LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedoe met Apple-account na overlijden man

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Dikke kont
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2017 16:15

Gedoe met Apple-account na overlijden man

Ongelezen bericht door Dikke kont »

Heb een i pad van mijn overleden man. Wil graag nieuw account hebben omdat ik het wachtwoord niet weet. Heb contact gehad met Apple. Moest copie van overlijdens akte en akte van erfrecht opsturen. Zo gedaan maar nu zeggen ze dat dit door de rechtbank geverifieerd moet worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Word helemaal gek van dat gezeur. Word iedere keer met het verdriet dat ik heb geconfronteerd. Groeten van Angelie
Laatst gewijzigd door Radar op 16 okt 2017 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking van het onderwerp

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Gedoe met Apple-account na overlijden man

Ongelezen bericht door vroem »

IPAd terugzetten naar fabrieksinstellingen. en dan eigen nieuwe account aanmaken denk ik. Oude account stoppen (wanneer er kosten aanzitten bv )kan wel handig zijn maar heeft minder haast. Akte van erfrecht is toch door notaris opgemaakt? dat moet voldoende zijn. Weer iemand die het niet weet waarschijnlijk...Nog nooit meegemaakt dat dit moet....

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Gedoe met Apple-account na overlijden man

Ongelezen bericht door Cro »

vroem schreef:IPAd terugzetten naar fabrieksinstellingen. en dan eigen nieuwe account aanmaken denk ik. Oude account stoppen (wanneer er kosten aanzitten bv )kan wel handig zijn maar heeft minder haast. Akte van erfrecht is toch door notaris opgemaakt? dat moet voldoende zijn. Weer iemand die het niet weet waarschijnlijk...Nog nooit meegemaakt dat dit moet....
Dat zal niet lukken in de meeste gevallen, als er al een account aanwezig is geweest zijn iPhones en iPads alleen via dat account na een reset weer te activeren. Dit is een dieftstal beveiliging, anders zou een gestolen Idevice na een reset gewoon door te verkopen zijn. Apple is vrij streng met het verwijderen van deze beveiliging, iets waar TS nu tegenaan loopt. Echter is het ook vrij logisch dat ze vrij streng zijn gezien de diefstalgevoeligheid van deze apparaten.

Er zal helaas weinig anders opzitten dan deze procedure exact op te volgen, anders gaat Apple is mijn ervaring echt niets voor je doen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gedoe met Apple-account na overlijden man

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Dikke kont schreef:Heb een i pad van mijn overleden man. Wil graag nieuw account hebben omdat ik het wachtwoord niet weet. Heb contact gehad met Apple. Moest copie van overlijdens akte en akte van erfrecht opsturen. Zo gedaan maar nu zeggen ze dat dit door de rechtbank geverifieerd moet worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Word helemaal gek van dat gezeur. Word iedere keer met het verdriet dat ik heb geconfronteerd. Groeten van Angelie
Apple heeft in het verleden (en helaas recent ook nog wel eens) te maken gehad met gebruikers die zonder toestemming toegang kregen tot apparaten door derden, los dat Apple apparaten erg populair zijn voor diefstal.

Om de privacy van haar klanten te beschermen (ook na hun overlijden) hebben ze een erg streng beleid om het apparaten vrij te geven. Zij eisen dus altijd een document wat door de rechtbank is geverifieerd, dit kun je via de notaris regelen. De kosten hiervan overstijgen veelal wel de nieuwwaarde van de tablet zelf.

Privacy is een groot goed en u zult moeten aantonen dat uw overleden man u toegang wilde geven tot zijn gegevens op de IPad.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Gedoe met Apple-account na overlijden man

Ongelezen bericht door mp2017 »

vroem schreef:IPAd terugzetten naar fabrieksinstellingen. en dan eigen nieuwe account aanmaken denk ik. Oude account stoppen (wanneer er kosten aanzitten bv )kan wel handig zijn maar heeft minder haast. Akte van erfrecht is toch door notaris opgemaakt? dat moet voldoende zijn. Weer iemand die het niet weet waarschijnlijk...Nog nooit meegemaakt dat dit moet....
Als je een nieuw account wil aanmaken, moet je eerst in de IPad komen.
Dat kan alleen, als je kan inloggen met het bestaande account en wachtwoord.

Graag zou ik jou versie horen en lezen, hoe je te werk gaat, want hier ligt nog een IPad, waar de kleinzoon geknoeid heeft met het WW en niet meer weet.

honza23
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2017 13:04

Re: Gedoe met Apple-account na overlijden man

Ongelezen bericht door honza23 »

sylvesterb schreef:
Dikke kont schreef:Heb een i pad van mijn overleden man. Wil graag nieuw account hebben omdat ik het wachtwoord niet weet. Heb contact gehad met Apple. Moest copie van overlijdens akte en akte van erfrecht opsturen. Zo gedaan maar nu zeggen ze dat dit door de rechtbank geverifieerd moet worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Word helemaal gek van dat gezeur. Word iedere keer met het verdriet dat ik heb geconfronteerd. Groeten van Angelie
Apple heeft in het verleden (en helaas recent ook nog wel eens) te maken gehad met gebruikers die zonder toestemming toegang kregen tot apparaten door derden, los dat Apple apparaten erg populair zijn voor diefstal.

Om de privacy van haar klanten te beschermen (ook na hun overlijden) hebben ze een erg streng beleid om het apparaten vrij te geven. Zij eisen dus altijd een document wat door de rechtbank is geverifieerd, dit kun je via de notaris regelen. De kosten hiervan overstijgen veelal wel de nieuwwaarde van de tablet zelf.

Privacy is een groot goed en u zult moeten aantonen dat uw overleden man u toegang wilde geven tot zijn gegevens op de IPad.
Een akte van erfrecht komt van een notaris, en is daarmee al een rechtsgeldig document. Dus een rechtbank laten verklaren dat een notaris-verklaring rechtsgeldig is, is complete onzin. Gewoon rechtsbijstandsverzekeraar inschakelen indien aanwezig.

Raadgeverij
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 sep 2017 23:17

Re: Gedoe met Apple-account na overlijden man

Ongelezen bericht door Raadgeverij »

Misschien een domme reactie van deze digibeet. Is er geen mogelijkheid aanwezig met een knop "Wachtwoord vergeten"? Nieuw ww opgeven en account aanpassen?

Raadgeverij
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 sep 2017 23:17

Re: Gedoe met Apple-account na overlijden man

Ongelezen bericht door Raadgeverij »

Vervolg op mijn vorige bijdrage. Zie https://support.apple.com/nl-nl/HT5787

Kees Bouter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2017 16:46

Re: Gedoe met Apple-account na overlijden man

Ongelezen bericht door Kees Bouter »

Als het wachtwoord vergeten is of in geval van overlijden, is het zeker wel mogelijk de ipad terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Op Youtube diverse handleidingen hiervoor. Verbind de ipad met een computer of laptop met de laatste versie van iTunes. Volg verder de acties van het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=3FYTwNeR6g0
Groet, Kees

Gesloten