Reëel bedrag letselschade?

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Anoniem543
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2023 13:05

Reëel bedrag letselschade?

Ongelezen bericht door Anoniem543 »

Hallo,

Ik sta op het punt om mijn letselschadezaak af te gaan sluiten. Althans, dat overweeg ik. De verzekeraar heeft voor de derde keer een bod uitgebracht. Nu vraag ik mij af of het een reëel bod is. Ik vind dit erg lastig. Ik heb door een auto ongeval een whiplash opgelopen en ik ben voor 50% afgekeurd. Ik kan wel gewoon nog werken in mijn eigen vakgebied.

Aan wat voor bedrag zouden jullie denken bij een reëel bod in mijn situatie? Ik ben begin 30, dus ik heb nog een heel leven voor mij.

Alvast bedankt voor het meedenken!!!

Groetjes

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Reëel bedrag letselschade?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Daar valt voor ons natuurlijk geen zinnig woord op te zeggen. Wat zegt je advocaat?

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Reëel bedrag letselschade?

Ongelezen bericht door Har45 »

Ik mag toch hopen dat u een (letselschade) advocaat of jurist in de arm heeft genomen.
Sterker nog mocht dit (nog) niet het geval zijn dan dient de verzekeraar u hierop te attenderen alvorens er een vaststellingsovereenkomst wordt gesloten.
Zinnige bedragen zijn niet te noemen want er zijn vele zaken van belang voor het vaststellen van de schade.
Klein voorbeeld van de vele zaken die meespelen met bepalen van hoogte uitkering :
Een schoonmaker heeft bij ongeluk zijn duim en middelvinger verloren, het uurloon van hem is 13,= per uur en hij kan na 1 jaar weer zijn functie uitoefenen.
Deze zal veel minder letschade uitkering krijgen als een handmannequin of een pianist welke de zelfde schade heeft maar ineens helemaal niet meer kan werken en een veel hoger uurloon zijn gewend is te krijgen.
Mocht u wel een (letselschade) advocaat/jurist in de arm hebben genomen, maar twijfelt u aan het gedane voorstel dan kunt u dit altijd laten toetsen bij 1 van de vele andere (letselschade) advocaten/juristen kantoren in ons land.

LectoriSalutem
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Reëel bedrag letselschade?

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Paul McCartney gebruikte zijn duimen ook niet als hij piano speelde: desalniettemin is hij er redelijk rijk mee geworden...

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Reëel bedrag letselschade?

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Het ligt eraan of je tijdelijk arbeidsongeschikt bent geweest en hoelang. Heb je in het ziekenhuis gelegen en in het revalidatiecentrum en hoelang? Heb je hulp gehad thuis en hoeveel uren. Heb je kosten aan aanpassingen moeten maken. Hoeveel inkomsten heb je misgelopen hierdoor?

Zomaar wat vragen die invloed hebben op het schadebedrag. Dat weet niemand hier en kan hier dus niemand hier antwoord op geven. Maar reken je niet rijk.

Plaats reactie