LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADHD Medicatie

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Tanjado
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 dec 2008 22:45

ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door Tanjado »

Ieder jaar weer kijken welke verzekering Concerta vergoed. Ieder jaar shoppen voor een andere verzekering. Ik kreeg vandaag weer te horen dat de Melatonine in plaats van 8 euro nu 20 euro kost dit zijn tabletjes van 1 mg, mijn oudste gebruikt 5 mg wat moeten die wel niet gaan kosten ? Dit was landelijk werd mij verteld, ik weet het niet meer.
Mijn kinderen hebben Ritalin gebruikt maar dit werkte niet voldoende en ze vergeten de tabletten in te nemen dit komt vaak voor bij ADHD kids VERGETEN. Ik zou willen dat de regering eens een keer dit soort kinderen gaat erkennen en de verschillende soorten medicatie voor ADHD gewoon gaan vergoeden. Zodat er niet steeds naar een andere verzekering overgestapt hoeft te worden en mensen eens gewoon weten waar ze aan toe zijn. Ik wordt hier heel erg moe van, jullie ook.

Groetjes tanjado

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door dhc »

Hoezo vergeten in te nemen? Die geef je 's morgens bij het ontbijt en klaar ben je! En voor het pilletje 's middags vraag je de school medewerking! Makkelijk zat!

Tanjado
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 dec 2008 22:45

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door Tanjado »

Ja, oké tot het ontbijt werkt het maar op het voortgezet onderwijs is een ander verhaal. Heb je kids met ADHD ? Heb je hier ervaring mee ?

crimefigther
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:58

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door crimefigther »

Goedenavond, in de ochtend is het zeker goed te doen, maar in de middag? Je kunt het natuurlijk op school vragen maar kun je die "verantwoording" wel op school neerleggen? Wat doe je als de meester of juf het vergeet? Wat doe je als je zoon/dochter daardoor in de problemen komt? Ervaring? Ja toevalling wel, ik ben conciërge op een VMBO/MBO school en daar "stuiteren" er best wel een paar rond. Ik weet hoe druk het vaak op school kan zijn. ADHD? Ook ervaring mee, heb het zelf. Luister, ik uit geen kritiek, maar zo makkelijk is het ook niet om dit op school neer te leggen. :D

Tanjado
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 dec 2008 22:45

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door Tanjado »

Mijn oudste zoon heeft in de eerste 2 jaren Ritalin gebruikt. Zijn schoolprestaties waren om te schieten. Hij is gezakt van het één na hoogste niveau (GL) naar het laagste (BL). Gelukkig mocht hij na overleg met school het tweede niveau doen (KL). Nu hij Concerta gebruikt is er rust in de tent en presteert hij beter en haalt hij hoge cijfers zonder ook maar iets te leren hij doet het nu op zijn sloffen.
Maar eigenlijk wil ik alleen maar zeggen dat als Concerta vergoed wordt in de basisverzekeringen de kids beter presteren op school en ook denk ik dat er minder problemen zijn wat gedrag betreft.
Nu zitten er heel veel mensen vast aan de goedkopere verzekeringen omdat ze de financiële middelen niet hebben om de duurdere aanvullende verzekeringen te betalen.

shirly12
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2008 19:11

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door shirly12 »

Het is zeker vervelend dat de concerta niet vergoed wordt en dat er ook steeds meer andere dingen niet vergoed worden en uit het pakket gegooid worden.
Over de melatonine voor de oorspronkelijke poster melatonine wordt vergoed als het door een kinderarts of kinderpsychiater wordt voorgeschreven.

Tanjado
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 dec 2008 22:45

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door Tanjado »

De melatonine wordt inderdaad vergoed met een maximum van 150 euro per jaar. Dit moet voldoende zijn. Maar als men de prijs van 9 euro omhoog gaat gooien naar 20 euro (wat ik de laatste keer moest betalen) zit je weer met een probleem. Maar het belangrijkste vindt ik dat de ADHD medicatie gewoon vergoed moet worden. Laat de doktoren en de ouders zelf beslissen welke medicatie het beste bij hun kind past. Ze vergeten dat sommige kinderen 5 tabletjes Ritalin gebruiken als je dit over de maand gaat bekijken zit je bijna net zo duur als de Concerta en aanverwante medicijnen. Dus gewoon vergoeden. Google naar vergoedingen adhd medicatie en je kan een overzicht vinden van de verzekeringen die voor 100% vergoeden.

Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Toch blijf ik me afvragen waarom kinderen tegenwoordig zoveel adhd hebben en instellingen ze volproppen met medicatie, ik snap ook niet waarom ritalin nog steeds op de markt is, het is gevaarlijk spul, en een oud vriendje van mij is er aan overleden doordat hij een hersentumor kreeg van die rotzooi, ze hebben dat altijd onder de tafel geveegd naar wat ik weet.
Zijn er dan geen alternatieven? Kinderen zijn kinderen, de ene wat drukker dan de andere, maar ik zeg dit al jaren: adhd is een "trend"aandoening, net zoals zoveel aandoeningen/ziektes, er zullen ongetwijfeld kinderen bij zitten die echt daadwerkelijk adhd hebben, dat zal ik nooit ontkennen, maar het zijn er tegenwoordig zoveel dat ik mijn vraagtekens erbij zet, of ben ik hier nou zo'n muts in?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door dhc »

of ben ik hier nou zo'n muts in?
De vraag stellen is hem beantwoorden! Wederom een reactie van iemand die niet weet waarover het gaat!
ADHD is zeker geen mode-verschijnsel, artsen e.d. zijn tegenwoordig beter in staat deze diagnose te stellen. En dat gebeurt echt niet zomaar! Mijn dochter heeft er echt last van en als zij haar "concerta" niet inneemt kan ze zich op school niet concentreren.
En de opmerking dat ritalin troep is, waar haal je dat vandaan? Het nadeel van ritalin is dat je het meerdere malen per dag moet innemen, meer niet!

Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door Snake-lady »

@dhc Ik wil hier niemand aanvallen, en zoals ik eerder heb gezegd: ik zal niet ontkennen dat er geen kinderen bij zitten die echt adhd hebben
Maar hoe kan het dan, dat een dierbare van mij een hersentumor kreeg van ritalin, en dat de doktoren dit nooit officieel wilde erkennen dat dit door de ritalin was, maar wel "off the record" bevestigde dat dat een bijwerking was?
Zoals ik net al zei, dhc ik wil echt niemand aanvallen, maar de reactie van u vind ik wel erg aanvallend overkomen, erg jammer.

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door Da silva »

Je wordt al gauw aangevallen als je aan iemands medicijnen komt,het lijkt wel of die dingen heilig zijn,er kleven wel zeker nadelen aan Ritalin.
http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdi ... lin__.html
De European Medicines Agency (EMEA) in Londen, de Europese tegenhanger van de Amerikaanse geneesmiddelenautoriteit Food and Drug Administration (FDA), onderzoekt de veiligheid van de in Europa goedgekeurde medicamenten die methylfenidaat bevatten. „De Europese Commissie heeft deze veiligheidsprocedure opgestart vanwege risico’s op hart- en vaatziekten en herseninfarcten”, zegt Monika Benstetter van EMEA.
Dus niet beweren dat het geen schadelijke medicijnen zijn,over het etiketje ADHD wel of niet zijn de meningen ook verdeeld,maar dat doet niets af aan het feit dat het kind met de diagnose ADHD wel degelijk problemen heeft op het gebied van concentreren en gedrag.
Tel daarbij op dat de maatschappij van tegenwoordig prestatie gericht is,dit al vanaf de kleuterschool dan heb je al gauw een grote groep kinderen die onder de maat presteren of de druk niet aankunnen en daardoor "probleemgedrag" vertonen.
Ook het voedingspatroon zou aangepakt kunnen worden op dat gebied worden ook mooie resultaten behaald.
Je zou je ook af kunnen vragen of de mens wel geschikt is voor "the rat race" waarin hij zich zijn hele leven bevindt.
Het moet allemaal maar zoals de maatschappij het voor je bepaalt en als je het niet redt ben je zwak?,of ben je dan juist normaal?

