Vergoeding Advocaat

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
kptw
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2020 13:55

Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door kptw »

Mijn letselschade zaak leek uiteindelijk tot een goed einde te komen, na 7 jaar vechten tegen de machtige verzekeraar ASR die echt alles uit de kast haalde met een doel. Minimaal uitkeren... hoe triest, uiteindelijk zijn wij eruit gekomen maar hoe zuur is het nu dat ze de zaak weer vertragen door de rekening van mijn advocaat niet te betalen. Negentienduizend euro klinkt heel veel, maar wanneer je het over de jaren verdeelt is het 2700 en een beetje per jaar. Dus eerst hebben ze ons 7 jaar aan het lijntje gehouden en vervolgens gaan ze met de soap door om de kosten van onze advocaat niet te vergoeden. Mijn advocaat heeft dit nog nooit meegemaakt, geen enkele verzekeringsmaatschappij heeft deze streek, want zo noem ik het ooit geleverd bij hem. Ik kreeg elke keer een overzicht van de kosten die hij declareerde bij ASR, dit ging echt om minuten en seconden werk, hoe nauwkeurig wil je het hebben? Maar goed omdat ASR weer met deze actie komt moet ik maar afwachten wanneer mijn schade uiteindelijk betaalt gaat worden. Wat een schande voor een "beursgenoteerd" bedrijf die er alles aan doet om alles uit de kast te halen om vooral niet tot uitbetaling over te gaan. Ik weet niet of er lotgenoten zijn die met deze verzekeraar in aanraking zijn gekomen en die dezelfde problematiek hebben doorgemaakt. Een ding weet ik zeker, er zal nooit maar dan ook nooit iets van ASR verzekeringen in mijn huis komen want uitbetalen ook al heb je er recht op is niet iets wat ze graag doen.

kptw
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2020 13:55

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door kptw »

Ze willen wel betalen maar 7500 euro over 7 jaar met alle onderzoeken, alle mailwisselingen alle telefoontjes is helemaal niets in mijn ogen!

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bij letselschade heb je volgens mij recht op 100%. Vervelend dat je dit mee moet maken.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door Frantic2 »

behalve... Als dit advocaat nummero zoveel is en buitenrechtelijke kosten niet meer vergoedt hoeven te worden omdat advocaat nummer 1 tm zoveel al gedeclareerd hebben.

Het viel mij op dat TS de reden van non betaling niet noemt..... Alleen maar blaim en shame doet richting ASR... Toch een gewone nette maatschappij eigenlijk.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nou, mijn eigen ervaringen met ASR zijn weliswaar niet heel negatief, maar een gewone nette maatschappij zou ik het niet noemen. Stug, gesloten, traag, niet in mij geïnteresseerd. Mijn ervaringen met Aegon -- Ja, uitgerekend die! -- zijn een stuk beter: snel, duidelijk, proactief.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het verhaal van TS past goed bij het gedrag dat verzekeraars vertonen als het om grote bedragen gaat. Als je zoekt dan kun je hier rapportages over vinden, misschien van Zembla.

sake1987

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door sake1987 »

Is die advocaat niet capabel om zijn eigen geld te krijgen?

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door Jasper45 »

alfatrion schreef:
25 apr 2020 07:31
Bij letselschade heb je volgens mij recht op 100%.....
Lijkt me te zijn afgesproken in de polisvoorwaarden.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat soort afspraken zijn alleen relevant als er tegen anderen wordt geprocedeerd. Wanneer er tegen de verzekeraar wordt geprocedeerd dan gelden gewoon de regels voor proceskosten vergoeding.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door Jasper45 »

alfatrion schreef:
25 apr 2020 12:27
Dat soort afspraken zijn alleen relevant als er tegen anderen wordt geprocedeerd. Wanneer er tegen de verzekeraar wordt geprocedeerd dan gelden gewoon de regels voor proceskosten vergoeding.
Waar kan TS die nakijken??

