LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
flaxie
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 feb 2014 14:40

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door flaxie »

Wat vervelend voor je MattPebbles. Ik hoop dat het nu wat beter met je gaat en dat er voor jou een antidepressiva is dat ook aanslaat.

Met mij gaat het langzamerhand de goede kant op. De medicatie is aangeslagen gelukkig. Ik ben weer aan het opbouwen op het werk. Mijn vader heeft een open hartoperatie ondergaan en heeft drie omleidingen gehad. Ik heb dus ook een paar heftige weken achter de rug.

MattPebles
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 feb 2014 17:06

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door MattPebles »

Leuk om te horen dat het met jou de goede kant op gaat flaxie. Hopelijk is alles nu ook weer in orde met je vader.

Ik heb zelf tijdens mijn opname aangegeven dat ik het een tijd geleden heel goed heb gedaan op paroxetine/seroxat en ik probeer dit nu in de hoop dat dat gaat helpen. Ben bijna 2 weken geleden gestart: eerst een week op 5mg en nu bijna een week al 10mg. Het is nog vroeg en ik merk dus ook nog geen verandering, maar ik blijf toch hopen op het lichtpuntje. Mijn verdere verhaal schrijf ik onder het topic over paroxetine.

jepperdepep
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2014 02:50

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door jepperdepep »

Goede avond.


Ik wou even mijn ervaring kwijt met dit middel; ik ben sinds 2 weken begonnen ivm angst en paranoïde klachten, de dosis is 10mg.
Vrijwel direct merkte ik nadat ik het had ingenomen en het in me bloedbaan terecht kwam dat ik erg nerveus en ongemakkelijk werd ook had ik een bloedsmaak in mijn mond.
Na 2 dagen kreeg ik een soort boost, dit trok na weer 2 dagen weg.
Vooral in het openbaar, en met contackt met voor mij minder bekende personen voel en voelde ik mij erg ongemakkelijk, ik heb nog steeds een soort achterdocht naar de buiten wereld, maar ik begrijp dat het een aantal weken kan duren voordat de klachten af nemen.
Tijdens de eerste paar weken van bet gebruik kunnen de klachten verergeren zo is dat ook in mijn geval.
Op dit moment merk ik dat ik wel iets beter kan omgaan met bepaald soort dwang gedachten en angst klachten, ik heb ze nog wel maar ze hebben minder impact.
Ik ben wel sneller moe sinds het gebruik.
Wat betreft het libido dit is vrijwel het zelfde als voorheen.
Ik had vroeger al wel eens last van psychosomatische klachten soms heb ik daar weer last van ze lijken iets versterkt.
Werken lukt mij op het moment niet ik ben te chaotisch en gestrest.
Ik hoop snel af te komen van mijn angst en nervositeit klachten want op dit moment durf ik nog niet echt dingen te ondernemen, zoals de normale dagelijkse boodschappen (ik doe ze wel maar met veel stress) of een volle kroeg in te gaan.
Ik ben tijdens sociale events erg zenuwachtig en erg bang om voor *** te staan.
Iemand anders hier die ook soortgelijke dingen ervaart ?

Hopende op een beter gevoel voor iedereen..fijne avond!

Gr. Jan.

Whistler
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2014 01:33

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Whistler »

Hi ik ben nieuw hier en heb veel gelezen hier ben een jonge man van 37
Ik heb al 3,5 jaar veel last van angsten duizeligheid paniekaanvallen onzekerheid en met name derealisatie/depersonalisatie aanvankelijk heb ik weken/maanden met ongegronde doodsangsten gekampt deze heb ik inmiddels redelijk onder controle maar mijn derealisatie blijft opspelen en neemt vrij heftige vorm aan ik heb dit met fases het gaat meestal een tijd goed en als ik dan een concrete levensplanning maak en weer tijd en energie investeer in re-integratie gaat het weer mis ik leef dan in een vreselijke nachtmerrie alles om me heen lijkt onecht als een soort van film decor alsof ik aant dromen ben en mijn gedachtes slaan compleet op hol regelrechte horror ik weet niet eens meer of ik wel echt besta extreem eng ik twijfel aan alles terwijl ik diep van binnen verdommde goed weet wat links en rechts is en toch kan ik de eindjes niet aan mekaar knopen alles om me heen is zeer hectisch harde en onverwachte geluiden dreunen in m'n hoofd en maken duizelig teveel input in een keer krijg ik niet verwerkt en maakt me onzeker terwijl ik 3,5 jaar geleden alles aan kon en niets uit de weg ging en voor niets of niemand bang was ik was een hele harde werker altijd veel gewerkt was wel een in de puntjes perfectionist veel verdient veel van de wereld gezien altijd volop genoten van mijn leven en opeens niets meer grrrrrrr mijn vraag is herkent hier iemand mijn verhaal en heeft hier iemand dit kunnen overwinnen met behulp van medicamenten ? Ik heb altijd medicamenten aan de kant geduwd en altijd ervan overtuigd geweest dat ik dit monster met blote handen kon verslaan maar ik zie het al een hele tijd niet meer zitten ik wil weer aant werk ik wil weer leven en gas geven en genieten lachen en de wereld verkennen ik vecht als een leeuw maar ik ben aan de verliezende hand :( wie heeft advies voor mij
Gr whistler

