LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is een studie in het hoger onderwijs weggegooid geld?

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.

Een studie in het HBO of aan de universiteit is weggegooid geld

eens
2
8%
oneens
22
92%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Is een studie in het hoger onderwijs weggegooid geld?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

GJvdZ schreef:Is het vetgedrukte juist niet de oorzaak van vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn, hoogstens dat een nieuwe generatie dingen anders ziet en doet dan de vorige. Net als dat de vorige generatie dingen anders deed dan de vorige-vorige.

Praktisch voorbeeld: de vorige generatie (hoog opgeleide) werknemers vond het niet meer dan normaal om direct een lease-auto te krijgen. Tegenwoordig vind men dat helemaal niet meer belangrijk maar verlangt men wel om het werk op een flexibele manier te kunnen doen, onafhankelijk van tijd en plaats.
Nou nee. Om te beginnen weet ik de betrouwbare van de minder betrouwbare bronnen te scheiden qua verhalen. De "viaviavia" verhalen vind ik dan vaak wat ongeloofwaardiger.

Ik heb nog wel een leuk voorbeeld uit de praktijk die ook nog een beetje aansluit bij uw voorbeeld. Een jaartje of anderhalf geleden kwam er een nieuwe (jonge) collega in dienst bij het bedrijf waar mijn man werkt. Op de functie staat een auto van de zaak. Het bedrijf heeft de policy mensen eerst met een halfjaar of jaarcontract aan te nemen en gedurende die tijd wordt een auto van de zaak min of meer gehuurd bij de leasemaatschappij. Meestal zijn dit lease-auto's die vroegtijdig terug zijn gegaan naar de maatschappij en zo is het goedkoper mocht de werknemer niet in dienst blijven. Daarom mag een nieuwe werknemer in het begin zeker nog geen nieuwe auto geheel naar wens uitzoeken.

Werknemer was 2 dagen in dienst en had het nog over niets anders gehad als dat hij benieuwd was wat voor auto hij ging krijgen van de baas. Op dag 3 kon hij zijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en ging onaangekondigd (zowel aan werkgever als aan maatschappij) wel tijdens lunchtijd langs bij de leasemaatschappij om te kijken wat voor auto ze in gedachten hadden. Tegen collega's had hij na terugkeer nog gezegd ik moest even kijken of de auto wel zou bevallen anders wil ik m niet.

Sorry hoor, maar wij zijn van mening dat je als werknemer best eerst even blij mag zijn met de auto die je krijgt. Bewijs je maar eerst eens even en als je het goed doet, mag je je eigen nieuwe auto gaan uitzoeken bij de dealer van je keuze. Hij zal in die functie echt geen oud niet representatief vehikel gekregen hebben. Hoe het verhaal is afgelopen ? Hij heeft zijn 1e week niet volgemaakt en werkgever heeft aangegeven niet meer van zijn diensten gebruik te willen maken. Bij die werkgever is het zo (en dat is algemeen bekend bij de medewerkers) als iemand het goed doet en contractverlenging krijgt mag deze met een maximum budget uiteraard uitgebreid gaan shoppen voor een nieuwe auto. De werknemer heeft echt heel veel keuze en ja er zijn een paar regels maar niet zo heel veel.
GJvdZ schreef: Voor mensen die mensen te kunnen zeggen dat "de jeugd" het niet goed doet, kan ik maar 1 ding zeggen: je wordt oud!
Ik voel me nog hardstikke jong. :lol:

Gesloten