LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] smartegeld correct? verlies van reuk en litteken op neus

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
normanb1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2012 19:41

smartegeld correct? verlies van reuk en litteken op neus

Ongelezen bericht door normanb1989 »

Goedendag,

Middels nu ongeveer 6 jaar geleden ben ik bijrijder geweest bij een auto ongeluk,
Hierbij is mijn neus als het ware opengescheurd en gebroken.
Sinds dit ongeluk ben ik mijn reuk en deels smaak kwijt, en heb een litteken van ca 7 a 8 cm over mijn gehele neus.

Nu de schadezaak bijna tot zijn eind is gekomen, heb ik een concept schadestaat van mijn letselbehandelaar verkregen.

Hierin word gezegt:
Mijn medisch adviseur stelde voor om 5% blijvende invaliditeit gehele persoon voor het totale verlies aan reukvermogen toe te kennen, welke ik heb verwerkt in het smartengeld én daarnaast de toekomstige huishoudelijke hulp tezamen met de gasmelder en de gasdetectie pen. Met klem wil ik u er wel op wijzen dat de medisch adviseur van de wederpartij 3% B.I gehele persoon heeft voorgesteld.

Vuistregel in de letselschade is dat elk %-punt ongeveer € 1.000,00 aan smartengeld oplevert. Derhalve heb ik € 7.000,00 (7% = 5% + 2%) in kaart gebracht, terwijl de wederpartij waarschijnlijk € 4.000,00 (4% = 3% + 1%) in kaart zal brengen.

Helaas levert de ontsiering van het gelaat niet erg veel smartengeld.


is dit een normale gang van zaken? ik ben door dit ongeluk de rest van mijn leven mijn reuk en deels smaak kwijt, en loop ik met een litteken op mijn neus die bij elke ontmoeting van mensen wel vragen opwekt en die ikzelf elke dag zie me herrinnert aan het ongeval.


mvg,
Norman

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: smartegeld correct? verlies van reuk en litteken op neus

Ongelezen bericht door kokka »

ik kan me nauwelijks voorstellen hoe het moet zijn om je reuk en (gedeeltelijk) smaak kwijt te zijn.
aan dit soort letsel valt natuurlijk heel moeilijk een prijskaartje te hangen, het zal je reuk er niet mee helpen.
aan een litteken kan je echter wel een prijskaartje hangen, en wel de prijs van cosmetische chirurgie.
dus ik snap niet helemaal waarom je met alleen smartengeld genoeg moet nemen, en niet een cosmetische ingreep en een bepaald bedrag voor het verlies van je reukvermogen.

succes

stofzuigertje

Re: smartegeld correct? verlies van reuk en litteken op neus

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas werken vele verzekeraars met dit soort lijsten en daar is moeilijk tegen in te gaan.
Ze hebben veel ervaring en als je meer claim zullen ze zo lang vertragen dat de meeste opgeven.

Dus snel pakken dat geld want zo eerlijk is ons land nu helaas eenmaal.

pit50
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:57

Re: smartegeld correct? verlies van reuk en litteken op neus

Ongelezen bericht door pit50 »

Smartengeld wordt bepaald door rechters en niet door lijsten. Die uitspraken van rechters zijn gebundeld in een boekje. het is dus niet zo dat verzekeraars maar wat doen, ze kijken naar wat de rechter vermoedelijk zal doen. Dat is -denk ik- normaal...
Vraag je belangenbehartiger om wat vergelijkbare zaken uit de smartengeldbundel en je weet waar je aan toe bent.

John2013
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2013 17:01

Re: smartegeld correct? verlies van reuk en litteken op neus

Ongelezen bericht door John2013 »

Beste Norman,

Ik vind dit echt heel weinig en zou het tot een rechtszaak laten komen!
Het duurt nu toch al absurd lang, ik zou het dan ook tot een rechtszaak laten komen.

Veel sterkte!

Gesloten