LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI; eindrekening klopt niet, NTI negeerd situatie

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Anita01
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2009 18:27

NTI; eindrekening klopt niet, NTI negeerd situatie

Ongelezen bericht door Anita01 »

Sinds Mei 2008 ben ik bij het NTI begonnen met de opleiding Musicmanagement. Ik kreeg het eerste lespakket in Mei 2008 en een rekening voor die maand van 162 euro + 28 euro inschrijfgeld, en daarna elke maand een nieuwe rekening van 162 euro.

Doordat ik eind 2008 zou verhuizen en dus mijn baan voor die tijd moest opzeggen, kwam ik tot de conclussie dat de opleiding teveel geld kostte en besloot ik in November de opleiding op te zeggen met als reden dat ik op het moment geen baan meer had. Een email gestuurd, bevestiging terug gehad en afgewacht tot de laatste rekening kwam. Daar klopt volgens mij dus helemaal niks van.
Ik was ze maand Oktober nog verschuldigd (162 euro) en dan blijven er dus nog drie opzegtermijnen over: November, December en Januari. Voor November had ik een rekening ontvangen van 74 euro, waarschijnlijk omdat ik het tweede lespakket veel te laat ontvangen heb, dus in totaal zou ik ze dan nog verschuldigd zijn November 74 euro, December 162 euro en Januari 162 euro.
De betalingen gaan trouwens erg onduidelijk bij het NTI, de ene maand betaal je de 19de, de volgende maand bijv. weer op de 15de, het is nooit een vaste dag zoals de 1ste van de maand.

Maar ik kreeg van hun een rekening van 729 euro, waar ook nog eens de 28 euro inschrijfkosten werden berekend die ik al in mijn eerste studiemaand had betaald! Op 4 December 2008 heb ik gebeld met het NTI. Ik kreeg een vrouw aan de lijn, ik heb haar de situatie uitgelegt, zij ging het voor me uitzoeken. Ik heb zeker een half uur aan de telefoon gehangen. Toen ze terug kwam zei ze dat er inderdaad niets van de rekening klopte. Ze bevestigde dat ik voor November 74 euro moest betalen en daarna nog twee maanden het normale bedrag + de maand Oktober (162 euro) die ik nog niet betaald had. In totaal is dit volgens mijn berekening 560 euro. Ze zou een nieuwe rekening sturen en ik zou dan even een email sturen naar hun dat ik hem in drie maandelijkse termijnen zou betalen (dat had ze ook voor mij nagevraagd en dat mocht ik doen).

Een tijd hoorde ik niets meer, tot ik een betalingsherinnering kreeg voor datzelfde bedrag van 729 euro via email. Ik heb ze het hele verhaal gemaild (ook over de telefonische afspraak die gemaakt was) en kreeg een tijdje later een email terug dat ze me niet konden helpen zonder adres of studentennummer, en of ik dat nog even wou doormailen. Ik heb ze een mail gestuurd waarin ik ze erop wees dat mijn adres gegevens onder in mijn vorige email stonden. Weer hoorde ik een tijdje niks.

Tot ik rond 1 Januari ineens een nieuwe rekening via de post ontving. Weer hetzelfde bedrag, en nu verhoogd met 7,50 euro administratiekosten. Meteen daarna heb ik weer een email gestuurd. Een tijdje weer niets gehoord, totdat ik weer dezelfde email van het NTI kreeg, met de vraag of ik mijn adres of cursusnummer wilde doormailen, terwijl ik mijn emails altijd afsluit met mijn naam, adres etc. Maar weer een email terug gestuurd, geen antwoord terug gehad.

Totdat ik vandaag weer een brief van het NTI ontving. Een rekening van 741,50 euro (12,50 euro extra voor de nieuwe bijgevoegde acceptgirokaart).
In de brief staat dat meneer Winkelman van het Hoofd Klantenservice vernam dat ik een betalingsachterstand heb en dat ik tot op heden niet gereageerd heb op hun betalingsherinnering. Hij kan zich niet voorstellen dat ik me inschrijf voor een cursus, maar deze niet betaal. Hij stelt voor dat als ik binnen 5 dagen het bedrag betaal, hij geen verdere maatregelen neemt. Anders draagt hij de vordering over aan het incassobureau en zijn de bijkomende kosten voor mijn rekening.

