LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaarsland onredelijk

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
stefanm
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2013 10:52

Makelaarsland onredelijk

Ongelezen bericht door stefanm »

Hallo,

Ongeveer 2,5 jaar geleden ben ik een overeenkomst aangegaan met Makelaarsland voor het verkopen van mijn woning. Bij Makelaarsland werkt het zo dat je de factuur voor alle werkzaamheden vooruit moet betalen. Dat heb ik gedaan. Ongeveer 1000 euro.

2,5 jaar later heb ik gezien de markt mijn huis nog steeds niet verkocht. Ik heb daarom besloten mijn huis te verhuren (3 jaar contract) en de woning uit de verkoop te halen. Ik heb Makelaarsland gevraagd mijn betaling minus reeds geleverde diensten terug te storten.

Ze reageerden hierop dat ze dat niet doen omdat dat nou eenmaal in hun algemene voorwaarden staat. Daarnaast kan ik hem maximaal 1 jaar uit de verkoop halen waarna ik vervolgens weer 130 euro moet betalen om hem weer in de verkoop te zetten.

Ik vind dat onredelijk omdat ze immers niet alle diensten waarvoor ik heb betaald hebben geleverd. Ik vind dat ik met 2,5 jaar redelijk ben geweest alvorens te besluiten een verzoek te doen de verkoop te annuleren. Ze geven me nu dus de keus om of alles stop te zetten en mijn geld kwijt te zijn of de komende 3 jaar 130 euro te blijven betalen

Wat vinden jullie?

stofzuigertje

Re: Makelaarsland onredelijk

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vooraf goed de voorwaarden lezen voor je het contract tekende en betaalde dus je bent enkele jaren te laat hiermee....

Verder is in de verkoop houden goedkoper en als er toch een Wietplantage zou komen, die kans is er helaas ook en na 3 jaren plantage.....
Daarom moet je blijven controleren of het wel huurder zijn of......

En door het in de verkoop te houden bespaar je opstart kosten.

Het is niet verboden om een verhuurd pand als belegging aan te bieden en daar is ook een markt voor.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Makelaarsland onredelijk

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Makelaarsland hanteert (voor zover ik kan zien) een "fixed price" voor de verkoopwerkzaamheden. Er wordt geen opsplitsing gemaakt naar specifieke werkzaamheden.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Makelaarsland onredelijk

Ongelezen bericht door marcel75 »

Wat jij dus eigenlijk zocht was een makelaar die op basis van "no cure-no pay" voor je zou werken. Die zijn er niet veel, in elk geval Makelaarsland niet. Ze hebben wel de afgelopen 2,5 jaar een dossier moeten bijhouden, Funda moeten bijwerken etc etc. Ze hebben dus al werk aan je gehad. Wellicht niet de volle € 1.000,-- waard, maar toch zeker wel een deel.

En daarnaast heb je zelf ingestemd met de voorwaarden van Makelaarsland door met ze in zee te gaan.

Je weet trouwens dat een huur voor bepaalde tijd bij woonruimte niet mogelijk is? Als je huurder er over 3 jaar dus niet uitgaat, heb je wel een probleem.

En vraag ook tijdig toestemming van je hypotheekhouder(=bank) aan voor de verhuur. Doe je dat niet, en de bank komt er achter, dan kan de bank overgaan tot opeising van de lening.

Ook zal je woning zodra die verhuurt is, verhuizen naar box 3 en ben je je hypotheekrenteaftrek kwijt. Komt een polis tot uitkering, dan is ook die uitkering belast.

Bezint dus eer ge begint.

Martinoss
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2014 22:00

Re: Makelaarsland onredelijk

Ongelezen bericht door Martinoss »

Ik heb echt hele nare ervaringen met Makelaarsland! Ik ben zelf ook met Makelaarsland in zee gegaan voor een eenmalig bedrag van 1000 euro. Gezien de slechte periode heb ik mijn huis gedurende 3 jaar niet geactiveerd. Ik besloot twee weken geleden mijn huis aan te bieden via Funda en ik kwam erachter dat dit niet lukt!? Na gebeld te hebben met Makelaarsland vertelden ze mij dat ik mijn huis opnieuw moest laten taxeren, terwijl dit al het eerste jaar door een makelaar van Makelaarsland was gedaan. Dus ik moest verplicht mijn huis voor 300 euro laten taxeren of ik had pech en mijn huis zou dan niet aangemeld worden?! Dus even opnieuw bekijken, geen dienst leveren maar wel 1000 euro vragen + 300 extra voor een taxatie die ik helemaal niet wilde en al lang heeft plaatsgevonden. Nu hadden ze beloofd dat ik de helft terug zou krijgen van die 1000 euro. Tja, das 500 euro voor geen dienst?! Ik maar instemmen omdat ik niet anders kan, krijg ik uiteindelijk, na aftrek van de eerste taxatie nog geen 300 euro terug!? Dat vind ik echt heel gemeen en oneerlijk! Makelaarsland doet zich heel open en eerlijk voor maar schaad op deze manier het vertrouwen van de klant en de goede naam van makelaars die wel waarde hechten aan een goede en menselijke behandeling en het NVM keurmerk. Ik voel me hierdoor goed belazerd!!

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Makelaarsland onredelijk

Ongelezen bericht door marcel75 »

Je wilt dus handelen met een taxatie van 3 jaar geleden? Dat is in het geel niet reëel.

Gesloten