LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelfverkopen.nl

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
silque
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2013 22:35

Zelfverkopen.nl

Ongelezen bericht door silque »

Wegens een verhuizing naar de andere kant van het land willen wij ons appartement te koop zetten. Het betreft een klein appartement dat slechts 2 jaar oud is (nieuwbouw) en een waarde van +/- 120.000 euro heeft. Gezien het feit dat de woning erg nieuw is en de waarde vrij laag, overwegen we om geen traditionele makelaar in de armen te nemen bij de verkoop van onze woning.

Deze vragen al gauw tussen de 2500 - 4000 euro en dat weegt niet echt op tegen de lage verkoopprijs van de woning.

Nu twijfelen we nog tussen zelfverkopen.nl en makelaarsland. Laatstgenoemde is iets duurder, maar biedt dezelfde mogelijkheden (we willen inclusief het opstellen van het koopcontract). Echter, zelfverkopen.nl heeft meer woningen in onze omgeving te koop, lijkt ook iets meer 'thuis' hier.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met zelfverkopen.nl ? Over Makelaarsland heb ik er al een aantal (oudere) gelezen. Ook andere tips en trucs zijn welkom!

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Zelfverkopen.nl

Ongelezen bericht door kss »

kosten koper

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Zelfverkopen.nl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zelf verkopen betekent ook dat je zelf goede foto's moet kunnen maken, tijd genoeg hebt voor rondleidingen en kunt onderhandelen met een ervaren aankoopmakelaar van de potentieele kopers. Hoeft geen probleem te zijn natuurlijk maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden.

silque
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2013 22:35

Re: Zelfverkopen.nl

Ongelezen bericht door silque »

Ik weet het, bedankt. Nog iemand met ervaringen?

Sandra van Wijck
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2010 14:25

Re: Zelfverkopen.nl

Ongelezen bericht door Sandra van Wijck »

Wij hebben ons huis zelf verkocht na eerst alle internet makelaars naast elkaar te hebben gezet. Ik snap je vraag maar al te goed, Makelaarsland en zelfverkopen.nl bieden allebei het zelfde, wij hebben toen veel rond gebeld en na vraag gedaan, zelfverkopen was bijna d helft goedkoper, dat was het verschil. wij hadden goede ervaringen met ze. Groet Sandra

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Zelfverkopen.nl

Ongelezen bericht door marcel75 »

Hoewel makelaars geld kosten (en ik zelf geen makelaar ben), gaan dit soort handelingen altijd goed zolang ze goed gaan. Als er problemen komen (op welk vlak dan ook), dan zult u alsnog juridische hulp moeten inschakelen of ook dan van alles zelf regelen. Denk aan het te laat stellen van een bankgarantie, uberhaupt het overzien van de gevolgen en zelfs het snappen van de koopovereenkomst, een koper die de afgesproken termijn van de ontbindende voorwaarden wil verlengen etc. Op die momenten ontvangt u ook geen advisering en bent u op zichzelf aangewezen.

Ook zaken die u wellicht had moeten vertellen aan een koper en niet hebt gedaan, kunnen tot problemen leiden.

Goedkoop kan dus duurkoop zijn/worden als je de onderliggende materie zelf niet voldoende beheerst.

silque
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2013 22:35

Re: Zelfverkopen.nl

Ongelezen bericht door silque »

Bedankt voor alle adviezen omtrent het 'zelf' verkopen van de woning, maar daar is dit topic niet voor bedoeld. Ik zoek specifiek naar ervaringen met deze twee bedrijven, ze bieden allebei dezelfde dienstverlening maar schelen fors in prijs.

@Sandra, bedankt!

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Zelfverkopen.nl

Ongelezen bericht door marcel75 »

silque,
Ik geef je wat praktijkervaring van gevallen dat er toch problemen ontstonden en mensen via zelfverkopen, makelaarsland of welke doehetzelfmaarmakelaar of zelfs zonder tussenkomst van enige makelaar hun woning hadden verkocht. En dan maakt het niet uit bij welke doehetzelfmakelaar je zat. Je kiest er zelf voor om niet te betalen voor advies. Dat is je eigen keus en ook niets mis mee, als je je maar bewust bent van de gevolgen van je keuze om geen professional in te schakelen voor bepaalde zaken, maar het zelf maar even te doen.

silque
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2013 22:35

Re: Zelfverkopen.nl

Ongelezen bericht door silque »

Dankjewel Marcel, ik waardeer je inbreng maar nogmaals dat is niet de essentie van dit topic. Ik maak deze keuze zelf, er zijn namelijk ook duizenden gevallen van problemen bekend bij mensen die wel een 'professional' in handen nemen. Daar staat dit forum vol van......

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Zelfverkopen.nl

Ongelezen bericht door marcel75 »

Snap ik, veel succes met het verkopen van je woning en de afwikkeling daarvan.

ahmoeliker
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2013 13:59

Re: Zelfverkopen.nl

Ongelezen bericht door ahmoeliker »

Let bij zelf verkopen of bij Funda je woning boven of onder "de streep" geplaatst wordt. Alleen erkende makelaars, dus lid van NVM, VBO of VastgoedPRO mogen boven de streep plaatsen op Funda, wat betekent zonder doorklikken voor kijkers, naar andere sites als Jaap en Huislijn. Doorklikken is een extra drempel, doet de kijker meestal niet. Ook kunnen deze, ook al zijn ze erkend makelaar, hun diensten aanbieden met maar 1 foto van je woning, meestal de voorkant, dat moet je echt niet doen, want kijkers willen alles zien, dus minimaal 10 foto's zou ik zeggen.
Er zijn meerdere aanbieders op internet, v.a. € 299,00 incl. BTW tot de duurste namelijk Makelaarsland met dacht ik € 975,00. Jij wilt inclusief maatwerk koopakte, ik weet er eentje die dit alles biedt voor een redelijk tarief, met plaatsing op Funda boven de streep, minimaal 10 foto's, gratis advies over de vraagprijs en gratis E-book over bezichtigingen en Open Huis. Google eens op joostdeinternetmakelaar.nl of ga naar mijn club vzm-makelaars.nl Succes gewenst met de verkoop.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zelfverkopen.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Het gaat om de keus tussen Makelaarsland en zelfverkopen. Niet over de vraag of je zo'n makelaar zou moeten nemen. Huizen van beide sites zijn bij funda 'gewoon' tussen de andere huizen te zien. Is dus geen keuze-argument.

Dat je nog een makelaar wil spammen is niet helemaal zoals het op dit forum hoort.

Overigens zou ik, na even op beide sites gekeken te hebben, voor zelfvérkopen gaan. Die andere vind ik maar een bagger-site hebben. En daar worden potentiele kopers ook niet vrolijk van.

silque
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2013 22:35

Re: Zelfverkopen.nl

Ongelezen bericht door silque »

Wat mij heel erg tegenhoudt is de naam van het bedrijf, ik denk dat mensen die het bord TE KOOP - zelfverkopen.nl zien toch anders reageren dan een wat neutraler bord van Makelaarsland.
Ook heb ik een iets beter (professioneler) gevoel bij Makelaarsland, al kan ik dat niet onderbouwen. Aan de andere kant vind ik het prijsverschil (ik wil het 'totaalpakket' bij zelfverkopen.nl) van ruim 300 euro wel weer heel erg veel...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zelfverkopen.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

300 euro op een verkoopprijs van...?
Ik denk dat het 'gevoel' dat je bij een makelaar hebt erg belangrijk is.

Gesloten