Fred58308
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2014 13:30

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Fred58308 »

Ben hier voor het eerst maar wil mijn ervaringen even kwijt.
Ik ben 3 jaar geleden voor het eerst Lexapro gaan gebruiken 10 mg - 15 mg naar 20 mg in een maand tijd.
Heb al van 1978 last van hyperventilatie aanvalletjes wat door stress in mijn werksituatie in 2010 veranderde in chronische hyperventilatie. Via de bedrijfsarts bij een psycholoog en later bij een psychiater terechtgekomen. Hij had al snel in de gaten dat ik zelf wel goed wist waar de klachten vandaan kwamen.
Hij schreef me toen Lexapro voor. Heeft gedurende 2 jaar goed zijn best gedaan met in het begin relatief weinig bijwerkingen. Toen ik vorig jaar april de gelegenheid kreeg om met vroegpensioen te gaan heb ik dat met beide handen aangegrepen. Ik heb toen wel een stomme denkfout gemaakt door te denken dat de problemen nu uit de wereld zouden zijn, aangezien mijn werksituatie veranderde in totale vrijheid, ik ook direct met de Lexapro kon stoppen.
In het begin ging het redelijk maar na een paar maanden kwamen de klachten in alle hevigheid terug.
Ben nu 7 weken geleden met 10 mg Escitalopram Teva begonnen en vanaf 5 weken geleden op 20 mg Escitalopram Teva gezet.
Heb nu wat meer last van bijwerkingen dan de eerste keer met Lexapro n.l. haaruitval.
Het staat uiteraard in de bijsluiter vermeld maar met Lexapro had ik er geen last van.

Groetjes, Fred


lexaprootje
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2015 12:19

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door lexaprootje »

Hallo gisteravond ben ik Begonnen met lexapro escitalopram druppels. Ben met 2 druppels begonnen.voelde me in ochtend wel wat misselijk en raar. Heb een kwart oxazepam net genomen 2.5mg dus. Hoop dat het snel zal gaan aanslaan.

lexaprootje
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2015 12:19

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door lexaprootje »

lexapro escitalopram  druppels ervaringen
Hallo om lang verhaal kort te maken ben al 3 jaar niet meer mezelf continue
gespannen zijn en daardoor niet lekker in me vel.  Heb een constante
adrenaline  gevoel of er wat te gebeuren valt. Het is begonnen 3 jaar
geleden met een hyperventilatie paniekaanval en sindsdien niet meer de oude
paniek en acute hyperventilatie  heb ik  niet meer. Maa voel me raar in me
hoofd enzo diagnose is chronische  hyperventilatie. Me relatie ligt
hierdoor onder druk ken het niet meer opbrengen om leuk te zijn en ook met
de kinderen. Ga wel met ze op vakantie maar ik ken niet genieten door die
klachten en vind 't heel vervelend. Had wel drie jaar geleden paroxetine
gehad en na 1 pil kreeg ik een gigantische paniekaanval en besloot toen
nooit meer een AD in te nemen. Maar ik zie nu geen  andere uitweg en heb me
er nu aan toegegeven  dat 't zo niet  verder ken. Heb voor de lexapro
escitalopram  gekozen in druppels om het langzaam  op te bouwen en minimale
bijwerkingen  te krijgen. Ben gisteravond  met 2 druppels gestart elk
druppel is 1mg. Wou met 1 druppel beginnen alleen na die ene druppel valt
de 2e gelijk erachter aan dus dacht dan maar 2. Was vanochtend  wel wat
misselijk  en raar in me hoofd. Hoop dat het ze werk gaat doen want heb
veel goeds over gelezen het is een lichte AD met weinig  bijwerkingen.
Meestal wat vermoeidheid en trage zaadlozing  maar dat vind ik niet erg
omdat ik laatste tijd wel heel snel klaa room.  Iemand anders ook. Nog
ervaringen. Ik zal proberen om elke dag een update  hier te plaatsen. Hoop
snel op dat ik me beter ga voelen en weer een een vader partner ken zijn.

