LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarde verhoging bij aankoop garage

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
ovanwijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2014 13:49

Waarde verhoging bij aankoop garage

Ongelezen bericht door ovanwijk »

Wij hebben net een huis gekocht in Utrecht, het betreft een bovenwoning met daaronder een garage van de lokale tapijtboer die binnenkort met pension gaat. Nu zal hij deze garage die net zo groot is als onder huiskamer + balkon (4.2 x 13m). Het gaat dus om een gesplitste woning.

Als ik deze garage zou kopen zou dat dan de totale waarde van het pand doen stijgen als ik het als zijn geheel verkoop in de toekomst? Of mag dat niet zomaar?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Waarde verhoging bij aankoop garage

Ongelezen bericht door crazyme »

Vraag het een lokale makelaar.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Waarde verhoging bij aankoop garage

Ongelezen bericht door Frantic2 »

vraag het ook aan de eigenaar... Wie weet wil hij helemaal niet aan u verkopen.

Natuurlijk gaat dat waardevermeerdering opleveren. Maar onthoud dat buurmans grond maar 1 keer te koop komt! Hij kan dus de hoofdprijs vragen en of die gelijke pas houdt met de waardevermeerdering....

Eerst vragen of hij idd te koop komt, wat de vraagprijs wordt en dan naar een makelaar voor advies.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Waarde verhoging bij aankoop garage

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De waarde zal stijgen maar of de totale waarde hetzelfde of meer wordt als woning + garage los valt moeilijk te zeggen. Dat hangt helemaal af van de lokale vraag. Als er bijvoorbeeld veel vraag is naar bovenwoningen door mensen zonder auto, voegt een garage niet veel toe. Dan wordt het eerder te duur voor veel mensen. Is er echter een parkeerprobleem dan kan een eigen garage weer wel toegevoegde waarde hebben. Gewoon eens rond kijken wat er in de buurt gebeurd.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waarde verhoging bij aankoop garage

Ongelezen bericht door witte angora »

Even een hele simpele vraag. Koop je die garage nu om te gebruiken, of koop je hem als belegging?

mh73

Re: Waarde verhoging bij aankoop garage

Ongelezen bericht door mh73 »

Op het moment dat je je huis verkoopt, is het zoveel waard als een ander ervoor wil betalen. Kijk nu maar eens: sommige gewilde huizen zijn binnen een paar weken verkocht, terwijl anderen er jaren mee blijven zitten en tienduizenden, soms zelfs wel tot een ton minder binnenhalen dan de vraagprijs.
Drive-in woningen zijn bijvoorbeeld helemaal niet gewild. Die raakt men aan de straatstenen niet kwijt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Waarde verhoging bij aankoop garage

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat drive in woningen meer aangeboden zouden moeten worden als 'luxere' bovenwoningen, dat ze dan zeker meerwaarde hebben. Maar vergeleken met een gewone eengezinswoning zal een drive in woning minder waard zijn. Als je toch de prijs van een gewone eengezinswoning hanteert, dan zul je de woning niet verkopen, nee.

Zelf zou ik een bovenwoning boven de eigen garage wel veel meer waard vinden dan een bovenwoning boven de garage van iemand anders, en dan een bovenwoning met een garage elders. Zeker als de garage nog voor andere dingen gebruikt zou kunnen worden. Het is wel lastig om een goede prijs aan zo'n garage te verbinden. Daarvoor zou ik toch een expert inschakelen.

Gesloten