Letsel bij kind opgelopen bij dagbesteding

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
MommySon
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2023 12:47

Letsel bij kind opgelopen bij dagbesteding

Ongelezen bericht door MommySon »

Mijn zoon heeft 6 maanden geleden 2e/3e graads brandwonden opgelopen op zijn dagbesteding. Door een hete waterkoker die net klaar was.

Mijn zoon was op dat moment 4 jaar. Ik ben gebeld als ouder: kan je hem ophalen, hij heeft een blaartje. Ik was niet in de buurt om hem zelf naar de huisarts te brengen. Maar ze hebben gelogen. Het was een hele grote wond en zij hadden een ambulance moeten bellen.

Ik heb een foto gevraagd om de wond door te sturen naar de huisarts. Die heb ik niet gekregen. Zij zijn zelf in paniek naar de huisarts gereden en die heeft ze weggestuurd naar het ziekenhuis.

Aangekomen in het ziekenhuis kreeg ik de schrik van mijn leven. Mijn kind zijnhand is helemaal verminkt! In het ziekenhuis doorverwezen naar brandwondencentrum Beverwijk. Het ziekenhuis heeft deze taxirit betaald.

Weken lang om de 2/3 dagen moest ik met mijn zoon naar Beverwijk brandwondcentrum en moest hij onder narcose om behandeld te worden .

Onderzoeksrapport mocht ik alleen inzien en niet in bezit hebben, dus hebben ze weken later een miezerig verslag in elkaar geknutseld met amper wat in het rapport staat. Ook de verzekering niet het originele rapport gestuurd.

Een week geleden pas aansprakelijkheid vastgesteld . Ze hadden 5 maanden nodig om aansprakelijkheid vast te stellen .

Alsnog geen cent ontvangen van een voorschot. Hoe bizar is dit!!!!!??

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Beste antwoord
Gekozen door MommySon

Re: Letsel bij kind opgelopen bij dagbesteding

door Morgan le Fay » 15 jun 2023 13:32

Wat ik nu ga schrijven zal mij niet in dank worden afgenomen
Uw KIND heeft brandwonden opgelopen en niet een klein beetje.
Uw KIND is geen voorwerp of dienst waar u een schadevergoeding voor gaat krijgen.
Het dagverblijf is aansprakelijk voor het letsel wat uw kind heeft opgelopen.
Protocollen bij dit soort ongelukken is 2 ambulances en 1 heli.
Ga met een letselschade advocaat aan de slag en laat Beverwijk het hele behandelplan op papier zetten voor de advocaat.
O ja zoek een goede psycholoog voor uw kind. Brandwonden gaan een stuk verder dan alleen de "buitenkant
riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Letsel bij kind opgelopen bij dagbesteding

Ongelezen bericht door riddert »

Geduld, tijd heelt alle wonden, de hand zal genezen, en ik ben ervan overtuigd dat hetgeen waar u recht op heeft u zal toekomen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Letsel bij kind opgelopen bij dagbesteding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waar wilt u een voorschot op ontvangen? De reiskosten? U dient zelf die dagbesteding aansprakelijk te stellen voor alles.

Schakel een letselschade advocaat in.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Letsel bij kind opgelopen bij dagbesteding

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Wat ik nu ga schrijven zal mij niet in dank worden afgenomen
Uw KIND heeft brandwonden opgelopen en niet een klein beetje.
Uw KIND is geen voorwerp of dienst waar u een schadevergoeding voor gaat krijgen.
Het dagverblijf is aansprakelijk voor het letsel wat uw kind heeft opgelopen.
Protocollen bij dit soort ongelukken is 2 ambulances en 1 heli.
Ga met een letselschade advocaat aan de slag en laat Beverwijk het hele behandelplan op papier zetten voor de advocaat.
O ja zoek een goede psycholoog voor uw kind. Brandwonden gaan een stuk verder dan alleen de "buitenkant

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Letsel bij kind opgelopen bij dagbesteding

Ongelezen bericht door Har45 »

Enige juiste wat u kunt doen is het inschakelen van een letselschade jurist of advocaat
Letwel omdat uw kind minderjarig is zal een deel van eventueel uit te keren bedragen via een BEM clausule tot uitkering komen.
BEM is de afkorting van “Belegging Erfenis en andere gelden Minderjarigen”.
Met deze clausule wordt een spaarrekening als het ware op slot gezet, de begunstigde kan niet bij het geld komen tot aan voorwaarden is voldaan en alleen met toestemming van de kantonrechter.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Letsel bij kind opgelopen bij dagbesteding

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Een nachtmerrie.

Mijn advies is om zo snel mogelijk (dus NU) contact op te nemen met uw rechtsbijstandverzekering of een advocaat.

Letselschade zaken zijn zaken die lang duren. Hou rekening mee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Letsel bij kind opgelopen bij dagbesteding

Ongelezen bericht door moederslink »

Het állerbelangrijkste nu is uw zoontje van nog geen 5 jr hier doorheen te loodsen! 😟
Dat rotte geld komt wel al zal het wel maanden gaan duren.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Letsel bij kind opgelopen bij dagbesteding

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

U kunt de kosten voor het halen en brengen naar ziekenhuis/brandwondencentrum vergoed krijgen incl. hierdoor misgelopen inkomsten. Kosten voor behandelingen en dergelijke. Dit moet u zelf bij uw verzekering aangeven als u de dagbesteding aansprakelijk stelt. Verzekeringen hebben lange tijd nodig om onderzoek te doen alvorens tot een conclusie te komen. Dat kan lang duren. Als vorige week pas een bericht is gekomen dat er aansprakelijkheid is vastgesteld door de dagbesteding dan kan het 2 weken duren eer er geld wordt over gemaakt. ( Als er al een bedrag bekend is).

