LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
etje

OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ongelezen bericht door etje »

Beste redactie,

Breng ALSJEBLIEFT in een volgende uitzending, of nog eerder, nuanceringen aan in de berichtgeving over anti-depressiva.
Ik heb nu een aantal dagen de berichten in dit forum gevolgd en mijn angstigste vermoedens worden bewaarheid.
Jullie hebben door de eenzijdige berichtgeving angstgevoelens opgewekt bij een groep mensen die daar toch al buitengewoon gevoelig voor is.

Ik denk niet dat jullie beseffen dat jullie met dit onderwerp het gebied van leven of dood hebben betreden en dat jullie daarmee een enorme morele verantwoordelijkheid op jullie schouders hebben geladen.

Als ik alleen al op dit forum zie hoeveel mensen nu als direct gevolg van jullie uitzending in een keer stoppen met het gebruik van medicijnen en/of allerlei verschillende verschikkelijke symptomen gaan aanduiden als bijwerking van seroxat terwijl dat er mogelijk niks mee te maken heeft dan slaat de schrik mij echt om het hart. Wat gaat er met die mensen gebeuren?

Dus nogmaals: Laat ALSJEBLIEFT ook de positieve kant (en die geldt voor het overgrote deel van de patienten) zien. Zie ook de opgeluchte reacties van eerst zeer verontruste mensen bij het onderwerp 'Positieve reacties op seroxat'.
Neem verder je verantwoordelijkheid in het besef dat je een grote groep aanzet tot stoppen met de medicatie en vertel dat je het moet AFBOUWEN!!!!!en hoe dat moet!!!

Andrea

Re: OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ongelezen bericht door Andrea »

uitstekend,je schrijft wat ik dacht en ik ben met je eens.

Dank je

Jolanda

Re: OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ongelezen bericht door Jolanda »

Etje, bedankt!

Paul S

Re: OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ongelezen bericht door Paul S »

Heel goed. Ben het volledig met je eens.

corrie

Re: OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ongelezen bericht door corrie »

Ik ben er ook voor, om meer positieve reactie te laten horen, want die zijn er ook. Als je dit hele forum door lees, word je vanzelf angstig, en dat was vast niet de bedoeling.

Edje

Re: OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ongelezen bericht door Edje »

Met alle respect, maar ik snap jullie reacties niet zo. Ikzelf ben juist erg blij dat er EINDELIJK nu eens de negatieve kanten van deze medicijnen belicht worden.

Andrea

Re: OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ongelezen bericht door Andrea »

Sorry,maar dan moet je dat de volgende keer ook beter gaan formuleren en beslist niet alleen de positieve laten opkomen bij reactie,lees eens rustig wat jij hebt neergeschreven.
Ik ben zelf ook ervoor dat als iemand zo'n oproep start heel nauwkeurig een onderzoek moet gaan volgen, om zoiets te willen uitzenden.Maar ik ben absoluut tegen als men met alle macht onrust onder de mensen strooid die sowieso al ongerust zijn.

Vera

Re: OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ongelezen bericht door Vera »

Helemaal mee eens!
Wat een onzin zeg om het zo allemaal negatief te belichten,ik ben jaren depressief geweest en slik nu al enkele jaren prozac en het helpt mij goed.
Ik heb alleen maar fijne en positieve ervaringen met dit middel.
Kan me wel voorstellen dat mensen zich rotschrikken van dit soort berichtgevingen want laten we wel wezen als je prozac slikt dan ben je gevoelig en ook voor dit soort nieuws.
Dus mensen laat je niet zo maar opnaaien en vertrouw je het echt niet neem dan even contact op met je huisarts.

Vera

etje (en niet Edje)

Re: OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ongelezen bericht door etje (en niet Edje) »

Even voor alle duidelijkheid in deze discussie:
etje (ik heb het onderwerp geopend) is iemand anders dan Edje (die heeft een heel andere mening dan ik)!!

etje

edje

Re: OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ongelezen bericht door edje »

Dat kan ik beamen, Etje.. Dat was niet om verwarring te zaaien, maar ik heet nou eenmaal Ed(je).

