LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beveiliger MBO 2

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Brutus83
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2013 22:20

Beveiliger MBO 2

Ongelezen bericht door Brutus83 »

Geachte mensen,

ik zit met een vraag. Ik volg bij via een beveiligingsbedrijf een studie tot beveiliger 2.

Regels waren:
400-700 stage uren
Begeleiding vanuit het bedrijf
Werkkleding vanuit het bedrijf
13 avonden in de week 3 uur per avond voor de onderdelen wettelijke kaders en beveiliging van gebouwen.
Nederlands mbo 2 examen (theorie via internet)
Wiskunde mbo 2 examen (theorie via internet)
Engels mbo 2 examen (theorie via internet)
Burgerschap mbo 2 examen (theorie via internet)
ICT mbo 2 examen (theorie via internet)
Totale opleidingskosten €1800.-

Nu komen mijn vragen:
Ik zit over de 420 uur alleen maar winkel surviance stage. Terwijl ik ook object stage moet lopen wat maar 110 uur is. De stage wordt niet vergoed of betaalt. Ik had met uwv afspraak dat ik 6 maanden de tijd kreeg om deze opleiding te doen. Dus ik als een gek zoveel mogelijk stage uren gelopen tot soms wel 6 tot 7 dagen in de week of dagen van 12 a 18 uur. Nu ben ik dus naar de coördinator gegaan met de vraag of ik misschien wat meer object stage mag lopen dit zou geregeld worden. Nu is het mooie dat ik nog steeds 4 dagen in winkel loop en 1 dag op het object. Kan ik hier wat aan doen?

Via een digitaal mededeling bord moet je opgegeven wanneer je beschikbaar bent. DIt doe ik altijd een maand van te voren. Heb altijd 2 aanpassing op maandag ivm dat wij geen oppas hebben voor onze dochter. Nu wordt ik gedwongen en gechanteerd dat als ik niet gewoon 24/7 inzetbaar ben dat ze me praktijkboek niet tekenen. Kan ik hier wat aan doen?

Tot hoeveer moet je voor onbetaald stage lopen beschikbaar zijn?

Op dit moment is het zo dat ik nu dus door geen ondersteuning vanuit het bedrijf me opleiding langer duurt dan 6 maanden en dus in de problemen kom. Ik moet dus weer geen werken waar ik begrip voor heb. Afspraak is afspraak. Kan ik hier wat aan doen?

Tevens is het zo dat voor nederlands en wiskunde geen ondersteuning is geweest en ik dus extern een leraar heb ingeschakeld op eigen kosten. En dus zelf mijn examens heb aangevraagd. Het stage cq opleidingsbedrijf weigert mij vrij te plannen. Kan ik hier wat aan doen?

Tevens is het zo dat er diverse personen binnen het bedrijf die tegelijk met mij de opleiding zijn gestart en een betaalde functie hebben gekregen terwijl ze de benodigde papieren niet hebben. Maar dus ook geen stage lopen. En ik dus wordt gedwongen om hun uren ook te lopen. Want de stage plekken moeten opgevuld worden. Kan ik hier wat aan doen?

Ik wil het bedrijf en opleider en dergelijke liever niet kenbaar maken uit angst voor represailles. Dit gebeurt namelijk als je een te grote mond heb of slecht over bedrijf praat. Er zijn hier diverse voorbeelden van.

jennifer94
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2013 22:33

Re: Beveiliger MBO 2

Ongelezen bericht door jennifer94 »

Ik weet dat dit een oud bericht is maar wil toch proberen contact met je te krijgen via een pb? Ik zit met een zelfde soort probleem en heb wat vragen

Gesloten