LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Daniël1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2014 10:49

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Daniël1961 »

Al deze verhalen komen mij bekend voor het zijn gewoon maffia praktijken wat woondirect doet om het via je werkgever te stelen . Is er iemand die weet of er een mogelijkheid is om dit geld € 490 terug te vorderen.

AnneJeroen
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2014 20:10

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door AnneJeroen »

Als ik google op "woondirect" dan vind ik, naast alle klachten, ook helemaal geen website meer? Hoe kan ik dan überhaupt zoeken naar huurwoningen?

Dubaitje
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 feb 2014 17:18

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Dubaitje »

@annejeroen:De websites staan eerder in dit forum vermeld, even terug lezen.
@daniël1961:Terug vorderen kun je het op vele manieren, maar ze zullen het je toch niet terug geven omdat hun het ''rechtmatig'' verkregen hebben.
Door natuurlijk mensen op het verkeerde been te zetten en telefonisch verkeerde uitleg te geven. Maar goed dit mag in Nederland blijkbaar.

Vlindertjeblond
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2014 22:52

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Vlindertjeblond »

Ook ik ben een slachtoffer van de praktijken van Woondirect/huurakte.nl
De gang van zaken , beschreven in de inleiding van de reactie van drunkatnip is mij precies zo overkomen.
Ik heb op 14 januari 2014 telefonisch contact gehad en werd mij hetzelfde voorstel gedaan, om inkomens limieten te omzeilen door deze akte. In de begeleidende brief ter voorbereiding van het ondertekenen staat dat deze akte in werking gebruikt wordt slechts als de ondertekenaar dit wil naar de verhuurder toe.

Ik heb zelfs geen gebruik gemaakt van hun bemiddeling in het zoeken van een woning.
Inmiddels zijn mijn werkzaamheden in een andere plaats en heb ik daardoor mijn oorspronkelijke woning enige tijd niet bezocht, omdat ik een logeerplek had in de andere plaats.

Ik heb een via een andere makelaar een woonruimte gevonden. En werk ik ook niet meer bij de
werkgever die opgegeven is op het formulier. Op 13 en 20 maart zijn de brieven verstuurd. Nu word ik ook nog beschuldigd van valsheid in geschrifte, omdat de werkgever niet meer de connectie is.

Het misleidende is dat de HA referentie nummer niet onmiddellijk ingevuld wordt bij de eerste regels
waarin de participanten worden genoemd, zodat de schijn wordt gewekt dat deze akte pro forma is. Pas later in het document wordt er een referentienummer genoemd.

Vandaag, 1 april 2014 werd ik gebeld en gedreigd met een rechtszaak. Ik heb mijn huidige adres niet aan hen bekend gemaakt maar deze vrouw aan de telefoon gaf aan dat ze mij wel weet te vinden. Nog een dreigement richting mij.

Dubaitje
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 feb 2014 17:18

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Dubaitje »

Valsheid in geschrift? Nou eerder een situatie wijziging.
Laat ze maar komen met die rechtszaak zou ik zeggen, verliezen ze toch. Hun werkwijze is inmiddels ook vaak genoeg omschreven om tegen hun gebruikt te worden.

Studentje_
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2014 12:19

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Studentje_ »

is deze thread nog actief? want ik heb ook dringend hulp nodig over dit onderwerp.

JVCroese
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2014 10:21

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door JVCroese »

Helaas zijn wij ook gedupeerde, wij hebben ook begin januarie een huurakte opgesteld, ons verhaal is als vele andere hier op het forum, mijn vriendin heeft gister nog een mail gestuurd waarom het zolang duurd voordat we iets te horen krijgen, maar we hoeven al geen antwoord terug te verwachten.