Andrea

Re: OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ongelezen bericht door Andrea »

oh,sorry was dan een verwisseling zo ontstaan fouten ik dacht dat je je had vertypt sorry hoor.
En edje kan zich een ander naam uitzoeken.(haha)
En bedankt voor het mailen.En ook nog veel sterkte!

TIM

Re: OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ongelezen bericht door TIM »

IK heb ook 4 maanden serox geslikt nadat ik mijn broertje levenloos gevonden had omdat hij Zyban gebruikte en daardoor in een psychose is geraakt en zichzelf op gruwelijke wijze van het leven beroofde serox heeft mij wel geholpen maar ik kan me voorstellen dat het bij velen averechts werkt

karin

Re: OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ongelezen bericht door karin »

Lieve Etje en anderen,

Enerzijds ben ik het met jullie eens dat de informatie misschien wat genuanceerder had kunnen worden gebracht en de mensen die godzijdank veel baat hebben bij deze middelen in hun situatie onnodig ongerust zijn geraakt. Ik vind het daarom belangrijk te benadrukken dat deze schadelijke effecten voorkomen wellicht bij een minder grote groep mensen dan degene die er wel baat bij hebben.
Het is echter ook het terrein van leven en dood betreden als mensen nietsvermoedend in al een ernstig kwetsbare situatie deze medicijnen gebruiken en plotselijk omlaag gestuwd worden in heel gevaarlijke diepten waarbij je je gezond verstand en realiteitsbesef verliest, al dan niet suïcidaal. Dat dit vervolgens ook nog ontkend wordt door zowel artsen als fabrikanten wellicht vanuit winstoogpunt is wel erg griezelig, crimineel en dubieus. Het belang en de gezondheid van enkelen wordt opgeofferd aan het belang van velen. En dan niet vanuit altruistische en zorgverstrekkende motieven, nee waarschijnlijk uit pure financiële belangen. (er gaat nogal wat geld in dat wereldje om)

etje

Re: OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ongelezen bericht door etje »

Karin, ik ben het met je eens.

Negatieve bijwerkingen moeten voor zover ze niet in de bijsluiters staan absoluut bekend worden gemaakt.

En natuurlijk hebben allerlei andere partijen hun eigen (loodzware) verantwoordelijkheid in deze.

Ik heb in dit verband de redactie van RADAR als 1 van deze partijen op HAAR verantwoordelijkheid willen wijzen omdat ik het gevoel heb dat ze daar in HUN uitzending lichtvaardig mee zijn omgegaan. Ik denk dat ze de middelen hebben om snel alsnog de noodzakelijke nuanceringen aan te brengen.
Vandaar dat mijn oproep specifiek aan hen is gericht.
Inmiddels hebben ze gelukkig aangegeven (zie elders in dit Forum) dat ze gaan nuanceren!!

Dennie

Re: OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ongelezen bericht door Dennie »

Natuurlijk moet je wel goed uitleggen hoe je moet stoppen/afbouwen met die medicijnen maar de negatieve kant toelichten vind ik niet verkeerd, hoeveel mensen slikken deze pillen wel niet uit gemakzucht. Omdat de huisarts zich geen raad weet of omdat de patient niet beter weet en gewoon die pillen slikt terwijl er nooit aandacht aan de oorzaak van de depressie wordt gegeven. Het blijft rotsooi.
Voor de mensen waarbij het echt niet anders kan is het natuurlijk niet leuk maar er zijn naar mijn idee zat mensen die het eigenlijk niet nodig hebben maar hierover niet goed zijn ingelicht.

astrid

Re: OPROEP AAN RADAR REDACTIE

Ongelezen bericht door astrid »

hoi, ik heb dit allemaal eens zitten lezen.
ik denk dat de mensen die er aan zijn wel weten wat ze voelen.
en als je je er eigen goed bij voelt denk ik maar zo.
je leeft maar 1 keer en in dit leven wil ik me goed voelen
en als daar dat 1e tabletje bij helpt!
er zijn zoveel mensen die medicijnen slikken.

Gesloten