LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Rotsvast Hilversum

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Radeloos_2
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2017 21:34

Opgelicht door Rotsvast Hilversum

Ongelezen bericht door Radeloos_2 »

Beste Radar,

In februari 2016 trof ik een advertentie aan van een kamer in H'sum die ik wou huren. Ik belde daarom Rotsvast Hilversum. Zij gaven aan dat de verhuurder het prima zou vinden als ik de kamer zou huren en stuurden mij een overeenkomst op die ik moest tekenen.

Ik heb nooit getekend. Kort na hun mail besloot ik om de kamer niet te nemen. Ik heb Rotsvast daarvan meteen op de hoogte gebracht. Daarop werd mij verteld telefonisch door Lya Lases dat ik 290 euro aan administratiekosten moest betalen omdat ze het contract al hadden opgesteld.

Dit vond ik opmerkelijk want het ging hier om een standaardcontract. Maar goed, wist ik veel? Ik was bang voor evt juridische consequenties en heb het bedrag betaald.

Nu in 2020 kom ik erachter dat ze
a) mij deze kosten niet in rekening hadden mogen brengen want het staat nergens in hun algemene voorwaarden.

b) ik niks had getekend en daardoor ook nog niet gebonden was. Ook hier staat niks over in hun av (die overigens slechts uit een paar alineas bestaat)

C) mij bemiddelingskosten in rekening zijn gebracht waartegen de HR heeft aangegeven dat dat niet mag. Zie voor meer info: https://www.woonbond.nl/bemiddelingskosten-terugvragen

Ik heb hen 2 maal een aangetekende brief gestuurd en geen enkele reactie gekregen. Geen enkele!! Ook na meerdere mails waarin ik verzoek om mijn geld terug te betalen reageren ze niet.

Ik heb daarop deze organisatie aangemeld bij ACM met het verzoek een onderzoek te starten, verder gedreigd met Radar en Kassa en ook heb ik een review geplaatst op Trustpilot. Op het laatste hebben ze wel gereageerd in de zin van ze het bij Trustpilot hebben aangemeld als een schending van hun richtlijnen. Maar de review staat er nog steeds.

Rotsvast flikt dit dus vaker bij kamerhuur. En als iemand wakker wordt en het geld terugvraagt, reageren ze simpelweg niet.

Hoe kan deze fraudeleuze organisatie worden aangepakt? Ze zijn niet aangesloten bij een geschillencommissie.

sake1987

Re: Opgelicht door Rotsvast Hilversum

Ongelezen bericht door sake1987 »

februari 2016 en 4 jaar later wakker geworden ?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht door Rotsvast Hilversum

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radeloos_2 schreef:
12 jul 2020 14:18
Hoe kan deze fraudeleuze organisatie worden aangepakt? Ze zijn niet aangesloten bij een geschillencommissie.
Simpel: je moet ze dagvaarden.
sake1987 schreef:
12 jul 2020 14:30
februari 2016 en 4 jaar later wakker geworden ?
Dat is gelukkig nog niet te laat om actie te ondernemen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opgelicht door Rotsvast Hilversum

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het zijn verkapte bemiddelingskosten en dat is sowieso bij wet verboden. Zie

https://www.woonbond.nl/vraagbaak/kan-i ... terugeisen

Moneyman is de gerechtsdeurwaarder op dit forum. Ik zou zijn advies beslist opvolgen. Wilt u ons laten weten hoe het afloopt? Succes!

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht door Rotsvast Hilversum

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hopelijk reageert TS dit keer wel. In de vorige topics van deze TS gebeurde dat ondanks uitgebreide adviezen niet.

Richard555
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2020 21:48

Re: Opgelicht door Rotsvast Hilversum

Ongelezen bericht door Richard555 »

Stel topic starter had het contract al wel getekend. Mocht Rotsvast dan wel annuleringskosten rekenen als hik onder het huurcontract uit wou. Of is dit ook verboden?

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Opgelicht door Rotsvast Hilversum

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Moneyman schreef:
12 jul 2020 21:51
Hopelijk reageert TS dit keer wel. In de vorige topics van deze TS gebeurde dat ondanks uitgebreide adviezen niet.
Menigeen hoopt eigenlijk dat zijn problemen na melding voor hem opgelost worden en heeft niets aan een advies waarbij hij zelf aan het werk moet.

Gesloten