lexaprootje
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2015 12:19

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door lexaprootje »

Niemand die ervaringen wilt delen. Vandaag 2e dag van inname net weer 2 druppels genomen
Voel me wal wat beter te schommelt erg dan gaat uurtje goed dan voel ik me ff 30 min ***
Dan weer goed. Het doet wel wat in ieder geval tot nu toe tevreden

lexaprootje
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2015 12:19

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door lexaprootje »

Hallo vandaag de 3 de dag. Voel me vandaag niet goed heb jeuk overal dan in me oor dan op me vinger dan been. En ik lag net gewoon tv te kijken en kreeg in me hele lichaam een raar gevoel dat 20min aanhoude ik denk zelf dat het een paniekaanval is geweest maar bleef opvallend rustig en kalm me benen nu zijn erg moe geworden
. Paniekaanval drie jaar niet meer gehad. Voel me raar me lichaam me hoofd enzo en gisteren vooral avond voelde me goed wou gewoon niet slapen omdat ik me goed voelde. Maar ik weet dat dit erbij hoort vandaar dat ik rustig blijf. Wou vandaag eigenlijk naar de drie druppels gaan maar hou het nog op 2 druppels en morgen wel ophogen naar de 3. Ik ga nu even 2 uurtjes naar de sauna ff om tot rust te komen en hoop daarna me beter te voelen.

lexaprootje
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2015 12:19

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door lexaprootje »

Vandaag had ik geen goede dag ken niet wachten op de dag wanneer t goed gaat
Heb vanavond drie druppels genomen hier blijf ik 3 dagen op en dan weer een druppel erbij. Heb gelukkig geen probleem met slapen gelukkig als ik tog inneem dan na een uur of 4 wordt ik moet dan ken ik gelukkig wel slapen.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door igen »

Ik vind alles best hoor, maar ik denk niet dat men hier zit te wachten op het medische dagboek van een gebruiker. Zou je je dagboek/blog niet beter op een medegebruikers/ervaringsdeskundigen forum kunnen plaatsen? Daar vind je een beter klankbord dan op dit algemene consumenten forum

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

igen schreef:Ik vind alles best hoor, maar ik denk niet dat men hier zit te wachten op het medische dagboek van een gebruiker. Zou je je dagboek/blog niet beter op een medegebruikers/ervaringsdeskundigen forum kunnen plaatsen? Daar vind je een beter klankbord dan op dit algemene consumenten forum
Dat maakt de moderator wel uit. Dit topic is 248326 keer bekeken. :wink:

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door igen »

lies-oostveen schreef:
igen schreef:Ik vind alles best hoor, maar ik denk niet dat men hier zit te wachten op het medische dagboek van een gebruiker. Zou je je dagboek/blog niet beter op een medegebruikers/ervaringsdeskundigen forum kunnen plaatsen? Daar vind je een beter klankbord dan op dit algemene consumenten forum
Dat maakt de moderator wel uit. Dit topic is 248326 keer bekeken. :wink:
Wellicht omdat het topic pas in 2007 is gestart, misschien?

lexaprootje
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2015 12:19

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door lexaprootje »

Vind het een goede plek om ervaringen uit te wisselen
Heb er veel aan gehad om alles door te lezen
Daarom doe ik het nu ook voor later voor de andere medemensen

lexaprootje
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2015 12:19

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door lexaprootje »

hallo

zit nu 2 dagen op 4 druppels ene moment voel ik me ff ok ander moment denk ik dit gaat niet meer over. nu week verder moet tot de 10 druppels opbouwen Dan moet t optimaal werken

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door wonderwel »

Hoi Allemaal ,


Ben er weer , na een tijdje weg geweest te zijn .
Wie kent de overstap van 20 gr citalopram naar 10 mg escitalopram en dit in ivm angst paniek en add .

Wie heeft daar zo zijn ervaringen mee.

lexaprootje
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2015 12:19

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door lexaprootje »

Ben je al overgestapt naar escitalopram? ik zit nu 3 en halve week op dosis van 11 mg maar merk nog geen werking wel dat de klachten wat erger zijn. ik houd het nog 2 weken aan als het dan niet werkt dan kap ik ermee.

groetjes

Gesloten