kan raadplegen, een andere advocaat dan je eerste advocaat uiteraard.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gegijzeld door mijn eigen letselschadeadvocaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Logisch dat de advocaat betaald wil worden voor zijn verrichte werk gedurende die 7 jaar. Feitelijk oefent die zijn retentierecht uit op jouw dossier. En dat recht heeft hij.

Kortste klap is meestal door je nieuwe advocaat dit op te laten lossen. Kan zijn dat je hiervoor moet gaan procederen.


criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Gegijzeld door mijn eigen letselschadeadvocaat

Ongelezen bericht door criticus2 »

ik vind het eigenlijk moeilijk om te geloven dat een advocaat gedurende 7 jaar kosten zo hoog op laat lopen. Bij dit soort zaken is er meestal sprake van voorschottenuitbetaling vanuit de aansprakelijke verzekering, en advocaten pakken daar echt hun aandeel wel uit. Daarnaast is overdracht ook overdracht, dus dan al die 10 ordners.
daar staan als het goed is ook de betalingen aan advocaat in....

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gegijzeld door mijn eigen letselschadeadvocaat

Ongelezen bericht door BL2 »

SaskiaSciacca schreef:
30 nov 2023 18:10
..En hij zegt dat er €30.000 aan buitengerechtelijke kosten open staan en dus als ik overstap en de tegenpartij hem niet betaalt, dan moet ik die €30.000 betalen....
En als je wel bij hem blijft, dan hoeft hij die € 30.000 niet ?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gegijzeld door mijn eigen letselschadeadvocaat

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
03 dec 2023 10:53
En als je wel bij hem blijft, dan hoeft hij die € 30.000 niet ?
no cure no pay??

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Gegijzeld door mijn eigen letselschadeadvocaat

Ongelezen bericht door criticus2 »

als er nog 30k openstaat aan kosten, doet hij wellicht in de procedure idd iets niet goed? No cure no pay bestaat volgens mij niet echt, er wordt mee geschermd omdat slachtoffer van letschade zelf daarvan in principe niets hoeft te betalen, dat wordt verhaald op tegenpartij cq diens verzekeraar.
https://www.brugmanletselschadeadvocate ... et%20lijkt.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gegijzeld door mijn eigen letselschadeadvocaat

Ongelezen bericht door 16again »

Bij letselschade kan de zaak jaren voortslepen. Leuk als tegenpartij achteraf de onkosten vergoed, maar in de tussentijd wil je advocaat dan wel geld zien.
En dan haakt menig slachtoffer af, omdat er simpelweg geen middelen zijn om de advocaat tot het eind van de rit zelf voor te schieten.

Voor zover alle kosten uberhaubt verhaald kunnen worden.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Gegijzeld door mijn eigen letselschadeadvocaat

Ongelezen bericht door criticus2 »

16again schreef:
03 dec 2023 14:04
Bij letselschade kan de zaak jaren voortslepen. Leuk als tegenpartij achteraf de onkosten vergoed, maar in de tussentijd wil je advocaat dan wel geld zien.
En dan haakt menig slachtoffer af, omdat er simpelweg geen middelen zijn om de advocaat tot het eind van de rit zelf voor te schieten.

Voor zover alle kosten überhaupt verhaald kunnen worden.
in de regel worden door verzekeraars in de loop van zon zaak voorschotten gedaan, waarvan ook de rechtshulp betaald wordt. https://flyctletselschade.nl/voorschot- ... selschade/

voornaamste voorwaarde is dat de discussie over aansprakelijkheid al gevoerd is. dat zal meestal al wel het geval zijn op het moment dat de discussie met de verzekeraar start , en eigenlijk zou dat na 7 jaar zaak voeren in ieder geval geen punt meer moeten zijn. wat nog open staat. Maar om dat zeker te weten zou er meer info van TS over het soort zaak moeten komen.

Plaats reactie