Studentje_
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2014 12:19

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Studentje_ »

en hoe gaat het nu? betalen jullie of zijn jullie er vanaf gekomen? ik krijg nu alleen herinneringen maar ik weiger dit te betalen. geen geld er voor en ik ga ook niet in de schulden komen door hun.

mvanluijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2014 01:08

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door mvanluijk »

Hallo allemaal,

Vervelend genoeg moet ik zeggen dat ik precies hetzelfde heb meegemaakt met woondirect/huurakte.nl.
Om een lang verhaal kort te maken, ik ben het totaal niet eens met het contract. Heb stom genoeg getekend voor iets waarvan mij totaal andere dingen over de telefoon verteld waren. Zelfs dat er geen kosten aan verbonden waren werd er over de telefoon vermeld. Nu hebben ze gek genoeg 4 maanden later pas bij mijn werkgever een bedrag ingehouden van 212,50. Ik had in de tussentijd helemaal niks meer van dit bedrijf gehoord en was het zelfs vergeten totdat ik het op mijn loonstrookje zag staan. Blijkbaar willen ze nog meer geld van me in gaan houden.

Wat ik hierop heb gedaan is het volgende:
Ik ben naar het juridisch loket gestapt, de vrouw die ik daar sprak vond het ook belachelijk klinken allemaal en zij heeft mij geholpen een brief samen te stellen, de voorbeeldbrief van ombudsman max heb ik hier ook deels voor gebruikt.

Die brief heb ik aangetekend opgestuurd, waarop ik net een reactie heb binnengekregen dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het tekenen van het contract en dat ze mijn 'nietigverklaring' niet geldig stellen en dat ik ze dus nog steeds een bedrag ben verschuldigd.

Met de vrouw die ik heb gesproken bij het juridisch loket heb ik het ook over het nemen van een advocaat gehad. Helaas is het bedrag wat ze bij mij hebben ingehouden op het moment nog te laag om een advocaat in dienst voor te nemen.

Hierbij aan jullie allemaal een voorstel:
Het is waarschijnlijk mogelijk een gezamenlijke advocaat in dienst te nemen. Ik dacht, ten eerste staan we met z'n allen een stuk sterker in onze schoenen. Ten tweede zal een gedeelde advocaat ook een stuk goedkoper zijn. Ten derde is de kans misschien groter dat we allemaal onder dit wurgcontract uit kunnen komen, dat we die hele huurakte de grond in kunnen stampen en dat ze nooit meer mensen kunnen oplichten op deze manier.

Hopelijk zijn jullie geïnteresseerd. Het lijkt me in elk geval fijn de koppen bij elkaar te steken, want ik heb geen flauw idee meer hoe ik er nu vanaf kan komen.
Als iemand nog andere goede tips heeft hoor ik dit ook graag,
Voor contact, stuur me graag een mailtje naar: [email protected]

MVGS12
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2014 10:10

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door MVGS12 »

Hallo,

Ik ben o.m. verantwoordelijk voor de personeelsadministratie bij een bedrijf. Op een dag werd ik gebeld door Huurakte.nl met een vraag over één van onze werknemers. Wij zouden beslag moeten leggen op zijn loon in verband met een betalingsachterstand. Een paar dagen later ontvingen wij de desbetreffende documenten (overeenkomst, akte van cessie etc.)

De werknemer was niet op de hoogte van de overeenkomst en betalingsverplichting.
Zijn verhaal komt vrijwel volledig overeen met de andere verhalen die hier te lezen zijn.

Gelukkig ben ik niet ingegaan op de zogenaamde verplichting van de werkgever, wij hebben geen loon ingehouden bij onze werknemer.

Wij hebben dus eigenlijk geen schade, want wij hebben niets betaald. Desalniettemin willen wij Huurakte.nl hier niet mee laten wegkomen, het lijkt een echt malafide bedrijf te zijn dat de onwetendheid en het vertrouwen van consumenten misbruikt.

Wij hebben een klacht ingediend bij de Autoriteit Consument & Markt. Huurakte.nl overtreedt meerdere bepalingen van BW 6 (oneerlijke handelspraktijken), zoals bijvoorbeeld 193c lid 1 sub a, 193c lid 1 sub e en 193c lid 2 sub a.