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS kan vragen daarover stellen aan zijn advocaat.

Har45
Berichten: 489
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door Har45 »

De wet bepaalt dat de aansprakelijke partij verplicht is de redelijke kosten van rechtsbijstand te voldoen.
Hieronder vallen ook de kosten van onderzoek naar de (omvang van de) schade en naar de aansprakelijkheid.
Voor onnodige of excessieve werkzaamheden hoeft de aansprakelijke partij niet te betalen.
Als de aansprakelijkheid vast staat dan stuurt uw belangenbehartiger in principe de rekening naar de aansprakelijke partij, echter over de hoogte van deze rekening ontstaat in de praktijk vaak discussie ( dus niet alleen ASR).

De aansprakelijke partij kan menen dat de in rekening gebrachte kosten niet redelijk zijn.
Als de aansprakelijke partij dan volhardt, kan het nodig zijn om over de kosten te procederen.
Let wel als u in gelijk wordt gesteld dan volgt vaak een door de rechtbank uitgesproken bedrag wat buiten de buitengerechtelijke kosten vallen en vaak niet genoeg is om de kosten van uw advocaat te dekken en kost het u alsnog (veel) geld.

Ook bij een gedeeltelijke erkenning van aansprakelijkheid is de vergoedingsplicht van de aansprakelijke partij ook gedeeltelijk.

Nog een mogelijkheid is dat de verzekeraar (ASR) probeert de buitengerechtelijke kosten te vergoeden tot maximaal wat ze hebben afgesproken met de rechtbijstandverzekeringen (RBV).
https://www.verzekeraars.nl/media/5915/ ... jstand.pdf

Het is aan uw advocaat om ASR te overtuigen dat de kosten noodzakelijk zijn, en ASR dient een gemotiveerde afwijzing hiervan aan u te overleggen, zodat u kunt zien waar de schoen wringt.

Het is spijtig dat vele met u voor op zijn minst de 3 de keer slachtoffer moet worden van zulke praktijken
1. Het overkomen ongeval/medische misser
2. Het traineren van het traject aansprakelijkstelling
3. Het traineren uiteindelijke vaststellingsovereenkomst.

kptw
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2020 13:55

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door kptw »

Frantic2 schreef:
25 apr 2020 10:37
behalve... Als dit advocaat nummero zoveel is en buitenrechtelijke kosten niet meer vergoedt hoeven te worden omdat advocaat nummer 1 tm zoveel al gedeclareerd hebben.

Het viel mij op dat TS de reden van non betaling niet noemt..... Alleen maar blaim en shame doet richting ASR... Toch een gewone nette maatschappij eigenlijk.
Ze hebben willens en wetens 7 jaar de zaak alleen maar vertraagd, alle mails van mijn advocaat werden met een jantje van leiden afgedaan. Zelfs na uitslagen van een onafhankelijk arts... een mediator niets kon het ze schelen, met vage antwoorden probeerden ze je financieel uit te putten. Door het ongeluk ben ik uiteindelijk ook afgekeurd voor 100% om alleen maar aan te geven wat voor impact alles op ons gehad heeft. Dus de blaim en shame is in mijn ogen niet meer dan terecht.

kptw
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2020 13:55

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door kptw »

Frantic2 schreef:
25 apr 2020 10:37
behalve... Als dit advocaat nummero zoveel is en buitenrechtelijke kosten niet meer vergoedt hoeven te worden omdat advocaat nummer 1 tm zoveel al gedeclareerd hebben.

