LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Red Bull

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Marlinde
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2008 22:20

Red Bull

Ongelezen bericht door Marlinde »

Vanavond ging de uitzending van Tros Radar over energiedrankjes, en met name over Red Bull. Ik drink echt al jaren Red Bull, zo'n 2 blikjes per dag, en nog nooit heb ik de conseqenties hiervan geweten.

Tot vanavond dus dat ik naar de uitzending heb zitten kijken. Vooral het stukje over dat Red Bull veel vocht onttrekt uit het lichaam en dat zwangere vrouwen dit niet zouden mogen drinken.
Waarom?

Vorig jaar ben ik bevallen van een kindje wat helaas niet mocht leven. Tijdens mijn zwangerschap (waarin ik gewoon, net als altijd Red Bull dronk) was in eens het vruchtwater verdwenen om ons kindje heen met 19 weken zwangerschap. Dokters konden dit echter niet verklaren, en zelden gebeurt iets dergelijks ook.
Door dit vervelende voorkomen, moest ons kindje ter wereld worden gebracht met 23 weken, waarna ze meteen overleed.

Nu ik deze verhalen hoor, over dat je geen Red Bull mag drinken tijdens je zwangerschap, en dat Red Bull veel vocht ontrekt uit het lichaam, weet ik niet wat ik hoor!!!
Zou dit kunnen betekenen dat alles door mijn reguliere Red Bull gebruik komt???? Is mijn vruchtwater hierdoor verdwenen, door de vocht onttrekking wat Red Bull veroorzaakt???
En waarom hebben andere energie drankjes dit wel op hun etiket staan, en Red Bull niet??????

Ik ben werkelijk met verbijsterd!

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Red Bull

Ongelezen bericht door bromtol »

Ik geloof niet dat je met twee blikjes Red Bull per dag zoveel vocht aan je lichaam onttrekt dat dit het gevolg is.

Maar neem eens contact op met de Voedsel en Warenautoriteit.

http://www.vwa.nl/portal/page?_pageid=1 ... m_id=10262

Misschien kunnen ze je uitleggen van het hoe en waarom.

Maar er is al vastgesteld dat dit product voldoent aan de Warenwet en dan wordt het wel moeilijk om te betogen dat er productaansprakelijkheid bestaat, als je al de causaliteit zou kunnen bewijzen.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Red Bull

Ongelezen bericht door Big-V »

Het is waarschijnlijk dat cafeïne de kans op het krijgen van een doodgeboren kind verhoogd. Dit is vrij algemeen bekend.
We kunnen hiervandaan echter - uiteraard - niet concluderen dat cafeïne de oorzaak is geweest.

U vraagt zich bovendien af waarom sommige merken dit wel op hun verpakkingen zetten en andere niet.
Er is bijna geen enkel merk dat melding maakt van het feit dat zwangere vrouwen het product beter niet kunnen drinken.
De reden dat veel fabrikanten het niet op hun verpakking zetten, is waarschijnlijk dezelfde als waarom veel koffiebranders dit niet doen.

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Red Bull

Ongelezen bericht door bromtol »

Geniaal

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Red Bull

Ongelezen bericht door Dragoon »

@ Bromtol

Voel jij je wel helemaal lekker :shock: ?

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Red Bull

Ongelezen bericht door bromtol »

Ja hoor. Ik vind dit geniaal, deze verdachtmaking. Men weet het wel, maar men gaat nu eenmaal over lijken.

Denk eens na zou ik zeggen. Het is bij het fabriceren van voedsel niet verplicht om alle nadelige eigenschappen te noemen. Op bier staat ook niet dat het niet goed is voor zwangeren en kinderen. Op patat staat niet dat je er later een hartaanval, dichtgeslibde aderen of kanker van krijgt. Maar er staat wel op de verpakking dat er alcohol respectievelijk verzadigd vet in zit.

Red Bull en koffie valt gewoon binnen de normen die gelden voor cafeine en zijn dus toegestaan. Dat er cafeine inzit staat gewoon op de verpakking en is bekend. En als je niet tegen cafeine kan moet je het niet nemen.

Gesloten