De Autoriteit Consument & Markt kan, naar aanleidingen van (anonieme) tips of klachten een onderzoek instellen naar een bedrijf. Hoe meer tips/klachten, hoe meer kans dat Huurakte.nl niet verder kan gaan met deze oneerlijke handelspraktijken. Hopelijk kunnen de mensen die wel geld kwijt zijn aan Huurakte.nl op deze manier ook hun geld terugkrijgen.

Antoinette52
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2014 10:14

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Antoinette52 »

Deze grap is op 3 december jl. begonnen en onze dochter is ook al verschillende (aangetekende)brieven verder. Betalen is nog steeds geen optie. Het klopt niet. Zeker niet als heel Nederland het daar over eens is. Op dit moment kiest onze dochter ervoor om steeds aan te geven dat zij niet zal overgaan tot betalen omdat er spraken is van dwaling. Ook aangegeven dat vanaf 9 mei alle verdere correspondentie via mij (moeder) loopt. Ben benieuwt. Las hieronder dat er ook telefonisch bedreigd kan worden. We wachten het allemaal rustig af.

Het dossier heeft inmiddels een prominente plek in de kast.

Studentje_
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2014 12:19

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Studentje_ »

update: ik heb alles wat ik kan gedaan, zelfs naar consuwijzer gebeld om te kijken of hun wat voor me konden betekenen maar helaas. omdat het op papier staat sta je er niet sterk voor. dus nu gewoon niet betalen en afwachten wat hun gaan doen. kom maar op met de deurwaarder aldus mijn ouders.

Dubaitje
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 feb 2014 17:18

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Dubaitje »

@Studentje_
Nog nieuws m.b.t.de deurwaarder?

kat2102
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2012 18:26

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door kat2102 »

Mijn dochter, 19 jaar, heeft zich op 26-02-2014 , helaas ook in deze val laten lokken.
Wilde op kamers, groen als gras, en vervolgens in de klauwen van huurakte/woondirect.nl beland.
Online haar handtekening gezet onder een belachelijk contract en tevens onder een Akte van Cessie ( ter voorkoming van huurachterstanden) waar vervolgens 2 maal loonbeslag mee is uitgevoerd.
In totaal al €400 !
Nooit een maandelijkse factuur ontvangen van € 29,50 maar wel overgaan op dat loonbeslag, echt schofterig.

Toen ik begin augustus hoogte van haar situatie kreeg, ben ik uiteraard gaan speuren op internet en heb de diverse fora en afleveringen over dit onderwerp bekeken. (Mijn bloed kookt als ik aan dat mens denk die Woondirect vertegenwoordigt en die tevens onder de getekende contracten staat)
Dat hun werkwijze zachtsgezegd rammelt is duidelijk, maar wat kan ik/mijn dochter nou het best doen om hopelijk nog wat tegen deze toestand te kunnen ondernemen?

deniz666
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2014 15:09

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door deniz666 »

Hallo allemaal,

ongeveer 8 maanden geleden is ons precies hetzelfde overkomen. Wij zijn hiermee ook naar het juridisch loket geweest en hebben daar ook meerdere afspraken gemaakt. Helaas konden zij niks voor ons doen, omdat er nou eenmaal een handtekening is gezet. Hierna hebben wij er eigenlijk niets meer mee gedaan.
Tot vorige week.. Wij bekeken weer huizen op huurwoningen (omdat we toch al hadden betaald?!) en wilde een bezichtiging krijgen. Nu moesten wij weer 20 euro betalen om in aanmerking te komen. Ik heb huurwoningen weer gebeld en verteld dat ik een huurakte ben aangegaan, dus dat wij wel degelijk in aanmerking komen voor een woning zodat dat wij niet weer 20 euro moeten betalen. Huurwoningen vertelde mij toen dat zij niks weet over een betaling en een huurakte en dat ik misschien een vergissing maakte.. Ik schrok zo erg!
Daarna heb ik contact opgenomen met huurakte en de situaties uitgelegd en ook verteld dat ik er zeker weer werk van ga maken. Ik kreeg ook te horen dat ik nog maar 2 weken profijt had van de huurakte. Mij is de geldigheid nooit verteld. Eigenlijk is ons niks verteld. Nu heb ik wel 2 woningen opgestuurd en zijn die naar de verhuurder toe gemaild. Ik hoop hiermee enig succes.
Ik zag ook dat er een aflevering over dit onderwerp is geweest op npo.nl/meldpunt, dezelfde tijd dat het bij ons gebeurde.
Nu wil ik aangifte doen, maar dat heeft alleen nut als meerdere mensen dat doen. En ik nu lees dat het veel meer mensen is overkomen, wil ik het heel graag zien proberen op te lossen.
Ik hoop wat van jullie te horen.