Het viel mij op dat TS de reden van non betaling niet noemt..... Alleen maar blaim en shame doet richting ASR... Toch een gewone nette maatschappij eigenlijk.
Ik heb een onafhankelijke letselschade advocaat in de arm genomen, deze heeft mij gedurende 7 jaar bijgestaan.

kptw
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2020 13:55

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door kptw »

sake1987 schreef:
25 apr 2020 11:13
Is die advocaat niet capabel om zijn eigen geld te krijgen?
Hij is er nu mee bezig, dat komt heus wel goed alleen zit er weer ruis op de lijn, een ruis die al 7 jaar aan de gang is!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vrijwel elke verzekeraar komt met mooie beloftes en we zullen altijd alles betalen, nadat ik de premie betaald heb.
Maar als ze een grote schade kregen en er enig vermoeden is om er onderuit te komen zullen de meeste dat doen.
Dit verhaal is wat hier al 14 jaren lang langs komt, rustig doorgaan en neem zelf ook alle tijd en laat je niet gek maken.

Omdat vele na jarenlang gezeur stoppen en een klein bedrag dan maar accepteren is het voor de aandeelhouders rendabel dit beleid goed te keuren, en rendabel voor hun.
Alleen met harde feiten hier anoniem klagen over een bepaalde verzekeraar en dat jarenlang vol te houden kan succes geven,
of vraag na deze info of ze hier even hun kant van 't verhaal willen plaatsen.
Als ze weten wie U is en wat dit voor hun aan naamschade op kan leveren, maar dan moet U wel 100% gelijk hebben en in Uw recht staan, ik heb goede ervaring met lastige vertragende verzekeraar en kreeg zogenaamd uit coulance toen alles vergoed als ik stopte.

Daarom nu geen naam en zaak van deze uit verleden, had hiervoor een extra gebruikersnaam gemaakt die nu niet meer actief is.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Frantic2 schreef:
25 apr 2020 10:37
.. Toch een gewone nette maatschappij eigenlijk.
?; jij doet altijd zaken via een advocaat??

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Jasper45 schreef:
26 apr 2020 08:42
Frantic2 schreef:
25 apr 2020 10:37
.. Toch een gewone nette maatschappij eigenlijk.
?; jij doet altijd zaken via een advocaat??
?? als dat alles is dat je bij kunt dragen... Letselschades gaan vaak gepaard met advocaten en belangenbehartigers...

Wat als je een eigen bedrijf hebt en maanden of jaren niet kunt werken? Wil jij het zonder doen dan?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je een ¼ tot ½ van de werkelijke kosten betaalde als verzekeraar die alle tijd heeft en eigen Juristen met veel ervaring in vooral vertragen en alles half lezen?
Het is een bekend verdien model, zelfs als ze de wettelijke rente moeten betalen wegens onnodig vertragen.

Het enige waar ze gevoelig voor zijn is Media aandacht.
Als je voldoende bewijzen hebt voor onnodig vertragen en 100% in je recht staat is hier en op Face Boek een firma zwart maken mogelijk, en stuur hun dan ook altijd even een E mail met link, als zij hier hun kant mogen uitleggen dus Hoor & Wederhoor,
dan kiezen ze vaak voor coulance om geen omzet verlies te leiden.
Ik weet dat een TV spotje al meer kost dan Uw Claim, en daar op spelen is vaak sneller en rendabel gebleken.

Zij zijn dan wel groot en hebben alle tijd, maar U heeft al Afgekeurde nog meer tijd voor Sociale Media Campagne!
Wel met de waarschuwing dat zij een tegen actie in de vorm van een aanklacht kunnen starten wegens; "Smaad & Laster".

Dus alleen dit advies van mijn opvolgen als je het 100% zeker weet dat je volledig gelijk hebt en er geen fouten door
jou advocaat of jezelf zijn gemaakt!
Dus eerst goed over nadenken en jou Advocaat vragen of hij hier mee akkoord gaat.

Mijn ooit persoonlijke succes tegen een andere grote is geen enkele garantie voor elke volgende zaak!

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Vergoeding Advocaat

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Frantic2 schreef:
26 apr 2020 08:51
... een eigen bedrijf ..
??; TS heeft eigen bedrijf??

Gesloten