LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] REMAX / opmerkelijk

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
je kent mij wel!
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2005 13:57

REMAX / opmerkelijk

Ongelezen bericht door je kent mij wel! »

Onderstaande link is een voorbeeld. Zo zijn er meerdere kantoren van Remax verdeeld.

http://www.remax.nl/kantoren/office_mul ... sp?id=8060

98 panden / 10 makelaars/ 2makelaars met >20panden.....
Elke maand 1500 eurootjes neertikken....gevolg....verloop in de organisatie is hoog....

Nog iets:
Klant kiest voor Remax. Moet vervolgens de makelaar binnen Remax nog kiezen.
Waar kijkt de klant naar? M.i naar de makelaar met het meeste aanbod en daardoor meeste verkopen.
Als er een beginner tussenstaat met aanbod :2 , zal de klant niet snel voor die makelaar kiezen.
De kleine makelaars binnen Remax blijven klein en zijn volgens mij alleen goed voor het kantoor te spekken.

je kent mij wel!
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2005 13:57

Re: REMAX / opmerkelijk

Ongelezen bericht door je kent mij wel! »

Nóg zo'n vreemde verhouding......

http://www.remax.nl/kantoren/office.asp?id=8008

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: REMAX / opmerkelijk

Ongelezen bericht door NAK »

Wat is de daadwerkelijk boodschap achter deze berichten?

jahoor
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 apr 2007 08:59

Re: REMAX / opmerkelijk

Ongelezen bericht door jahoor »

Op zich lijkt mij de geschetste verhouding redelijk, want als je een gemiddelde markt zou afzetten tegen dit gemiddelde zou het ongeveer ook wel moeten kloppen.

Stel: een gebied genereert 98 panden in een gebied waar de gemiddelde verkoopduur 90 dagen is, dan zou je reel kunnen verwachten, dat , dit minimaal circa 300 transacties per jaar zou impliceren.

2 kantoren realiseren meer dan 20 gemiddeld aktief panden dus circa 60 per jaar ( de toppers?, priveleven? of in ieder geval een harde werker), ofwel samen 120 panden. 8 andere kantoren hebben de andere 180 panden te verdelen.

Nemen we aan, dat dit ook weer volgens dezelfde formule zich opsplitst
krijgt weer 40% (40% van 180 panden) is 72 panden /2 kantoren is dus 36 gemiddeld per kantoor.

Dan houden we over 108 panden over de resterende 6 kantoren.
40 % is 43/2 is 21,5 per kantoor.

Dan komen we ofwel in de kritische kantoren terecht want, die moeten met z'n viertjes de resterende 65 panden verdelen. 40% daarvan kan wellicht nog net z'n kop boven water houden en 20% valt af of......

Deze makelaar doet overwegend aankoopopdrachten deze zijn niet zichtbaar op internet, maar zijn nu eenmaal minder aan de oppervlakte, deze waren in de berekening nog niet opgenomen.

of.... de makelaar taxeert er bij en is ook erkend hypotheekadviseur.

Het lijkt mij niets meer als een dwarsdoorsnede van de makelaardij op dit moment!

De consument heeft heel veel keuze en gelukkig maar!

Informatie is makkelijk toegankelijk via internet en de keuzemogelijkheden in alle te verwerven goederen en diensten
zijn middels internet, media, winkels en consumentenvoorwaarden beschikbaar.

Deeldiensten zijn in opkomst, dit doet een organisatie als remax naar mijn weten al 34 jaar.
Ik kan al mijn spulletjes bij de Praxis, Gamma, of een van de 8 andere grote bouwmarkten kopen en zelf gaan knutselen, maar ik ben veel beter in op forumpjes kletsen, dus laat ik de zaak toch door een aannemer doen die is daar beter in en dat is economisch ook nog eens verantwoord!.

Kijk ik vind het geweldig zoals de meest eenvoudige internetaanbieders het doen, super toch een pand op internet plaatsen en vooraf mogen factureren, de droom van elke makelaar. Nee gekheid er zijn echt situaties, dat alle uitgangspunten zo reel zijn en dat een verkoper, dat prima zelf kan en zijn huis op deze manier verkoopt, prima toch. dat is het mooie aan de keuze's.

Of niet.. Nee niet perse er zijn ook meer traditionele makelaars de een wat meer als de ander, maar een ieder die de klant op de eerste plaats stelt en professioneel en gedreven met z'n vak omgaat heeft hopelijk ook zijn bestaansrecht, want zoveel mensen zoveel keuze!

