LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Accreditatie NCOI

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Es1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:09

Accreditatie NCOI

Ongelezen bericht door Es1984 »

Het zal eenieder vast niet ontgaan zijn dat de HBO instellingen, en met name Inholland, de afgelopen tijd veel in het nieuws zijn geweest vanwege de slechte kwaliteit van de opleidingen. Er worden zelfs als accreditaties van diverse opleidingen ingetrokken.

Wat ik helaas niet tegen kom in de media, is de kwaliteit van de HBO opleidingen van het NCOI.

Afgelopen jaar heb ik een HBO opleiding bij het NCOI gevolgd, waarbij ik ,volgens zegge NCOI, na het voltooien van de opleiding de titel Bachelor mag voeren. De opleiding zou zelfs zijn ondergebracht bij het NVAO en dus geaccrediteerd zijn.

Tijdens mijn eerste bijeenkomst werd zelfs nog eens benadrukt dat ik een officieel erkend diploma zou krijgen na afronding van de opleiding en een titel mag voeren (BBE of ing)

Gedurende het jaar ben ik om diverse redenen steeds meer ontevreden geworden over het NCOI. Het betrof hier met name de structuur van de lessen, het ontbreken van een studiebegeleider (ondanks herhaaldelijk verzoek) en slechte of soms geen communicatie. Meerder malen heb ik hier vragen over gesteld, maar kreeg nagenoeg geen antwoord.
Ik heb dan ook besloten om mijn opleiding elders voort te zetten. Ik heb bij diverse HBO instellingen nagevraagd of ik in het 2e leerjaar mocht starten, aangezien het eerste jaar zo goed als afgerond is. Tot mijn verbazing was er geen enkele instelling die mijn opleiding erkende en moet ik gewoon opnieuw beginnen in het eerste leerjaar van het HBO. Na verder onderzoek blijkt dus uiteindelijk dat mijn opleiding helemaal niet geaccrediteerd was en dat een diploma bij het NCOI gewoon waardeloos is.
Ik heb dus een heel jaar gestudeerd voor niks!

De afgelopen week heb ik veel rondgekeken op internet, en het viel me op dat er een groot aantal klachten (zelfs gelijke klachten) zijn over het NCOI.
Ik heb het voornemen om een officiele klacht in te dienen bij het Landelijke Klachtencommissie Onderwijs.
Graag wil ik andere gedupeerden vragen om contact met mij op te nemen of je verhaal te doen op dit forum en mogelijk uiteindelijk gezamenlijk een klacht in te dienen. Immers, samen staan we sterker.....

Ruudje86
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2011 16:46

Re: Accreditatie NCOI

Ongelezen bericht door Ruudje86 »

NCOI is heel slim met het foruleren van bovenstaande. Vaak staat er deze opleiding is ter Arcreditatie ondergebracht bij.

Ze bedoelen hiermee hier is een aanvraag voor gedaan niet dat deze opleiding daadwerkelijk geacrediteerd is.

Daarnaast is de kwaliteit van het NCOI erg slecht. Ik heb 1 jaar een opleiding gevolgt van deze partij en halverwege het jaar kwam ik er via medestudenten achter dat de studie stopgezet werd met ingang van het nieuwe jaar ik mijn opleiding dus niet kan afmaken.

Docenten worden beoordeeld door de studenten en komen uit allerlei branches. Veel docenten slijmen dan ook om een goede beoordeling bij de studenten.

Verder betaal je overal voor je kan alles zo vaak doen als je wil als je maar betaald. Je koopt hier een diploma niet anders.

Met vriendelijke groet,

Ruud Vat

(mail me op [email protected])

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Accreditatie NCOI

Ongelezen bericht door bianca82 »

tja ik heb ook problemen met ncoi gehad (studieplan) vooral geen communicatie en beloften die ze niet waar konden maken..

geen dag les gehad maar moest wel 4500 euro betalen want ik had mn opleiding niet afgemaakt (nooit aanbegonnen) toen ik een betalingsregeling wou treffen (en dus een brief had gestuurd) kreeg ik ipv een tegenbod of iets in die trant intrum justitia over me heen.. ben eindelijk sinds 2 maanden van ze verlost.. heb 2 jaar betaald voor een studie die ik nooit heb gedaan.. zo zonde van het geld.

ik vermoed dat met mijn verhaal geen klacht ingediend kan worden omdat men dan zegt dat het je eigen verantwoording is... maar ik hoop dat je een goede klacht inkan dienen die ook gegrond verklaard wordt... dat verdiend ncoi wel

Eric123
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2011 18:56

Re: Accreditatie NCOI

Ongelezen bericht door Eric123 »

Ik wil je adviseren nooit voor het NCOI te kiezen, het financiele motief is duidelijk merkbaar, ik doe op dit moment een NCOI studie maar het komt mij veel te vaak voor dat leraren elkaar tegenspreken en dat je buiten gewoon vaak een herkansing afsluit met een 5.4 waardoor er wederom een factuur gestuurd kan worden. Alles, maar dan ook echt alles kost een geld bij het NCOI, een herkansing 75 euro, een herbeoordeling 175 euro enz. Tevens hebben zij een college van beroep, indien je het niet eens bent met de herbeoordeling, echter is dit een clubje van docenten welke ook bij het NCOI werken en moet je hiervoor 350 euro betalen, mijn ervaring bij het NCOI zorgt ervoor dat ik dit op internet moet delen en jullie hopelijk kan behoeden van deze financiele plundermaatschappij!

Gr.

Eric

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Accreditatie NCOI

Ongelezen bericht door ArneLH »

Altijd dus even verstandig om de accreditatie te controleren bij het Nederlands Centraal Register Opleidingen Hoger Onderwijs.
En dan nog dit: als de opleiding niet geaccrediteerd is dan kan er in dit geval nooit sprake zijn van een 'HBO-opleiding', alleen een opleiding op 'HBO-niveau'.

ItH
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2012 16:32

Re: Accreditatie NCOI

Ongelezen bericht door ItH »

Ik heb als opleidingsadviseur gewerkt en van de 26 cursisten hadden 22 klachten!! Deze verschilden van
1. kwaliteit van docent en cursus
2. 5 bevestigingen van start
3. betalen voor een wijziging van locatie maar daar niet aangeboden worden
4. op dezelfde avond ingepland worden voor 2 verschillende lessen op verschillende locaties!

oftewel, drama!!

Gesloten