LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Röge makelaardij Amsterdam

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
joboosting
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2009 19:29

Röge makelaardij Amsterdam

Ongelezen bericht door joboosting »

Ik heb mij 2 weken geleden ingeschreven op de website van Röge Makelaardij voor €100. Deze makelaar heeft meerdere appartementen in de verhuur staan. Ik heb samen met mijn vriendin een afspraak gemaakt met dhr Röge en een appartement bezocht. Er waren meerdere kijkers. Wij vonden de huur aan de hoge kant en hebben besloten naar andere appartementen te kijken. Toen wij op straat stonden werden we aangesproken door een mevrouw die ook dit appartement zojuist bekeken had. Zij vertelde ons de boel niet te vertrouwen; als er interesse is in een van de appartementen dan dient men eerst een maand huur over te maken om te laten zien dat je financieel draagvlak hebt. Dit vond de mevrouw belachelijk en ik kon me niet voorstellen dat deze man fraude zou plegen. De mevrouw melde ons ook dat de betreffende appartementen (Van Hogendorpstraat, Amsterdam) al geruime tijd (enkele maanden) leegstonden.
Eenmaal thuis, probeerde ik de website weer te bekijken voor de andere appartementen. Deze bleek uit de lucht te zijn, alleen nog een engelse website is online. Contact zoeken met dhr. Röge is sindsdien onmogelijk; telefonisch of via de email is hij niet meer te bereiken. Wij denken dat de man een oplichter is en willen onze €100 inschrijfgeld terug hebben.
Graag zou ik advies willen hebben hoe dit aan te pakken.

Met vriendelijke groet,

Job Oosting

hkvogel
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:35

Re: Röge makelaardij Amsterdam

Ongelezen bericht door hkvogel »

Wij huren ook via Roge. Er gaan al vele verhalen over hem rond, en ook wij konden hem erg moeijlijk bereiken. Toch hebben we uiteindelijk wel kunnen huren. Het probleem bij ons was echter dat wij geld over moesten maken naar hem en hij weer naar de eigenaars. Die kregen dus maar een deel hiervan en hij hield een aardig deel in. Uiteindelijk hebben wij een nieuw contract afgesloten rechtstreeks met de eigenaar van het huis. Alleen wilde Roge toen de borg niet meer helemaal terugbetalen!

Al met al valt de schade bij ons mee en hebben we goed contact met de eigenaar. Maar mijn advies:
Ga er niet mee in zee, deze man is niet te vertrouwen.

samd
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2009 14:44

Re: Röge makelaardij Amsterdam

Ongelezen bericht door samd »

beste hkvogel,

ik ben benieuwd: waar heb jij je huis / appartement gehuurd? welke straat enzo?

verder zou ik graag willen weten of je de gegevens van de eigenaar hebt (dan zou ik Roge ook achterwege kunnen laten) - ze hebben namelijk een leuk huisje te koop staan.

GXG
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2013 20:51

Re: Röge makelaardij Amsterdam

Ongelezen bericht door GXG »

Hi,

Ik geef toe dat er veel duistere verhalen over roge makelaardij de ronde doen, maar ik heb 2 jaar lang met veel plezier bij hem gehuurd en meteen na opzeggen de borg teruggekregen.

Altijd als er ook maar iets was in het huis (iets kapot of wat dan ook) stond hij meteen voor je klaar, weekend of niet! Hele aardige vent en niks mis mee!

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Röge makelaardij Amsterdam

Ongelezen bericht door thecure »

GXG schreef:Hi,

Ik geef toe dat er veel duistere verhalen over roge makelaardij de ronde doen, maar ik heb 2 jaar lang met veel plezier bij hem gehuurd en meteen na opzeggen de borg teruggekregen.

Altijd als er ook maar iets was in het huis (iets kapot of wat dan ook) stond hij meteen voor je klaar, weekend of niet! Hele aardige vent en niks mis mee!
En hij nam ook meteen bier en nootjes mee als dat op was zeker?

Halooooooo dit is een topic uit 2009 meneer Roge!

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Röge makelaardij Amsterdam

Ongelezen bericht door vroem »

eigendomsrecht van een pand kan je zo via kadaster opvragen. kost wel geld maar niet veel.

Gesloten