Verder zal eventueel Smartengeld voor uw kind zijn als deze daarvoor in aanmerking komt. Dat gaat inderdaad via een BEM clausule. Daar kan uw kind dan op 18 jarige leeftijd toegang toe krijgen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Letsel bij kind opgelopen bij dagbesteding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een onzin. Moeder kan wel 50 km weg zijn.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Letsel bij kind opgelopen bij dagbesteding

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Dus waar om jij van mening bent dat je ineens TS verwijten moet gaan maken is me echt een raadsel. Doe het gewoon niet. Er is er hier maar één die verantwoordelijk (en aansprakelijk) is, en dat is het KDV.

Inderdaad, En de verzekering heeft de aansprakelijkheid aan hun kant ook al erkend.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Letsel bij kind opgelopen bij dagbesteding

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat een afschuwelijke gebeurtenis. Het beste advies hebt u al gekregen, neem een letselschadeadvocaat in de arm. Ik hoop dat het kleine kereltje er weer goed bovenop komt, zonder blijvend letsel. Sterkte en succes met de afwikkeling.

MommySon
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2023 12:47

Re: Letsel bij kind opgelopen bij dagbesteding

Ongelezen bericht door MommySon »

Hi allemaal bedankt voor jullie reacties 🙏🏽

Mijn zoon is een kind met een forse ontwikkelingsachterstand. Tijdens deze gebeurtenis waren de kinderen aan het vrij spelen .

Ik woon niet heel ver van de dagbesteding maar was op het moment ver uit de buurt . Ze hebben me gezegd een kleine blaartje en ik hoorde me kind het uitgillen op de achtergrond 😭 💔

M’n zoon is zo sterk dat hij door 5 man vastgehouden moest worden . Ik ben van mening dat er een ambulance gebeld moest worden want ze zijn in paniek gereden en m’n zoon was niet te troosten en kon ook anders aflopen .

De manager belde me pas na een week en haar reactie was ja in de gehandicaptenzorg mag er een water koker gebruikt worden en ja maar jou zoon houd van water 😳

De leidster was van een uitzendbureau en stond na het weekend weer doodleuk op een groep. En de manager zei me ze heeft het ook zwaar niet alleen jij.

Ik heb meerdere kinderen in mijn gezin en door deze gebeurtenis kon ik er vaak niet voor hun zijn dus moest oppas regelen en betalen . Eten bestellen op thuisbezorgd wat ik eigenlijk nooit doe . Mijn zoon is nu erg angstig voor water maar erg sterk en moet nu gedoucht worden door 2 personen … is echt een must want hij draagt nog een luier .

Ik heb PTSS en deze situatie heeft het alleen maar verergerd . Mijn zoon z’n hand herinnert mij elke keer aan deze gebeurtenis heel erg pijnlijk .
De brief voor aansprakelijkheid is eind januari al de deur uit gegaan naar de dagbesteding toe .

Eerst kreeg ik van de dagbesteding valse namen van hun verzekering . Ben gebeld door me zorg verzekering en die zei mevrouw deze bedrijven zijn geen aansprakelijk heid verzekering ect.


Voor de rest volg ik ook een opleiding en heb ik mijn andere dagbesteding moeten staken door deze gebeurtenis .

Tuurlijk is geld niet alles maar als je zoveel kosten heb gemaakt door een ander te doen is het wel echt sneu .

Mijn zoon z’n hand is erg verminkt en zoals het er nu uit ziet komt er geen pigment meer op bepaalde plekken .

Achmea wilt nu €500 uitkeren maar mijn advocaat vind het veels te weinig en heeft nog nooit zo een bedrag uitgekeerd . Maar de verzekering wil niet over de brug komen .

En er komt een gesprek met m’n advocaat en de verzekering en die wil het pas over 2,5 maand laten plaats vinden . De advocaat is van mijn mening ook dat t veel eerder kan zeker na alle nalatigheid .

Verder zou in die maand januari een WLZ indicatie aangevraagd door zijn dagbehandeling maar is door dit ongeluk vertraagd . In maart zeiden ze ja de aanvraag is nu wel verstuurd en vorige week een bericht dat de aanvraag toch niet is verstuurd .
Nu moet ik alsnog begeleiding en persoonlijke verzorging hulp bij het douchen ect uit m’n eigen zak betalen .

Als dit ongeluk thuis was gebeurd stonden alle instanties paraat om actie te nemen.

Er is nu ook vastgesteld dat er nooit met behulp van een waterkoker afgewassen mocht worden . Er kwam geen warm water uit de kraan omdat het een kinderaanrecht is waar er werd afgewassen .

Sorry mensen hebben alles door elkaar verwoord 🙏🏽 😕😞

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Letsel bij kind opgelopen bij dagbesteding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik wens u heel veel sterkte met deze zaak. U werd en wordt schandalig behandeld door dat kinderdagverblijf, maar laat uw advocaat zijn werk doen.

Noteer alle onkosten die u maakt en bewaar zorgvuldig de bonnen. Noteer ook alle medische afspraken in uw agenda.

Plaats reactie