Veel interessanter is het te bekijken hoe we zo maximaal mogelijk, deze bedrijfstak gezond houden cq maken en de klant zo goed mogelijk bedienen.

Al met al lijkt mij het remax vehikel redelijk solide en kan ik me voorstellen, dat gezien de ruime opleidingsmogelijkheden van remax en daarnaast de transparantheid van de organisatie, dit forum uitnodigt om eens een broker owner te vragen naar de kantoorfaciliteiten en de voordelen van aansluiting.

Verder hoop ik, dat de kwaliteit van de makelaar en meerwaarde voor de klant de balans tussen beloning en prestatie vindt, zodat er genoeg professionele mensen een plezierige en succesvolle makelaarscarriere kunnen bouwen met uiteraard bij voorkeur alleen maar tevreden klanten (kip en het ei verhaal)!!



Dus werk aan de winkel!

tata

je kent mij wel!
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2005 13:57

Re: REMAX / opmerkelijk

Ongelezen bericht door je kent mij wel! »

[quote]Stel: een gebied genereert 98 panden

Het gaat om de makelaar. Een gebied genereert niet, maar de makelaar.
De kantoorhouder lacht, maar ik vraag mij gewoon af hoe deze zelfstandige ondernemers elke maand een berg geld neertikken en < 10 pandjes hebben.

jahoor
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 apr 2007 08:59

Re: REMAX / opmerkelijk

Ongelezen bericht door jahoor »

U gaat niet langs start!!!

ondernemer2007
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2007 08:57

Re: REMAX / opmerkelijk

Ongelezen bericht door ondernemer2007 »

je vergeet de aankoopopdrachten, de taxaties en de hypotheken.

VB
5 panden - inmiddels 3 verkocht
10 aankoopopdrachten
20 hypotheken

in de eerste 3 maanden na start van de makelaar

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: REMAX / opmerkelijk

Ongelezen bericht door NAK »

Een gebied genereert niet, maar de makelaar.
Volgens Van Dale's woordenboek betekent genereren:
ge·ne·re·ren (ov.ww., ook abs.)
1 voortbrengen

Als in jouw optiek het gebied niet genereert, dan doet volgens vanDale de makelaar dat ook niet.
Want de objecten zijn al in het gebied aanwezig.

hbwoz
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:42

Re: REMAX / opmerkelijk

Ongelezen bericht door hbwoz »

Als in jouw optiek het gebied niet genereert, dan doet volgens vanDale de makelaar dat ook niet.
Want de objecten zijn al in het gebied aanwezig.
Dat de objecten reeds in het gebied aanweig zijn doet niet terzake. Er worden geen objecten maar verkoopopdrachten gegenereerd.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: REMAX / opmerkelijk

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je als Remax makelaar een nieuwbouw project van 38 woningen via loting binnen week kwijt bent, dus van beste met meeste huizen naar niets!
Alleen enkele die hun huis inruilden, maar als je zoveel nieuwe moet regelen, heb je geen tijd voor de normale markt en kun je hierna 2 maanden op vakantie, en deze die in één week 38 woningen verkocht en daarna 2 maanden lang op nul staat!

Verder zijn er ook enkele die met hoge vraag prijzen klanten binnen lokken en waar van de 21 huizen er 14 langer dan 12 maanden staan, dus via www.zah.nl zie je dat ook gelijk!
Deze worden ver onder de oorspronkelijke prijzen verkocht, en dalen regelmatig!


Dus niet het huidige aantal (je hebt ook snelle verkopers) maar de omzet per jaar is beter!

pimmetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2005 21:02

Re: REMAX / opmerkelijk

Ongelezen bericht door pimmetje »

JE kent me wel naar aanleiding van je vreemde opmerkingen


Geplaatst op 19 Apr 2007 08:26 door je kent mij wel!
Nóg zo'n vreemde verhouding......

http://www.remax.nl/kantoren/office.asp?id=8008
Naar boven
Wat is belangrijker een goede behandeling en een makelaar die veel voor zijn clienten doet of en mooi kantoor midden in de stad of op een andere dure plek met mensen die de klant alleen maar geld uit de zak kloppen .Nu ik als client ben het best met het eerste uit .En wil je wel even vermelden dat ik zeer corect en tot volle tevredenheid geholpen wordt door een REMAXmakelaar met de verkoop van mijn woning .Deze man is dag en nacht bereikbaar en komt zelf op zaterdag met kijkers dat kan je van vele andere makelaarskantoren niet zeggn Dus hou je jalozie in het vervolg voor je zelf.DANK U

Gesloten