Rechten bij beeindigen LOI-studie?

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Silasw
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2023 15:56

Rechten bij beeindigen LOI-studie?

Ongelezen bericht door Silasw »

Goedemiddag!

Ik ben in september 2021 begonnen aan mijn opleding HBO Bachelor financial services management bij de LOI.

Nu heb ik de laatste tijd heel veel klachten en wordt er niks mee gedaan, examens die ik niet kan boeken omdat het systeem niet werkt, diploma's die ik heb kan ik niet indienen voor mijn studiepunten en een klantenservice die je van het kastje naar de muur stuurt.

Nu ben ik er achter gekomen dat de LOI de opleiding die ik nu doe (financial services management) helemaal niet meer aanbied aan nieuwe studenten. ik heb ook heel erg het gevoel dat ik daarom ook niet meer de aandacht krijg die je hoort te krijgen. Voorbeeld: ik was begonnen aan een praktijk integrale opdracht en ik heb tijdens deze opdracht 1 lesdag waar ik aanwezig moet zijn (ik doe een thuis studie) nu wilde ik die lesdag boeken en was de eerste mogelijkheid 3 maanden later....

Weet iemand wat mijn rechten zijn met betrekking tot compensatie of zelfs vroegtijdig beeindigen van mijn studie, ik loop tegen zo veel dingen aan die eerder niet zo waren dat het studeren bijna onmogelijk is geworden.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Rechten bij beeindigen LOI-studie?

Ongelezen bericht door kuklos »

Silasw schreef:
03 apr 2023 16:02
Weet iemand wat mijn rechten zijn met betrekking tot compensatie of zelfs vroegtijdig beeindigen van mijn studie,
Wat staat er in de voorwaarden?

Silasw
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2023 15:56

Re: Rechten bij beeindigen LOI-studie?

Ongelezen bericht door Silasw »

Dat als ik stop ik mijn hele opleiding moet betalen verder niks over als hun geen afspraken na komen

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Rechten bij beeindigen LOI-studie?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een opleiding is een overeenkomst van opdracht, waardoor je tussentijds mag opzeggen zonder de rest te betalen. Maar dan heb je ook niets meer aan je opleiding. Een andere aanpak is dat je afdwingt dat ze de overeenkomst nakomen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Rechten bij beeindigen LOI-studie?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op https://www.loi.nl/service-en-contact staan contactgegevens waar u een klacht kunt indienen.
Indien Loi de klacht niet in behandeling neemt neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl/

Op https://www.loi.nl/opleiding-herroepen-of-beeindigen staat alle informatie de opleiding vroegtijdig te stoppen. Hou rekening met kosten.

Plaats reactie