Francinia
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2008 19:14

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Francinia »

Ik vul even aan:

De deurwaarder die mijn geld wil innen (van Huurbegeleiding) is toevallig op hetzelfde adres gevestigd als alle huurwoningaanbieders waar we het hier over hebben: Stopdedeurwaarder.nl

Francinia
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2008 19:14

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Francinia »

Mijn vorige bericht kan ik niet terugzien. Dus in de herhaling:


spoedigwonen.nl
huurakte.nl
huurwoningeninnederland.nl
woningvoorjou.nl
spoedwonen.nl
woondirect.nl
huurbegeleiding.nl

hebben allemaal hetzelfde KvK nummer, hetzelfde adres, telefoonnummer, postbusnummer, enz.
Ben erg benieuwd hoeveel het er zijn in totaal. Ik ben teruggegaan met zoeken tot 2009. Maar het gebouw staat er sinds 2006, dus wie weet, wat er nog meer boven komt.

Succes ermee.

jlC1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2015 11:51

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door jlC1970 »

Aan dit rijtje kan ook nog een ander bedrijf toegevoegd worden.
Stopdedeurwaarder.nl

Marenmaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2015 18:14

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Marenmaa »

Helaas zijn twee bedragen van mijn rekening afgeschreven door huurwoningeninnederland.nl van Internet Concepts BV.

Ik ken het bedrijf niet en mijn situatie is ook niet dat ik zoekende ben naar een woning.

In de automatische machtiging wordt meteen al ongeoorloofd druk uitgevoerd met de opmerking BOEK NIET TERUG VOORKOM REGISTRATIE.

Helaas heb ik de incasso afschrijving pas laat gezien, in ieder geval heb ik een melding gedaan bij de bank om de onjuiste incasso te registreren en terug te gaan boeken. Het gaat om een maandelijkse afschrijving van €19,95. Wel vind ik het vreemd dat zij mijn rekeningnummer en naam weten helemaal in Zaltbommel.

Mocht ik binnen kort in de buurt zijn dan zal ik eens langsrijden bij het bedrijf om uitleg te vragen. Op de website staat dat de koffie klaar staat. Overigens zijn de foto's van de site ook van andere website gehaald. Zeker van de vrouw met kind. Met alle hits op internet op dit bedrijfspand vind ik het onvoorstelbaar dat in Nederland oplichting zo gemakkelijk lijkt te gaan. Uiteraard kan dit bedrijf goede bedoelingen hebben echter de hits op internet voorspellen niet veel goeds.

Kootje2005
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2016 13:42

Re: "borgstelling" Woondirect/huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Kootje2005 »

Huurwoningeninnederland.nl probeert het ook bij ons. Ze hebben 2x geld van onze rekening gehaald. Dit hebben wij terug laten storten en gelijk hun rekeningnummer geblokkeerd. Dit was in juni 2015. Sinds februari sturen ze herinneringen. Wij hebben via de mail uitgelegd geen woning te willen en dat het een vergissing is. Nu komen ze met dreigingen van deurwaarders. Wij weigeren te betalen! Wie zijn dit?

Gesloten