Letselschade bij ernstige brandwonden

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Bertus68
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2024 08:44

Letselschade bij ernstige brandwonden

Ongelezen bericht door Bertus68 »

Tijdens mijn werkzaamheden april 2017 heb ik ernstige brandwonden opgelopen. De arbeidsinspectie heeft ook een rapport gemaakt.
In overleg met een lestelschaderegelaar het bedrijf aansprakelijk gesteld. Nadien heb ik een huisbezoek gehad van een vertegenwoordiger van de hoofdverzekering van het bedrijf. Wat mij direct opviel is dat mijn jurist en de vertegenwoordiger elkaar goed bleken te kennen. Er is een verslag opgemaakt waarin de vertegenwoordiger aangegeven heeft dat het bedrijf nalatig gehandeld heeft. Nu blijkt dat het bedrif een heel hoog risco heeft bij de verzekeraar.

Het bedrijf heeft pas in maart 2021 een advocaat in de arm genomen. Deze geeft aan dat het bedrijf zegt dat mijn letsel niet van het ongeval komt. Uit de verslagen van mijn behandelaars door de jaren heen staat geschreven dat mijn letsel een gevolg is van het ongeval. In 2019 is er een medisch expertische uitgevoerd door de verzekering. Het bedrijf heeft op dit verslag geen commentaar geggeven. Hierin staat ook dat het een gevolg is van het ongeval.

Ben sedert januari 2022 uitbehandeld, metname voor een zenuwbeschadiging voet. Hiervoor ben ik tiijdelijk 80/100 arbeidsbeperkt bevonden door het UWV. Wacht op dit moment op een herbeoordeling. Deze zou afgelopen januari plaatsvinden. Mijn schaderegelaar heeft in juli 2023 een medisch onafhankelijk adviseur gevraagd om een defintief advies.

Ik krijg echter op dit moment geen conact met mijn regelaar, email, telefonisch etc. Dit is in de afgelopen jaren al vaker voorgekomen.

Voor 3 jaar terug heb ik een advocaat benaderd echter deze gaf aan dat het niet meer mogelijk is om een andere regelaar te benaderen doordat tot op dit moment het bedrijf geen aansprakelijkheid erkent.

Is er iemand in deze forum die ook ervaring heeft met een cases als dee?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Letselschade bij ernstige brandwonden

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Letselschade zijn altijd lastig. Zeker als de tegenpartij (in dit geval uw toenmalige werkgever) de aansprakelijkheid ontkent.

Na 7 jaar is de tijd van onderhandelen met de lestelschaderegelaar voorbij. Ga in overleg met een (andere) advocaat (in ieder geval een andere advocaat dan uw toenmalige werkgever hebt) om te kijken hoe groot de kansen zijn om uw voormalige werkgever te dagvaarden (voor de rechter te slepen).
Soms kan een advocaat voor u onderhandelen.

Door het bezoek van de arbeidsinspectie is het incident niet te ontkennen. Afhankelijk van het rapport kan uw voormalige werkgever zeggen dat u onveilig hebt gewerkt en niet gehouden hebt aan de regelgeving (puur een voorbeeld om duidelijk te maken dat dit soort zaken moeilijk zijn).
Soms is gelijk hebben en gelijk krijgen 2 verschillende dingen.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Letselschade bij ernstige brandwonden

Ongelezen bericht door Har45 »

Ook voor u heb ik maar 1 advies en dat is om in contact te treden met een groot landelijk letselschade advocaten of juristen bureau ( het liefst welke aangesloten is bij nationaal keurmerk letselschade en de behandelaar is aangesloten als NIVRE Register expert.
Vaker is een second opinion gratis.

Bertus68
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2024 08:44

Re: Letselschade bij ernstige brandwonden

Ongelezen bericht door Bertus68 »

Dank jullie wel voor de reacties, ga deze week bekeijken of ik een second opion kan krijgen bij een andere bureau

Plaats reactie