LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brochure en overige kosten makelaar elst.

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
tabasco
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 okt 2007 18:30

brochure en overige kosten makelaar elst.

Ongelezen bericht door tabasco »

Na ongeveer 8 maanden heb ik besloten om de makelaar die ik had niet meer mijn huis te verkopen daar ik niet het gevoel had dat hun de moeite deden om mijn huis te verkopen,nu komen ze met de grap dat ik 1200 euro moet betalen voor een brochure en 2 keer heen en weer rijden van elst naar almere,kloppen deze kosten dan wel,wat kost het normaal om een andere makelaar te nemen,en de kosten van funda,brochure en reiskosten.En ze dreigen mij met advocaten als ik hun naam op radar zet.
Wat zijn mijn rechten en evt plichten.En mag ik hun naam gebruiken,ik wil graag mijn ei kwijt en gewoon gerechtigheid,nu is mijn huis bij een andere makelaar in almere,ATTENT MAKELAAR,binnen 3 weken verkocht,dus wie doet zijn werk nou niet goed, :?:

A.Heksenberg

Re: brochure en overige kosten makelaar elst.

Ongelezen bericht door A.Heksenberg »

Beste Tabasco,

Wat een sneu verhaal. Die rekening zou ik dus echt niet gaan betalen. Waarom draai je het zaakje niet om? Het is aantoonbaar dat de woning in drie weken is verkocht. Dat betekent dus dat je 7 maanden te lang je hypotheeklasten hebt betaald. Presenteer die rekening eens aan de beste man. Kijken hoe hij daar mee omgaat. Vervolgens heeft hij natuurlijk verzaakt. Uiteraard kan een makelaar niet garanderen dat hij een woning binnen een bepaalde termijn verkocht heeft, maar hij heeft niets bereikt! Zijn antwoord op dat argument zal natuurlijk zijn dat jij de opdracht hebt ingetrokken. Maar laat hem maar eens met een gedegen verslaglegging komen waaruit zijn inzet blijkt dat hij zijn best heeft gedaan. Deze makelaar moet in de hoek gezet worden. Jammer dat je de naam niet kenbaar hebt gemaakt. Je relaas lijkt mij gebasseerd op feitelijkheden. Niks mis mee. Waag anders even een belletje naar de overkoepelende organisatie. Hij zal toch ergens verantwoording moeten afleggen dunkt me. Succes! Enne..niet betalen hoor!

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: brochure en overige kosten makelaar elst.

Ongelezen bericht door Walter van V »

Elst>Almere?? niet handig..Dan is een makelaar inderdaad veel uren kwijt met heen en weer rijden. Als je de overeenkomst ""gewoon"" hebt opgezegd ben je inderdaad de bepaalde kosten verschuldigd ja. Als je de opzegging gepaard hebt laten gaan met de mededeling dat het is wegens wanprestatie, is het aan jou om de wanprestatie aan te tonen. Wie eist bewijst... En als de rekening is voor heen en weer rijden, (2x, dus minimaal 4 uur kwijt, wat denk je dat een makelaar per uur kost of meent te moeten kosten??) wat dus daadwerkelijk gedaan is, en voor opzetten van de brochure/verkoopmateriaal, wat neem ik aan ook gedaan is, denk ik dat dit een moeilijke discussie wordt. Overigens is niet betalen bij een degelijke discussie niet handig, asl je zelf in een zwakke positie staat. Groot risico dat de incassokosten er nog eens bovenop komen..ben je verder van huis. Dus: schakel de rechtsbijstand in, en kijk wat die advisren aan de hand van de opgemaakte overeenkomst en afrekening makelaar.

Gesloten