LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onheuse behandeling door makelaar

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door scontra »

christien vd Ven schreef:Ik was in onderhandeling over een appartement en het was bijna rond. Zaterdag 18 november zou ik definitief te horen krijgen of we overeenstemming bereikten.  Op zaterdag kwamen er echter ook nog andere kopers kijken en de makelaar vermoedde dat deze kopers meer zouden gaan bieden. Men zette mij onder druk om mijn bod extreem hoog te maken. Dat heb ik niet gedaan, dus ik heb dat appartement niet! Ik voel me tegen de andere koper uitgespeeld. Ik vind dit niet integer zaken doen. En daarom verdient deze makelaar uit Uden een koude douche. 


@Cristie vd Ven,

U was nog in onderhandeling, er was nog geen overeenstemming bereikt en het tekenen van het (voorlopig) koopcontract had nog niet plaatsgevonden.
Dit is nou de markt van 'vraag en aanbod' die we het afgelopen decennium hebben gemist.
Uw gevoel dat u, als potentiële koper, bent uitgespeeld tegenover een andere potentiële koper is terecht, maar zo is het spel en zo rollen de knikkers*. (*euro's).
De makelaar heeft z'n werk goed gedaan door voor de verkoper een zo hoog mogelijke verkoopprijs in de wacht te slepen en u heeft zelf en geheel vrijwillig besloten om niet mee te gaan in het spel van bieden en loven.
U zult er rekening mee moeten houden dat dit niet de laatste keer zal zijn dat u in een dergelijk spel van 'vraag en bod' terecht komt en dat de kans groot is dat er nog meer woningen op deze manier aan uw neus voorbij zullen gaan.
Dus geen "koude douche" voor de Makelaar maar wel een ontkurkte champagne fles. ;-))

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door Brahms »

Nu maar hopen dat de makellaar deze onheuze aantijgingen van Christien van der Ven niet te zwaar opneemt, anders heeft ze nog een juridisch probleem. Iemand met naam en toenaam openbaar beschuldigen lijkt me niet zo'n slimme zet.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door 16again »

scontra schreef:Dit is nou de markt van 'vraag en aanbod' die we het afgelopen decennium hebben gemist.
Geen idee wat daarmee bedoeld wordt.
Volgens mij is wat we nu zien een gevolg van juist te weinig aanbod, mede omdat de laatste 10 jaar onvoldoende gebouwd is.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, je was dus niet de hoogste bieder omdat je het advies van die makelaar niet hebt opgevolgd. Logisch dat je dan dat huis niet hebt. Wat is er nu precies onheus, eigenlijk?

witte angora
Berichten: 30809
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Brahms schreef:Nu maar hopen dat de makellaar deze onheuze aantijgingen van Christien van der Ven niet te zwaar opneemt, anders heeft ze nog een juridisch probleem. Iemand met naam en toenaam openbaar beschuldigen lijkt me niet zo'n slimme zet.
Ik denk eerder dat die makelaar blauw ligt van het lachen. Niet alleen voor het OP, maar ook vanwege de manier waarop er gereageerd is. Gratis reclame, wie wil dat niet?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door scontra »

16again schreef:
scontra schreef:Dit is nou de markt van 'vraag en aanbod' die we het afgelopen decennium hebben gemist.

Geen idee wat daarmee bedoeld wordt.
Volgens mij is wat we nu zien een gevolg van juist te weinig aanbod, mede omdat de laatste 10 jaar onvoldoende gebouwd is.



Het afgelopen decennium was er meer aanbod dan vraag en de markt heeft in korte tijd een volledige draai gemaakt.
Maar of er nu weinig vraag en veel aanbod is of andersom, in beide situaties is het de markt van "vraag en aanbod".

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:Tsja, je was dus niet de hoogste bieder omdat je het advies van die makelaar niet hebt opgevolgd. Logisch dat je dan dat huis niet hebt. Wat is er nu precies onheus, eigenlijk?
Ik doe het niet, maar zou bijna willen zeggen: Christien, welkom in de "echte" wereld. :oops:

Gesloten