Ik ben met stomheid geslagen. Mijn emails worden genegeerd, de beloofde lagere rekening die ik tegemoet kon zien is nooit gekomen en ze blijven meer geld rekenen voor elk schriftelijk contact dat ze maken.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI; eindrekening klopt niet, NTI negeerd situatie

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Anita,

Wil je zo vriendelijk zijn mij je gegevens te mailen via [email protected], want ik denk dat ergens een misverstand is ontstaan. Normaal is het inderdaad zo dat een student die de eerste maal bij ons inschrijft, bij de eerste termijn inschrijfgeld zal betalen, dat is in jouw situatie dus ook zo, vandaar dat de eerste termijn hoger was dan de overige termijnen. Daarna hoort iedere termijn hetzelfde bedrag te hebben, de hele opleiding door. Ook bijvoorbeeld bij tussentijdse prijswijzigingen blijft de prijs voor bestaande studenten gelijk.
Bij annulering hoor je altijd direct een bevestiging van ons te krijgen met daarbij de opgave van de in rekening gebrachte kosten, en een speciale acceptgiro om deze kosten te voldoen.
Heel graag ontvang ik dus je gegevens om na te kunnen gaan wat hier aan de hand is. Ik zal dan uiteraard ook nagaan hoe het kan dat op e-mails niet gereageerd wordt, wij hanteren een beantwoordingsnorm van 48 uur (buiten het weekend).

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

Anita01
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2009 18:27

Re: NTI; eindrekening klopt niet, NTI negeerd situatie

Ongelezen bericht door Anita01 »

Beste Els,

Bedankt voor Uw reactie.
Ik heb het NTI gisteren voor de zoveelste keer gemaild en heb diezelfde mail daarna naar U gestuurd toen ik Uw emailadres op deze website tegenkwam.
Feit blijft dat ik voor periode 7 een acceptgiro had gekregen van 74 euro, periode 8 enzovoort waren gewoon weer 162 euro.
Mijn tweede lespakket was ook veel te laat (ik dacht bijna dat ik gewoon al vergeten was), dus dat zal waarschijnlijk de lagere rekening van periode 7 verklaren. Hoe dan ook, ik blijf erbij dat ik jullie Oktober 162 euro nog verschuldigd ben, en daarna de drie opzegmaanden November 74 euro, December 162 euro en Januari 162 euro.

Anita01
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2009 18:27

Re: NTI; eindrekening klopt niet, NTI negeerd situatie

Ongelezen bericht door Anita01 »

Na email contact te hebben gehad met mevrouw Beltman en een telefonische uitleg van de klantenservice is deze kwestie opgelost.
Het NTI had een correcte rekening gestuurd, die overigens op mij niet duidelijk overkwam. Dat er binnen 48 uur gereageerd wordt op emails, dat klopt dus niet, daaraan kan het NTI nog veel verbeteren.
Van hun kant werd ook erkend dat dat niet netjes verlopen is en daarom kwamen de berekende administratie kosten voor de acceptgiro's te vervallen. Het is jammer dat ik pas serieus te woord werd gestaan nadat ik eerst hier mijn beklacht had gedaan, maar ik ben blij dat het zo is opgelost.

DB89
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 22:54

Re: NTI; eindrekening klopt niet, NTI negeerd situatie

Ongelezen bericht door DB89 »

Misschien een beetje offtopic maar ik wilde toch even een vraag plaatsen. Ik zit er aan te denken om een module te gaan volgen van de opleiding Musicmanagement. Wat is jouw ervaring met de leerstof?

Lindaboons
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2009 11:22

Re: NTI; eindrekening klopt niet, NTI negeerd situatie

Ongelezen bericht door Lindaboons »

Ook ik vind het belachelijk waar de NTI mee bezig is! ik heb nu al 2.5 week geleden een e-mail gestuurd naar het nti en ook naar mijn mentor over een praktijkdag die ik volgens de regels van het nti correct heb geannulleerd ( met doktersverklaring binnen 5 werkdagen nadat examen plaats had moeten vinden) > het enige simpele wat ik heb gevraagd is een bevestigign hiervan omdat ook ik heb geleerd alles bij de nti voortaan zwart op wit te willen hebben. Een simpele bevestiging laat dus al ruim 2.5 week op zich wachten terwijl mevr beltman in dit topic duidelijk vermeld dat de beantwoordingsnorm 48 uur (buiten het weekend om) is. schandalig waar het NTI mee bezig is (helaas is dit ook al weer de 3de keer dat dit bij mij voorkomt!

Ik begrijp echt niet waar het nti mee bezig is > ze zouden wegens de onproffesionaliteit en slechte service in mijn ogen niet eens meer mogen bestaan!

ik heb mevr beltman zojuist al mijn e-mail contact en gegevens doorgemailt : ik ben benieuwd of de 4de persoon die ik hierover nu bericht in 2.5 week tijd zich wel eens aan haar beantwoordingsnorm kan houden!

Gesloten