Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
08 jan 2023 16:38
Waarom mag er geen onderscheid gemaakt worden op opleidingsniveau? Dat doen vacatures constant.
Bij vacatures is het relevant (en kan iemand die niet voldoet gewoon solliciteren), bij de kroeg is het niet relevant en kom je niet eens binnen. Onvergelijkbaar dus.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Natuurlijk is het wel relevant. De uitbater wil een bepaalde publiek en een bepaalde sfeer. Daar selecteert ie op wie er binnen mag.

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Wie zegt dat een student MBO niet beter in die bepaalde sfeer past dan de student universiteit? Ze hebben geen kruisje op hun hoofd of zo hoor.

En wb een vacature: natuurlijk wil iemand voor zijn bedrijf een persoon die bij die functie past, zowel wb vaardigheden en/of intelligentie.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

klaartje59 schreef:
08 jan 2023 19:02
Wie zegt dat een student MBO niet beter in die bepaalde sfeer past dan de student universiteit?
De uitbater.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
08 jan 2023 19:44
klaartje59 schreef:
08 jan 2023 19:02
Wie zegt dat een student MBO niet beter in die bepaalde sfeer past dan de student universiteit?
De uitbater.

Maar die gaat daar niet over. Zinloze discussie, dit onderscheid mag niet.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is gewoon toegestaan. De uitbater bepaalt wie hij binnen wil laten. Het is hetzelfde met het restaurant dat geen mensen binnen wil hebben die alleen komen om te drinken.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik wil geen Brabo's in mijn kroeg!

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door angel1978 »

En de volgende geen mensen met rode haren, geen mensen met een gehavend gebit, geen mensen zonder haar, geen mensen met een kleurtje, geen christenen en de volgende alleen als je minstens 300 euro uitgeeft in de kroeg. .

Alles kan en mag, in sprookjes wel te verstaan..

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De dingen die jij opnoemt vallen onder discriminatie. In dit geval mag iedereen binnen, als je een pasje laat zien.

Wat is het volgende dat we willen afschaffen? Ladies Night? Dames dagen in de sauna? 65+ korting?

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
08 jan 2023 21:04
De dingen die jij opnoemt vallen onder discriminatie. In dit geval mag iedereen binnen, als je een pasje laat zien.

Wat is het volgende dat we willen afschaffen? Ladies Night? Dames dagen in de sauna? 65+ korting?

Je snapt het nog steeds niet he.
Een student weigeren en een andere toelaten terwijl ze allebei student zijn is ook discriminatie.
Het onderscheid MBO of HBO is geen grond waarop je iemand mag weigeren. Een collegekaart hebben ze beiden.

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Wat is het volgende dat we willen afschaffen? Ladies Night? Dames dagen in de sauna? 65+ korting?

Dat is natuurlijk onzin!!
Ladies NIght en damesdagen in sauna is enkel op bep momenten, andere momenten is gewoon iedereen welkom.
65+ korting geldt gewoon voor alle 65 plussers. Dit zou natuurlijk anders zijn als alleen mensen met bv een HBO diploma korting zouden krijgen.
DAt zou dus discriminatie zijn.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
08 jan 2023 21:08
Nijogeth schreef:
08 jan 2023 21:04
De dingen die jij opnoemt vallen onder discriminatie. In dit geval mag iedereen binnen, als je een pasje laat zien.

Wat is het volgende dat we willen afschaffen? Ladies Night? Dames dagen in de sauna? 65+ korting?

Je snapt het nog steeds niet he.
Een student weigeren en een andere toelaten terwijl ze allebei student zijn is ook discriminatie.
Het onderscheid MBO of HBO is geen grond waarop je iemand mag weigeren. Een collegekaart hebben ze beiden.
Ik snap het prima. Het probleem dat er is, is dat pas sinds 2 jaar mbo'ers studenten zijn. Dat is ook direct de grootste groep studenten geworden.

Echter snap jij niet dat ik het prima vindt dat een kroeg een bepaalde klandizie nastreeft, zolang men niet artikel 1 van de grondwet overtreedt. En dat is hier simpelweg niet het geval, want iedereen die een pasje heeft die krijgt toegang. En het uitdelen van die pasjes, dat doet die kroeg zelf niet.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door rwolters »

Het zal niet populair zijn om te zeggen, maar er zit donweg een groot verschil tussen MBO en HBO/WO mensen. Ik merk het dagelijks op m'n werk. Wat niet wil zeggen dat je dat niet kan mengen maar als de uitbater van de kroeg een bepaalde sfeer wil creëren dan kan en mag dat. Er zijn nog genoeg andere mogelijkheden waar de scholieren en studenten gezamenlijk dingen kunnen doen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom regelen die MBO studenten niet een kroeg waar zij korting krijgen en binnen mogen en anderen niet?

Bijvoorbeeld Promovendum mag voir hun aanvullende verzekering ook een onderscheid maken tussen opleidingen.

Een normaal mens wil daar dan toch niet verzekerd zijn.

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Nijogeth: Ik snap het prima. Het probleem dat er is, is dat pas sinds 2 jaar mbo'ers studenten zijn. Dat is ook direct de grootste groep studenten geworden.

