LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afbouwen efexor

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Antonie67
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 sep 2008 14:11

Re: afbouwen efexor

Ongelezen bericht door Antonie67 »

Hallo allemaal,

Na een tijd van afwezigheid ben ik weer terug op deze thread. Jarenlang gebruik ik efexor en nu venlafaxine. Momenteel zit ik op een dosering van 37,5mg. Ik heb hogere doseringen gehad maar uiteindelijk afgebouwd naar 37,5 mg en dit gebruik ik nu meerdere jaren. Op zich loopt het wel in mijn leven maar ik voel mij niet optimaal, alsof ik op de automatische piloot leef. Weinig emoties en ik voel me vlak. In het verleden heb ik al eerder geprobeerd af te bouwen vanaf 37,5 mg naar 0 en dit is tot nu toe altijd mislukt. Dezelfde afkickverschijnselen die Lientje beschrijft. Dinsdag ga ik naar mijn huisarts om toch maar weer eens een gesprek aan te gaan. Ik overweeg om af te bouwen door de kapsules open te breken en er telkens een paar korreltjes uit te nemen en dit proces over een lange periode (misschien wel een jaar) uit te spreiden. Als ik het bericht van Lientje lees en wat zij doorgemaakt heeft dan zie ik er als een berg tegenop omdat ik dit allemaal herken, maar een leven zonder wat meer gevoel is ook niet fijn. Van nature ben ik een gevoelig persoon en als ik al mijn gevoelens in volle hevigheid ervaar is dat ook niet makkelijk, maar ik wil toch nog eens een poging wagen om af te bouwen. Heeft iemand ervaring met de methode die ik nu ga kiezen? dus afbouwen door korreltjes eruit te halen en dit over een lange periode uit te spreiden, zodat je heel, heel langzaam afbouwt? Ik hoor het graag. Dank. Antonie

Gesloten