Tanjado
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 dec 2008 22:45

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door Tanjado »

De Ritalin, en Concerta zijn ook geen fijne medicijnen. Er is een alternatief Strattera dit valt niet onder de opiumwet zoals voornoemde medicijnen. Maar mijn zoontje toen 10 reageerde hier emotioneel totaal niet goed op. Tot zelfmoordneigingen toe. Dus voor ieder kind geld welke medicijnen passen er bij mij. En het eten kan ook aangepast worden maar bij mijn twee zoons maakt het niets uit. Maar nogmaals vinden de gebruikers van ADHD medicatie dat men vrij moet zijn in zijn keuze en alles gewoon vergoed moet worden.
En inderdaad als een kind erg druk is wordt er al gauw gezegd O' zeker ADHD. Vergeet niet dat als het goed wordt gedaan je een hele weg moet bewandelen om de sticker ADHD op je voorhoofd te krijgen. Als een huisarts zonder verder onderzoek Ritalin o.i.d. voorschrijft zou ik wel twee keer nadenken voordat ik mijn kids ADHD medicatie geef.

Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Dan is het inderdaad erg lastig als de alternatieven niet helpen!
Maar zowieso vind ik dat mensen die langdurig een bepaald medicatie moeten slikken, dat volledig vergoed moet krijgen.
Ik weet dat die ritalin is voorgeschreven, door wie weet ik niet meer, maar dat is inmiddels ook alweer 10 jaar geleden.

Tanjado
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 dec 2008 22:45

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door Tanjado »

DHC, ik zie dat je dochter Concerta voorgeschreven krijgt maar krijg je dit zonder problemen vergoed of moet je ook ieder jaar overstappen naar een andere verzekering ?
Als je het zonder problemen vergoed krijgt bij welke verzekering ben je verzekerd ?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door dhc »

Zilveren kruis 4 sterren, krijg alles vergoed.
Je betaalt per maand iets meer premie maar op jaarbasis ben ik goedkoper uit.

Tanjado
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 dec 2008 22:45

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door Tanjado »

Ik was ook verzekerd bij het Zilveren Kruis prima verzekering maar vanaf 2008 dus niet meer. Zie onderstaand:
Zilveren Kruis Achmea Plus 4 sterren ² € 34,05 max € 500,-
Vergoeding gelijk aan 2008.
Ik zou als ik jou was je verzekering maar eens nakijken want ze vergoeden maximaal 500 euro Concerta dan kom je echt niet uit.
En dit is al vanaf 2008 daarom ben ik overgestapt naar de FBTO in 2008 maar die vergoed ook nog maar tot max. 500 euro. Dus nu ga ik weer overstappen naar een verzekering die het volledig vergoed.

http://www.balansdigitaal.nl/sitemanager.asp?pid=1639
Als je bovenstaand adres kopieert dan zie je welke verzekeringen wel voor 100% vergoeden.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door dhc »

Gek toch dat ik alles vergoed krijg!
Succes ermee.

Tanjado
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 dec 2008 22:45

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door Tanjado »

Ja dat is heel vreemd, mischien toch geen Concerta.

Rowie1
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 dec 2008 17:09

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door Rowie1 »

Ik gebruik concerta, 54 mg.(adhd) Ik vergeet het niet in te nemen. Maar ik ben van mezelf niet vergeetachtig. Eerst gebruikte ik ook ritalin, maar ik voelde dat het uitwerkte zeg maar, voordat ik weer een neiuw tabletje moest innemen. Mijn moeder regelt hier thuis het hele verzekeringsgebeuren, volgens mij aanvullende zorgverzekering. Ik vind wel dat medicatie bij adhd meer vergoed moet worden, want ik vind het slecht geregeld. Mensen die weinig geld hebben kunnen zich deze duren medicijnen niet veroorloven.

Tanjado
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 dec 2008 22:45

Re: ADHD Medicatie

Ongelezen bericht door Tanjado »

Hier gaat het dus om de medicijnen vergoed krijgen. Mischien moet je moeder ook wel ieder jaar kijken naar haar verzekering. Maak haar maar attent op de link die ik in een eerder bericht heb vermeld. Mocht haar verzekering niet vergoeden of tot een maiximaal bedrag dan kan ze nu nog opzeggen en overstappen mocht dit nodig zijn.

Gesloten