Echter snap jij niet dat ik het prima vindt dat een kroeg een bepaalde klandizie nastreeft, zolang men niet artikel 1 van de grondwet overtreedt. En dat is hier simpelweg niet het geval, want iedereen die een pasje heeft die krijgt toegang. En het uitdelen van die pasjes, dat doet die kroeg zelf niet.
In dit geval is er wel degelijk sprake van discriminatie en dat is niet toegestaan. In de wet staat ook duidelijk dat er wb opleidingsniveau wel verschil gemaakt mag worden om een bep beroep te mogen uitoefenen. Maar daar is hier toch echt geen sprake van.
Er zal zeker wel verschil kunnen zijn tussen MBO en HBO/WO, zoals er ook tussen mannen en vrouwen kan zijn, maar dat mag geen reden zijn tot uitsluiting van de ene groep!!!
Het uitdelen van de pasjes doet de kroeg niet zelf
??? De kroegbaas is degene die bepaalt wie er een wel/niet een pasje krijgt en niemand anders.
Lady1234 zegt: Waarom regelen die MBO studenten niet een kroeg waar zij korting krijgen en binnen mogen en anderen niet?
Echter: dat is de omgekeerde wereld. Dan leg je het probleem bij de MBO studenten.

Natuurlijk zijn er andere kroegen, en zou ik hier niet eens willen zijn. Zou ik (lang geleden) wel naar binnen hebben gemogen en mijn man niet!!!!
Maar daar gaat het in dit geval niet om.
Het gaat erom dat de kroegbaas hier discrimineert en dat is gewoon verboden.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

klaartje59 schreef:
09 jan 2023 19:04
??? De kroegbaas is degene die bepaalt wie er een wel/niet een pasje krijgt en niemand anders.
Nee, de kroegbaas deelt de pasjes niet uit, die laat gewoon aan de deur controleren of mensen zo'n collegekaart hebben.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door kuklos »

klaartje59 schreef:
09 jan 2023 19:04
Er zal zeker wel verschil kunnen zijn tussen MBO en HBO/WO,
In mijn studentenstad waren ook een aantal studentenkroegen. Wat zou er gebeuren als ook mbo-scholieren zouden zijn toegelaten? Geen student meer die nog die kroeg zou bezoeken.
klaartje59 schreef:
09 jan 2023 19:04
De kroegbaas is degene die bepaalt wie er een wel/niet een pasje krijgt en niemand anders.
Sinds wanneer delen de kroegbazen de collegekaarten uit?

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door klaartje59 »

kuklos schreef:
09 jan 2023 20:09
klaartje59 schreef:
09 jan 2023 19:04
Er zal zeker wel verschil kunnen zijn tussen MBO en HBO/WO,
In mijn studentenstad waren ook een aantal studentenkroegen. Wat zou er gebeuren als ook mbo-scholieren zouden zijn toegelaten? Geen student meer die nog die kroeg zou bezoeken.

En waarom niet? MBO studenten zijn ook studenten. Er zal echt wel verschil zijn zoals er ook verschil is tussen HBO studenten onderling, tussen mannelijke en vrouwelijke studenten enz enz. Zou u daarvoor de kroeg niet meer bezoeken???
klaartje59 schreef:
09 jan 2023 19:04
De kroegbaas is degene die bepaalt wie er een wel/niet een pasje krijgt en niemand anders.
Sinds wanneer delen de kroegbazen de collegekaarten uit?
De kroegbaas bepaalt dat MBO studenten niet welkom zijn en VWO/HBO studenten wel. Ik zeg niet dat hij de pasjes of collegekaarten uitdeelt. Maar hij is wel degene die deze discriminerende beslissing neemt.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door kuklos »

klaartje59 schreef:
09 jan 2023 20:36
Ik zeg niet dat hij de pasjes of collegekaarten uitdeelt.
klaartje59 schreef:
09 jan 2023 19:04
De kroegbaas is degene die bepaalt wie er een wel/niet een pasje krijgt en niemand anders.
Je spreekt jezelf tegen.
klaartje59 schreef:
09 jan 2023 20:36
Er zal echt wel verschil zijn zoals er ook verschil is tussen HBO studenten onderling, tussen mannelijke en vrouwelijke studenten enz enz. Zou u daarvoor de kroeg niet meer bezoeken???

..................
De kroegbaas bepaalt dat MBO studenten niet welkom zijn en VWO/HBO studenten wel.
..................
Maar hij is wel degene die deze discriminerende beslissing neemt.
Uiteindelijk bepalen de studenten dat. Die dus niet meer zullen komen als er mbo-scholieren komen. De kroegbaas denkt aan zijn klandizie en dus zijn omzet en dus uiteindelijk de levensvatbaarheid van zijn kroeg.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door kuklos »

Trouwens, ik doe momenteel een opleiding aan een business school. Part time. Doch net als de full timers aan de business school worden ook wij niet toegelaten in studentenkriegen. Gaat Radar daar ook een item over maken? :roll:

Plaats reactie