LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koude douche voor Tros-radar!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
miep

Re: Koude douche voor Tros-radar!

Ongelezen bericht door miep »

bedankt verpleegkundige ,
eindelijk eens iemand die inziet dat we deze medicijnen niet
als snoepjes gebruiken .Ik heb vele antidepressiva en kalmeermiddelen gebruikt voor ik bij het medicijn uitkwam waardoor ik weer normaal functioneer, juist ja , seroxat.
al die andere waaronder xanax ,cipramil, valium enzz... daar had ik pas bijwerkingen van. Ik leek wel een deurmat zo klom mijn kind over me heen en het kon me niks schelen.
Als ik seroxat niet had gehad had ik nu niet meer geleefd!
Ik heb dikwijls op het punt gestaan maar mijn liefde voor mijn gezin hield me tegen.Ik ,en vele anderen hebben deze medicijnen nodig en goede begeleiding, welke ik ook heb .en als jullie mijn familie hadden zien lijden toen ik geen medicijnen slikte tegenover het geluk dat ze nu hebben met ondertussen een kindje erbij. Dat moest Radar ook maar eens uitzenden. niet alleen een vrouw wiens man al overspannen was en na PAS 5 DAGEN medicijnen verwacht genezen te zijn .Kom nou radar !Op 5 dagen genees je amper van een griep en zelfs de medicijnen die je daar voor krijgt kunnen bijwerkingen hebben. Wat ik ook niet snap ik dat die man Geert nu nog opgenomen is (wat erg genoeg is),als het aan zoloft had gelegen, en ik neem aan dat hij dat niet meer krijgt,dan zou hij toch veel beter moeten zijn.Want als je opgenomen word dan ben je al heel erg overspannen. Krijgt hij nu dan soms geen antidepressiva meer dan? Is voor mij moeilijk te geloven. Maar we hebben ook alleen maar z'n vrouw haar verhaal kunnen horen, die er nog bij vermeld dat hun relatie voorgoed over is .Ik dacht in goede en slechte tijden? Heeft zij zeker niet goed begrepen . Het is natuurlijk erg wat hen is overkomen. maar hoeveel gezinsdrama's gebeuren er niet terwijl de dader geen!!!! antidepressiva gebruikte!! Misschien waren deze mensen er nog wel geweest als ze hulp hadden gezocht oa. een therapeut en eventueel medicijnen . Want hoe je het ook draait en keert , we kunnen ze beter innemen als het nodig is . En na ee n week kun je echt nog niet zoveel zeggen of de behandeling aanslaat. Ik ben echt blij dat er eens een redelijk iemand als de verpleegster van zich laat horen.
en nog iets : waarom zend radar dit nu uit ,net nu velen in het najaar gevoeliger zijn voor depressies. Dit is echt vragen om problemen en daarom krijgen jullie nogmaals een koude douche!

Inca

Re: Koude douche voor Tros-radar!

Ongelezen bericht door Inca »

Koude douche? Voor radar? En al die artsen die de bijwerkingen niet onderkennen?
Het werd hoog tijd dat er eens goed aandacht aan besteed werd. Ja die aandacht was eenzijdig, en dat was hard nodig ook! Er moeten wat mensen goed wakker geschud worden, dat lukt niet met nuances. Waar het vooral om gaat is dat ALS er bijwerkingen zijn van deze aard, dit vaak niet geloofd wordt door artsen. Dit zegt niets over of die bijwerkingen voor iedereen gelden (en dat is heus niet altijd zo, positieve ervaringen zijn er ook genoeg). Het doel van de uitzending was niet: informatie over SSRI, maar duidelijk maken dat een boel bijwerkingen onderbelicht bleven. En in die opzet zijn ze m.i. geslaagd.

etje

Re: Koude douche voor Tros-radar!

Ongelezen bericht door etje »

De discussie over het geven van de koude douche gaat volgens mij niet om de vraag of Radar al dan niet de bijwerkingen ter discussie mocht stellen.
Tuurlijk mag dat. Dat moet zelfs. Dat is echt geweldig. Daar zal niemand (ook op dit Forum) het mee oneens zijn!
Wat echter ter discussie staat is de MANIER WAAROP Radar dat heeft gedaan.

Die is levensgevaarlijk. Je kunt hier nuancering niet laten vallen om je punt te maken. De gevolgen daarvan kunnen (zullen) dramatisch zijn.
Dus nuancering is in deze zaak van leven of dood altijd geboden. Daar heeft die massa van gebruikers waarbij het medicijn goed werkt recht op. Evenzogoed als de groep mensen die last hebben van bijwerking recht heeft op duidelijkheid en erkenning.

Dus wat mij betreft voor de MANIER WAAROP een ijskoude douche!!!

swanica

Re: Koude douche voor Tros-radar!

Ongelezen bericht door swanica »

Ik vond de uitzending wel degelijk goed, maar moet iedereen gelijk geven dat ze de gevaren over het hoofd hebben gezien. Er zijn mensen die dit helaas moeten slikken, en als die plotseling stoppen is dit zelfs gevaarlijk. Zelf heb ik Seroxat voor een postnatale depressie geslikt (er was vast gesteld dat ik geen depressie had!), maar die heb ik door langdurig gebruik wel gekregen. Ik ben ineens gestopt en dat raad ik iedereen af. Bouw liever af door een kwartje minder te nemen en gaat dit goed, dan weer een kwartje eraf.
Dat de bijsluiter niet volledige informatie verstrekt is een kwalijke zaak en Radar heeft dit wel onder de aandacht gebracht. Ze hadden echter een waarschuwing moeten geven aan patienten die het al gebruiken. Die zijn ze een beetje vergeten.

corrie

Re: Koude douche voor Tros-radar!

Ongelezen bericht door corrie »

Ook voor mij krijgt radar een koude douche, Het is inderdaad goed dat het we een keer over hebben. Zo wel de goede als de slechte kanten . Maar radar dit kwam wel heeeeeel erg slecht over, zo krijg je veel angsten erbij voor vele mensen. Als je nu nog aan een van deze middelen moet beginnen, kan ik best begrijpen dat je er niet aan begint, terwijl het misschien wel een heel goed middel voor je kan zijn.

Gesloten